Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

V7 decoder - Hulp nodig?

Hebt u uw nieuwe V7-decoder ontvangen?

Volg onze tips om het eenvoudig te installeren en te gebruiken.

Eerste stappen


 
  • Installatie: een probleem om uw decoder te installeren? Raadpleeg onze online gids. De pincode is standaard 1234.
  • Tijdens het installatieproces zal uw telefoonnummer (DN) worden gevraagd. U vindt het op uw factuur > detail pagina’s >rubriek tv > kolom "Nummer". U vindt het ook terug in uw MyProximus-account > Producten > Tv.
  • Afstandsbediening: u heeft een nieuwe afstandsbediening ontvangen? Normaal is deze al universeel, d.w.z. u kunt ze gebruiken om uw decoder en tv te bedienen. Dankzij Bluetooth hoeft u uw afstandsbediening ook niet meer te richten op uw tv. U dient tegelijkertijd op  en de -toets gedurende 3 seconden te drukken om de afstandsbediening te koppelen. Meer informatie nodig? We leggen u uit hoe u deze universeel maakt en hoe u bluetooth activeert.
  • Nieuwe interface: uw decoder heeft een volledig nieuwe interface. We leggen u uit hoe u deze kunt gebruiken.

Gebruik


 
  • Live tv: als u zich in een deel van het menu bevindt, drukt u op  en of om naar live tv te gaan. Om een live-stream opnieuw te starten, drukt u op om het afspeelscherm weer te geven en selecteert u vervolgens de herstart-knop. 
  • Druk op  voor de TV-gids: gebruik om de programma's van het gekozen kanaal tot 2 dagen terug en 5 dagen vooruit te bekijken. U kunt ook  en gebruiken om naar een vorige of volgende dag te gaan.
  • Tv-kanalen en volgorde: u kunt uw favoriete kanalen openen door bookmarks aan te maken.
  • Tv opties: Druk op en vervolgens op Abonnementen. Druk op om de zenders bij elke tv-optie te zien. De Adult Pass is nog niet beschikbaar op de V7. Nog even geduld.
  • Bonusfilms voor Tuttimus-klanten worden niet ondersteund op de V7. Ze zijn wel nog toegankelijk op uw oude decoder.
  • Herinneringen voor tv-programma's en 'Toevoegen aan favorieten' voor Proximus VOD zijn nog niet beschikbaar op de V7-decoder.
  • Ondertitels: u kunt ondertitels voor het huidige programma weergeven door op RC v7 subtitles key op de afstandsbediening te drukken of door op te drukken om het afspeelscherm en vervolgens de ondertitelingstoets weer te geven. Meer informatie over ondertiteling.
  • Een programma opnemen: u kunt een programma opnemen, maar er zijn momenteel enkele beperkingen: u kunt de opnames niet langer dan 60 dagen bewaren.
  • Radio: snel toegang tot de radiozenders op uw V7-decoder.
  • Spraakassistent: praat met uw decoder en vind makkelijker wat u zoekt!
  • Apps: maak verbinding met de Play Store en installeer apps. Proximus is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de Android TV Google Play Store. Het is aan de app-ontwikkelaar om te beslissen op welk toestel en in welke markten/landen ze hun app willen openen. Als u geïnteresseerd bent in een bepaalde toepassing op de V7-decoder, kunt u spontaan de ontwikkelaar van de toepassing vragen om deze beschikbaar te stellen voor Android TV in België.
  • Uw 'Tv op aanvraag'-content is beschikbaar via de homepage > rubriek 'Tv op aanvraag'.

Instellingen


 
  • Energieverbruik: u kunt het energieverbruik van uw decoder verminderen.
  • Schermresolutie: u kunt deze wijzigen in  > Instellingen toestel > Apparaat voorkeuren > Weergave >Resolutie, maar u moet uw decoder opnieuw opstarten.

Een probleem?


 
  • Het beeld wordt zwart of er verschijnt een foutcode? Probeer het kanaal te veranderen. Werkt het niet? Herstart uw decoder.
  • Ontbreken er afleveringen van een volledig opgenomen serie? Dat kan te wijten zijn aan een storing van de V7, maar u kunt ze in elk geval nog bekijken via onze Pickx-app.
  • Blokkeert het beeld op uw tv-scherm? Herstart uw decoder. Druk op de knop aan de achterzijde van uw decoder om hem uit te schakelen. Wacht een tiental seconden en zet de decoder weer aan.
  • Werkt Chromecast niet zoals verwacht? Verwijder de cache in de Chromecast-app en herstart uw decoder.
  • Krijgt u een wit scherm wanneer u een abonnement bestelt? U kunt het opnieuw bestellen via MyProximus>Producten>Tv.
  • Uw afstandsbediening werkt niet meer? Dan communiceert uw afstandsbediening misschien niet meer met uw decoder.
    1. Haal de batterijen uit uw afstandsbediening en plaats ze er weer in.
    2. In de tv-menu, ga naar Instellingen > Instellingen toestel > Afstandsbedieningen & accessoires > Selecteer je afstandsbediening > Koppelen.
    3. Druk nu gelijktijdig op de  en  toetsen gedurende enkele seconden. Werkt het niet? Herstart uw decoder. 
  • Als u Tuttimus-klant bent en een credit gebruikt om een film uit de Proximus VOD-catalogus te bekijken, is het mogelijk dat de film toch in rekening wordt gebracht op uw volgende aanrekening. Laat het ons weten als dit gebeurt en we betalen u terug met een filmcredit.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u

Heb je een vraag?

Stel ze aan een van onze medewerkers. Maak een keuze: