Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Sms-meldingen over je mobiel verbruik

Je kunt met de MyProximus-app op de voet volgen hoeveel je gebeld, ge-sms’t en gesurft hebt. Als je een mobiel abonnement hebt, sturen we je gratis meldingen over het lopende verbruik binnen en buiten je maandelijkse bundel. Ga je ver over je bundel, wordt surfen via 3G/4G/5G beperkt. Je kunt deze blokkering, indien gewenst, opheffen.

Je hebt een abonnement met een maandelijkse bundel om te bellen, sms’en of surfen? Dan ontvang je een sms:

  • wanneer je bundel gedeeltelijk of volledig opgebruikt is.
  • wanneer je € 10 en € 50 bovenop je bundel hebt verbruikt.

De sms’en worden meteen naar het betrokken nummer verstuurd. Voor oudere abonnementen kan hier een vertraging (maximaal 11 uur) optreden. We sturen sowieso geen meldingen tussen middernacht en 7 uur ’s ochtends.
Surf je via 3G/4G/5G op een tablet, een laptop (of een Apple-toestel) dan verschijnt de melding op je scherm.

Zit je bijna aan je limiet of heb je het internetvolume overschreden? Je kunt extra data aanschaffen.

Krijg je liever geen sms’en? Of liever bij een andere limiet? Je kunt dit aanpassen voor je eigen gsm-abonnement, tenzij het om een oud tariefplan gaat. Als je beheerder bent in MyProximus, kun je dit voor alle gsm-nummers instellen. Ga als volgt te werk:

  1. Open de MyProximus-app. Heb je de app nog niet? Download de MyProximus-app.
  2. Tik op Producten.
  3. Scrol naar en tik op het betrokken gsm-nummer.
  4. Tik op Instellingen en scrol tot SMS-meldingen (verbruik).
  5. Kies wat je wilt doen:
    • Zie je geen bedragen waarop je een melding wilt? Om ze te zien, tik op de schuifknop en vervolgens op Bevestigen
    • Wil je de meldingen aanpassen? Tik op het potloodje en kies bij welke bedragen boven je bundel je een sms-melding wenst.
    • Wens je geen meldingen meer? Zet ze af: tik hiervoor op de schuifknop en vervolgens op Verwijderen.

Je kunt speciale nummers blokkeren of oproepen en sms’en beperken voor jezelf of voor een ander nummer dat je beheert. En we geven je tips om goedkoper te surfen.

  1. Log in op MyProximus om je meldingen aan te passen.
    Pas je meldingen aan
  2. Selecteer je nummer en klik op Instellingen.
  3. Scrol naar SMS-meldingen (verbruik).
  4. Kies wat je wilt doen:
    • Zie je geen bedragen waarop je een melding wilt? Om ze te zien, tik op de schuifknop en vervolgens op Activeer
    • Wil je de meldingen aanpassen? Klik op de bedragen en pas aan bij welke bedrag boven je bundel je een sms-melding wenst.
    • Wens je geen meldingen meer? Schuif de knop op Off en vervolgens op Activeer.

Je kunt speciale nummers blokkeren of oproepen en sms’en beperken voor jezelf of voor een ander nummer dat je beheert. En we geven je tips om goedkoper te surfen.

Om hoge facturen of aanrekeningen te vermijden, beperken of blokkeren we je mogelijkheid om te surfen via 3G/4G/5G. Hoe dit gebeurt, hangt af van je locatie en van je abonnement.

Heb je geen bundel mobiele data in je abonnement, dan wordt je 3G/4G/5G-verbinding geblokkeerd wanneer je € 60 incl. btw aan data hebt verbruikt.

  • Je wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer je deze surflimiet bereikt hebt.
  • Je kunt opnieuw surfen via 3G/4G/5G vanaf het begin van de volgende factuurperiode.
  • Als je eerder opnieuw wilt surfen, kun je een bijkomende databundel aankopen of je kunt de blokkering opheffen.

Heb je een bundel mobiele data in je abonnement, dan wordt je surfsnelheid beperkt tot 128 Kbps als je de bundel volledig hebt opgebruikt.

  • Je wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer je bundel volledig opgebruikt is.
  • Als je eerder opnieuw sneller wilt surfen, kun je een bijkomende databundel aankopen.

Je 3G/4G/5G-verbinding wordt, ook voor je Favoriete App, geblokkeerd wanneer je € 60 incl. btw aan data boven je normale bundel hebt verbruikt.

  • Je wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer je deze surflimiet bereikt hebt.
  • Je kunt opnieuw surfen via 3G/4G/5G vanaf het begin van de volgende factuurperiode, wanneer je tellers opnieuw op nul gezet worden.
  • Als je eerder opnieuw wilt surfen, kun je een bijkomende databundel aankopen of je kunt de blokkering opheffen.

Je 3G/4G/5G-verbinding wordt geblokkeerd zodra je € 60 incl. btw data hebt verbruikt of, als je een bundel of optie hebt om er goedkoper te surfen, wanneer je € 60 incl. btw meer verbruikt bovenop die bundel of optie.

  • Je wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer je deze surflimiet bereikt hebt.
  • Je kunt opnieuw surfen via 3G/4G/5G vanaf het begin van de volgende factuurperiode. Ben je dan in het buitenland, krijg je hierover een sms.
  • Als je eerder opnieuw wilt surfen, kun je de blokkering opheffen.
Surfbeperking geldt enkel voor 3G/4G/5G
Als we je surfverbruik beperken of blokkeren, geldt dit enkel voor surfen via 3G/4G/5G. Het blijft altijd mogelijk, ook in het buitenland, om te surfen via wifi.

Je 3G/4G-verbinding is geblokkeerd, maar je toch wilt verder surfen? Je kunt dan de surflimiet uitschakelen, waardoor je, bovenop de € 60 incl. btw, aan het tarief buiten je bundel zal surfen. Dit kan enkel via MyProximus. Je moet hiervoor ingeschreven zijn op MyProximus en beheerder zijn van je account. Ga als volgt te werk:

Via de MyProximus-app:

  1. Open de MyProximus-app.  Heb je de app nog niet? Download de MyProximus-app.
  2. Tik op Producten.
  3. Tik op het betrokken gsm-nummer en vervolgens op Opties.
  4. Scrol naar beneden tot Instellingen. Kies voor welke regio je de limiet wilt opheffen:
    • Surf zonder limiet in België: tik hier op en vervolgens op Bevestig.
    • Surf zonder limiet in het buitenland: tik hier op en vervolgens op Bevestig.
  5. Volg de procedure om te bevestigen. Je surft nu aan het tarief buiten je bundel.

Via de MyProximus-website:

  1. Log in op MyProximus om je producten te bekijken.

    Bekijk je producten
  2. Selecteer het betrokken gsm-nummer.
  3. Klik in Opties op Instellingen.
  4. Kies voor welke regio je de limiet wilt opheffen:
    • Surf zonder limiet in België: schuif de knop op On en klik op Activeer.
    • Surf zonder limiet in het buitenland: schuif de knop op On en klik op Activeer.
  5. Volg de procedure om te bevestigen. Je surft nu aan het tarief buiten je bundel.

Heb je een vraag?

Stel ze aan een van onze medewerkers. Maak een keuze:

Hulp nodig?