Volg uw verbruik van de lopende maand op de voet. Zo houdt u in het oog dat u niet over uw bundel gaat. Gebruik hiervoor MyProximus via de app of via de website:
Via de MyProximus-app
Via de app ziet u hoeveel u gesurft, gebeld en gesms’t hebt.
Standaard ziet u het verbruik van de simkaart in uw gsm of tablet. Wilt u al uw producten (en uw facturen) zien, dan moet u inloggen als beheerder van uw klantnummer. Maar u kunt ook een ander account toevoegen om bijvoorbeeld het verbruik van een familielid of collega te zien.
Indien nodig, download eerst de MyProximus-app. Ga dan als volgt te werk:
- Open de app en tik op Verbruik.
- Blader naar het product waarover u meer details wilt zien. Tik hier op: afhankelijk van het product, ziet u uw belminuten, sms'en, verbruik van vast internet, data van mobiel internet of tv-aankopen voor de lopende maand. U ziet hoeveel dagen er overblijven van die maand: (aantal) dagen resterend.
- In het paars ziet u hoeveel u van uw bundel verbruikt hebt voor de lopende maand. Als u een abonnement hebt om onbeperkt te bellen of te sms’en, worden de belminuten en sms’en niet bijgehouden.
- Overschrijdt u uw bundel of hebt u kosten buiten uw bundel, verschijnt dit in het rood. U ziet het bedrag dat extra zal aangerekend worden. Wilt u meer weten over dit bedrag? Raadpleeg uw verbruik via de MyProximus-website.
- U ziet geen of onvolledig verbruik? Raadpleeg de volgende tips. U kunt ook een ander account toevoegen om daarvan het verbruik te zien.
Hoog verbruik? Houd er rekening mee dat het bedrag pas exact is bij het opstellen van uw factuur of aanrekening, wanneer we eventuele kortingen en promoties verrekenen.
Enkele tips over uw verbruik:
- Een sms krijgen bij een bepaalde verbruikslimiet? We versturen u gratis sms-meldingen over uw verbruik.
- Uw internetvolume overschreden? U kunt langzamer surfen of extra volume aankopen.
- Meer data of een ander tariefplan voor uw gsm nodig? Pas uw abonnement aan.
- U kunt betaalsms'en stopzetten en betaalnummers blokkeren.
Via de MyProximus-website
Via de website ziet u hoeveel u gebeld, ge-sms’t en gesurft hebt, maar ook wanneer en naar wie.
Wilt u al uw producten (en uw facturen) zien, dan moet u inloggen als beheerder van uw account. Anders ziet u enkel het verbruik van uw gsm of tablet.
Ga als volgt te werk:
- Log in op MyProximus om uw verbruik in detail te zien.
Bekijk uw verbruik
- U komt terecht op de pagina Mijn Verbruik. Selecteer, indien nodig, het product waarvan u het verbruik wilt bekijken.
- U ziet, afhankelijk van het product, uw belminuten, sms'en, vast internet, mobiel internet of tv-aankopen voor de lopende maand. U ziet op welke datum uw verbruik gestart is en op welke datum deze zal eindigen: van (datum) nog tot (datum).
- In het paars ziet u hoeveel u van uw bundel verbruikt hebt. Overschrijdt u uw bundel of hebt u kosten buiten uw bundel, verschijnt dit in het rood. Als u een abonnement hebt om onbeperkt te bellen of te sms’en, kan het zijn dat hiervoor geen teller is.
- Wilt u weten, voor uw gsm(‘s) of voor uw vaste lijn, weten wanneer en naar wie u gebeld of ge-sms’t hebt? Wanneer u data verbruikt hebt?
- Hebt u een factuur of aanrekening zonder rood overschrijvingsformulier:
Klik op Meer details van uw verbruik en, voor het product dat u wilt zien, op Meer details van uw verbruik.
- Bij Oproepen ziet u, aan de hand van de interactieve pijltjes , de verbruiksdetails van uw bel-, sms- en surfverkeer van die maand.
- Bij Berichten ziet u aan de hand van de interactieve pijltjes , de verbruiksdetails van het smsverkeer van die maand. U ziet Nationaal en EU (sms'en verstuurd in België naar een Belgisch nummer en verstuurd in een EU-land naar een ander EU-nummer - niet getoond als onbeperkte sms'en hebt); Internationaal (verstuurd vanuit België naar een buitenlands nummer) en Roaming (verstuurd buiten de EU naar een Belgisch of buitenlands nummer).
- Bij Data ziet u de hoeveelheid data dat u deze maand al verbruikt hebt. Voor vast internet, kunt u dit vergelijken met voorgaande maanden.
- Bij Diensten geleverd door derden ziet u, aan de hand van de interactieve pijltjes , de details van speciale nummers en mobiele aankopen (sms-parkeren, televoting, …) als u die gebruikt hebt.
- Hebt u een factuur met rood overschrijvingsformulier?
U kunt deze details niet voor de lopende maand raadplegen, maar wel voor de voorbije maanden - al aangerekend verbruik.
- Hebt u een factuur of aanrekening zonder rood overschrijvingsformulier:
Hoog verbruik? Houd er rekening mee dat het bedrag pas exact is bij het opstellen van uw factuur of aanrekening, wanneer we eventuele kortingen en promoties verrekenen. Tot zolang enkele tips:
- Een sms krijgen bij een bepaalde verbruikslimiet? We versturen u gratis sms-meldingen over uw verbruik.
- Uw internetvolume overschreden? U kunt langzamer surfen of extra volume aanvragen.
- Een ander tariefplan voor uw gsm nodig? Pas uw abonnement aan.
- U kunt betaalsms'en stopzetten en betaalnummers blokkeren.