Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Bekijk tv via Chromecast of Apple TV

TV kijken zonder decoder is mogelijk via de Pickx-app, zelfs op een groter scherm (tv, computer) via Google Chromecast.

Google Chromecast

 
Google Chromecast

Je kan je Proximus Pickx-app dankzij Google Chromecast weergeven op een groter scherm (een tv-scherm, een computerscherm). Voorwaarde is dat je gsm of tablet verbonden is via hetzelfde wifi-netwerk als de Google Chromecast.

  1. Sluit je Google Chromecast aan op je tv.
  2. Sluit je gsm of tablet aan op hetzelfde Proximus wifi-netwerk als de Chromecast die is aangesloten op je tv (geen Public Wi-Fi). Het Chromecast-pictogram  verschijnt rechtsboven in het scherm van je mobiele telefoon of tablet.
  3. Druk op en selecteer het toestel waarop je tv wilt kijken (bijvoorbeeld jouw tv).
  4. Kies in de Pickx-app het uit te zenden programma en start de weergave.
  5. Wanneer het geselecteerde programma op het andere apparaat wordt afgespeeld, wordt het pictogram Chromecast rood.
  6. Om de uitzending te stoppen, druk je op het pictogram  en kies je Verbinding verbreken.

Apple TV

Apple TV
 

Apple TV installeren

  1. Sluit de Apple TV aan op je tv met een HDMI-kabel. Sluit je Apple TV aan op een stopcontact.
  2. Zet je tv aan. Druk op de knop Source of Ext op de afstandsbediening van de tv om de bron van de Apple TV te selecteren.
  3. Kies je taal en volg de instructies. Je hebt de naam van het wifi-netwerk en je wifi-wachtwoord nodig.
  4. Log in met je Apple-account om toegang te krijgen tot het Apple TV-menu.


Proximus Pickx app

Pickx-app installeren

  1. Installeer de Pickx-app uit de App Store en open deze.
  2. Voer je MyProximus of Epic-login en -wachtwoord in. Ben je je login en wachtwoord verloren of beschik je nog niet over een MyProximus account? Schrijf je in of herstel je identificatiegegevens.

Pickx-app gebruiken

  • Pickx menu: Vind gemakkelijk programma’s die je graag ziet gegroepeerd per categorie.
  • Navigeren in het Pickx-menu: Gebruik de afstandsbediening van de Apple TV om door het menu te navigeren en klik op het programma dat je wil bekijken.
  • Terug naar het Pickx home screen: je kan teruggaan naar het menu door op de Menu-knop van de afstandsbediening te drukken. Als het tijdens een programma is, druk dan twee keer.
  • Een programma ‘Live’ bekijken’: selecteer ‘Live tv’ bovenaan het scherm.
  • Een programma herbekijken vanaf het begin : je kan vanaf het begin herbekijken door op de Menu-knop te drukken en vervolgens op Restart. Om terug te gaan naar live-tv, druk je op de Menu-knop en vervolgens op Go to live.
  • Pauzeren: Druk eenmaal in het midden van het touchpad om te pauzeren. 
  • Snel vooruit, snel achteruit: Schuif je vinger naar links of rechts van het touchpad om snel vooruit of achteruit te spoelen door het huidige programma.
  • 10 seconden vooruit of achteruit : Druk op de rechter- of linkerrand van het touchpad om 10 seconden vooruit of achteruit te gaan.

Nog extra hulp nodig bij gebruik van de Pickx-app op Apple TV?

  • Je Apple ID wordt niet geaccepteerd? Bekijk de Apple hulppagina.
  • Je MyProximus-identificaties worden niet aanvaard? Bekijk onze hulppagina.
  • Kan de Pickx-app niet worden geïnstalleerd? Kijk of er genoeg ruimte is op de Apple TV.
  • Pickx app werkt niet op Apple TV?
    1. Start de app opnieuw op: druk snel twee keer op de tv-knop op de Siri-afstandsbediening, ga naar het scherm van de Pickx-app en veeg vervolgens naar boven op het touchpad om de app te sluiten. 
    2. Werkt het niet? Verwijder de Pickx-app volledig en download hem opnieuw uit de App Store: selecteer de app, druk lang op de menuknop totdat het pictogram begint te zweven. Druk vervolgens op de afspeelknop en selecteer twee keer 'verwijderen'.
  • Probleem met Netflix? Niet mogelijk om Netflix te bestellen via Proximus op Apple TV. Enkel klanten die vroeger reeds een Netflix-account hadden via hun Proximus factuur kunnen dit nu behouden. Alle andere klanten kunnen uiteraard de Netflix-app downloaden op de Apple TV maar zullen een abonnement moeten nemen via Netflix zelf.
  • Wat doe ik als mijn Apple TV niet meer werkt? Voor de Apple TV zelf geldt er twee jaar garantie. Wanneer er iets misloopt met de Apple TV (om redenen die binnen de garantie vallen) mag je hem binnen geven in een Proximus center en doen wij het nodige. Na die twee jaar valt de link met Proximus volledig weg en zal je Apple zelf moeten contacteren.
Enkele functionaliteiten die we momenteel missen zijn:
  • Tv-gids,
  • Opnames,
  • Detailpagina met info van het programma.
  • Tv-opties: activeer ze via de MyProximus-app of website.
  • Catalogus van een tv-optie (zoals Movies en Series): je kan het kanaal van de optie bekijken, maar je kan geen film of serie bestellen die niet in het pakket zit.
  • TV op aanvraag: Niet mogelijk om naar de catalogus te gaan.
  • Het is niet mogelijk om de ‘Adult’ tv-optie te bekijken.

Deze zullen echter geleidelijk worden toegevoegd (niet ‘Adult’ tv-optie).

Heb je een vraag?

Stel ze aan een van onze medewerkers. Maak een keuze: