×
×

Geen internet of tv? Onze tips

Hebt u geen internet meer? Doet Proximus TV het niet?  We geven u enkele tips waarmee u de meeste problemen kunt oplossen.

Uw internet werkt, maar is te traag? Bekijk eerst onze tips om uw Wi-Fi te verbeteren.

  • Geen tv
  • Geen internet

Wat is uw decoder?


De decoder is het Proximus-apparaat dat op uw tv is aangesloten.

  • V6 decoder V6 decoder
  • V5c decoder V5c decoder
  • V5 decoder V5 decoder
  • V4 decoder V4 decoder
Toon alle opties

Herstart uw V6-decoder


De eenvoudigste oplossing? Start de decoder opnieuw op.

  1. Zet de schakelaar achteraan op uw decoder op 0. Wacht tenminste een tiental seconden.

  2. Zet de schakelaar terug op 1. De controlelampjes aan de voorkant van uw decoder branden nu. Het opstarten is bezig.

  3. Na enkele minuten kunt u opnieuw tv kijken en navigeren doorheen het Proximus TV-menu.

Is uw probleem opgelost?  

Herstart uw V5c-decoder


De eenvoudigste oplossing? Start de decoder opnieuw op.

  1. Zet de schakelaar achteraan op uw decoder op 0. Wacht tenminste een tiental seconden.

  2. Zet de schakelaar terug op 1. De controlelampjes aan de voorkant van uw decoder branden nu. Het opstarten is bezig.

  3. Na enkele minuten kunt u opnieuw tv kijken en navigeren doorheen het Proximus TV-menu.

Is uw probleem opgelost?  

Herstart uw V5-decoder


De eenvoudigste oplossing? Start de decoder opnieuw op.

  1. Zet de schakelaar achteraan op uw decoder op 0. Wacht tenminste een tiental seconden.

  2. Zet de schakelaar terug op 1. De controlelampjes aan de voorkant van uw decoder branden nu. Het opstarten is bezig.

  3. Na enkele minuten kunt u opnieuw tv kijken en navigeren doorheen het Proximus TV-menu.

Is uw probleem opgelost?

Herstart uw V4-decoder


De eenvoudigste oplossing? Start de decoder opnieuw op.

  1. Zet de schakelaar achteraan op uw decoder op 0. Wacht tenminste een tiental seconden.

  2. Zet de schakelaar terug op 1. De controlelampjes aan de voorkant van uw decoder branden nu. Het opstarten is bezig.

  3. Na enkele minuten kunt u opnieuw tv kijken en navigeren doorheen het Proximus TV-menu.

Is uw probleem opgelost?

Controleer de controlelampjes en de kabels van de V6-decoder


De aan/uit-LED's en de SIG-LED's op de voorkant van uw decoder moeten branden.

  1. Lampje is uit? Controleer of de decoder op een stopcontact is aangesloten en of de schakelaar aan de achterzijde op ON staat.

  2. Is het SIG-lampje uit? Controleer de verbinding aan de ene kant van de Ethernet-kabel in de decoder en aan de andere kant van de modem, PLC, Wi-Fi-Bridge of Wi-Fi Extender.

  3. Controleer ten slotte of de HDMI-kabel aan de ene kant op uw decoder en aan de andere kant op uw tv is aangesloten.

Is uw probleem opgelost?

Controleer de controlelampjes en de kabels van de V5c decoder


De aan/uit-LED's en de SIG-LED's op de voorkant van uw decoder moeten branden.

  1. Lampje is uit? Controleer of de decoder op een stopcontact is aangesloten en of de schakelaar aan de achterzijde op ON staat.

  2. Is het SIG-lampje uit? Controleer de verbinding aan de ene kant van de Ethernet-kabel in de decoder en aan de andere kant van de modem, PLC, Wi-Fi-Bridge of Wi-Fi Extender.

  3. Controleer ten slotte of de HDMI of SCART-kabel aan de ene kant op uw decoder en aan de andere kant op uw tv is aangesloten.

Is uw probleem opgelost?

Controleer de controlelampjes en de kabels van de V5-decoder


Het aan/uit-lampje op de voorkant van de decoder moet aan zijn.

  1. Lampje is uit? Controleer of de decoder op een stopcontact is aangesloten en of de schakelaar aan de achterzijde AAN staat.

  2. Controleer ook de verbinding aan de ene kant van de Ethernet-kabel in de decoder, aan de andere kant van de modem, PLC, Wi-Fi-Bridge of Wi-Fi Extender.

  3. Controleer tot slot of de HDMI- of Scart/Peritel-kabel aan de ene kant op uw decoder en aan de andere kant op uw tv is aangesloten.

Is uw probleem opgelost?

Controleer de kabels van de V4 compact-decoder


  1. Controleer of de decoder op een stopcontact is aangesloten en of de schakelaar aan de achterzijde ON staat.

  2. Controleer de verbinding aan de ene kant van de Ethernet-kabel in de decoder en aan de andere kant van de modem, PLC, Wi-Fi Bridge of Wi-Fi Extender.

  3. Controleer tot slot of de HDMI- of Scart/Peritel-kabel aan de ene kant op uw decoder en aan de andere kant op uw tv is aangesloten.

Is uw probleem opgelost?

Controleer of uw tv op het juiste kanaal ingesteld is


Ziet u sneeuw op het scherm? Druk op de toets AV, AUX, EXT of HDMI op de afstandsbediening van uw tv. Ga door tot het Proximus TV-scherm op uw tv verschijnt.

Is uw probleem opgelost?

Controleer uw Proximus-afstandsbediening


Controleer de indicator voor het opladen van de batterij aan de onderkant van de afstandsbediening. Is het rood? U moet de batterijen vervangen. Zijn uw batterijen goed? Richt de afstandsbediening op de tv en druk op een knop op de afstandsbediening om van kanaal te veranderen of de decoder uit te schakelen. Reageert de decoder? Als dit het geval is, werkt de afstandsbediening correct. Als dit niet het geval is, reset dan de afstandsbediening:

  1. Druk tegelijkertijd op de toetsen 1 en 6 van de afstandsbediening tot de indicator "TV power" oplicht.

  2. Druk vervolgens achtereenvolgens op de toetsen 9, 8 en 1 en wacht tot de indicator "TV power" dooft.

  3. Druk tot slot tegelijkertijd op de TV-modus en de TV-knoppen. Test de afstandsbediening opnieuw. Reageert de decoder als u op de toetsen van de afstandsbediening drukt?

Is uw probleem opgelost?

Herstart andere apparaten


Op welk apparaat is uw decoder aangesloten?

  • PLC Adapter PLC Adapter
  • Wi-Fi Bridge Wi-Fi Bridge
  • Wi-Fi Extender Wi-Fi Extender
  • Ruckus Ruckus
  • b-box 3/3V+ b-box 3/3V+
  • b-box 2 b-box 2
Toon alle opties

Herstart PLC-adapter


PLC-adapters worden aan de ene kant in de buurt van uw TV aangesloten via een Ethernet-kabel en aan de andere kant in de buurt van uw modem.

Controleer of de PLC's zijn aangesloten en start ze opnieuw op:

  1. Haal de 1ste PLC-adapter (degene naast de modem) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.

  2. Haal de 2de PLC-adapter (degene naast de decoder) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.

  3. Wacht even tot de controlelampjes terug branden.

Start de decoder dan opnieuw op.

Is uw probleem opgelost?

Herstart uw Wi-Fi Bridge


De Wi-Fi Bridge is via een Ethernet-kabel met uw tv verbonden. Controleer of de Wi-Fi Bridge is aangesloten en start hem opnieuw op:

  1. Druk op de power-knop op de achterkant van de Wi-Fi Bridge om die uit te zetten. Wacht 10 seconden.

  2. Druk nogmaals op de power-knop om de Wi-Fi Bridge opnieuw aan te schakelen.

  3. Indien u over meerdere Wi-Fi Bridge beschikt, moet u elke Wi-Fi Bridge heropstarten.

Start de decoder dan opnieuw op.

Is uw probleem opgelost?

Herstart uw Wi-Fi Extender


Wi-Fi Extender worden aan de ene kant in de buurt van uw TV aangesloten via een Ethernet-kabel en aan de andere kant in de buurt van uw modem.

Controleer of de Wi-Fi Extender is aangesloten en start ze opnieuw op:

  1. Haal de 1ste Wi-Fi Extender (degene naast de modem) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.

  2. Haal de 2de Wi-Fi Extender (degene naast de decoder) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.

  3. Wacht even tot de controlelampjes terug branden.

Start de decoder dan opnieuw op.

Is uw probleem opgelost?

Herstart uw Ruckus


Controleer of de Ruckus zijn aangesloten en start ze opnieuw op:

  1. Ontkoppel de zwarte voedingskabel achteraan het 1ste Ruckus-toestel (bv. de Ruckus-zender, naast de modem) en sluit hem opnieuw aan.

  2. Ontkoppel de zwarte voedingskabel achteraan het 2de Ruckus-toestel (bv. de Ruckus-ontvanger, naast de decoder) en sluit hem opnieuw aan.

  3. Wacht even tot de controlelampjes terug branden.

Start de decoder dan opnieuw op.

Is uw probleem opgelost?

Wat is uw modem b-box?


Welke van deze b-box-modems zijn aangesloten op uw installatie?

  • b-box 3/3V+ b-box 3/3V+
  • b-box 2 b-box 2
Toon alle opties

Herstart uw b-box 2 modem


  1. Druk op de knop on-off om de modem uit te zetten. U zult zien dat de controlelampjes op de voorzijde van de modem uitgaan. Wacht 10 seconden.

  2. Druk opnieuw op de knop on-off om de modem terug aan te schakelen.

  3. Wacht even tot de volgende controlelampjes (DSL of XDSL) op uw modem blijven branden.

Is uw probleem opgelost?

Herstart uw b-box 3/3V+ modem


  1. Druk op de knop on-off om de modem uit te zetten. U zult zien dat de controlelampjes op de voorzijde van de modem uitgaan. Wacht 10 seconden.

  2. Druk opnieuw op de knop on-off om de modem terug aan te schakelen.

  3. Wacht even tot de volgende controlelampjes (DSL of XDSL) op uw modem blijven branden.

Is uw probleem opgelost?

Controleer de lampjes op uw b-box 2-modem


  1. Het lampje Power moet branden. Is het uit? Zet de schakelaar op I.

  2. Het lampje DSL moet branden. Is het uit? Zorg ervoor dat de kabel tussen de DSL-aansluiting en het stopcontact goed is aangesloten.

  3. Het lampje LAN moet branden als een kabel is aangesloten op een gele aansluiting aan de achterkant van de modem. Is het uit? Controleer of de kabels correct zijn aangesloten.

Is uw probleem opgelost?

Controleer de lampjes op uw b-box 3/3V+


  1. Het lampje Power moet branden. Is het uit? Zet de schakelaar op I.

  2. Het lampje DSL moet branden als u geen glasvezel hebt. Is het uit? Zorg ervoor dat de kabel tussen de DSL-aansluiting en het stopcontact goed is aangesloten.

  3. Het lampje WAN moet branden als u glasvezel hebt. Is het uit? Controleer of de kabel tussen de WAN-poort en de glasvezelmodem correct is aangesloten.

  4. Het lampje LAN moet branden als een kabel is aangesloten op een gele aansluiting aan de achterkant van de modem. Is het uit? Controleer of de kabels correct zijn aangesloten.

  5. Het lampje Wi-Fi moet branden als uw tv is verbonden met een Wi-Fi Bridge. Is het uit? Druk op de knop naast het Wi-Fi-lampje om het weer aan te zetten.

Is uw probleem opgelost?

Wat is uw decoder?


Wij resetten uw decoder. Decoder resetten heeft geen invloed op uw opnamen.

  • V6 decoder V6 decoder
  • V5c decoder V5c decoder
  • V5 decoder V5 decoder
  • V4 decoder V4 decoder
Toon alle opties

Reset uw V6 decoder


  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan uw decoder om hem uit te schakelen.

  2. Druk op de Reset-knop achteraan uw decoder met een puntig voorwerp, zoals een tandenstoker, de punt van een balpen of een paperclip.

  3. Terwijl u op de Reset-knop drukt, drukt u tegelijk op de On/Off-schakelaar om hem in de positie I te zetten.

  4. Laat de Reset-knop los wanneer het updatescherm op uw tv-toestel verschijnt, ofwel na 15 seconden.

  5. Wacht een dertigtal minuten. Uw decoder zal volledig worden geherinitialiseerd.

Is uw probleem opgelost?

Reset uw V5c decoder


  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan uw decoder om hem uit te schakelen.

  2. Druk op de Reset-knop achteraan uw decoder met een puntig voorwerp, zoals een tandenstoker, de punt van een balpen of een paperclip.

  3. Terwijl u op de Reset-knop drukt, drukt u tegelijk op de On/Off-schakelaar om hem in de positie I te zetten.

  4. Laat de Reset-knop los wanneer het updatescherm op uw tv-toestel verschijnt, ofwel na 15 seconden.

  5. Wacht een dertigtal minuten. Uw decoder zal volledig worden geherinitialiseerd.

Is uw probleem opgelost?

Reset uw V5 decoder


  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan uw decoder om hem op 0 te zetten. Wacht 4 seconden.

  2. Houd tegelijk de ^ en tv-knoppen aan de voorzijde van uw decoder ingedrukt.

    .
  3. Druk opnieuw op de On/Off-schakelaar aan de achterzijde van uw decoder terwijl u de ^ en tv-knoppen aan de voorzijde van uw decoder ingedrukt houdt.

  4. Houd de ^ en tv-knoppen ingedrukt tot het scherm van de decoder Waking UP + te zien geeft. U kunt nu de ingedrukte toetsen loslaten.

  5. Indien de boodschap Hello DRA/Start DRA verschijnt, betekent dit dat de herinitialisatie correct verloopt. Krijgt u deze boodschap niet, dan dient u het herinitialiseren opnieuw te lanceren.

  6. Wacht een dertigtal minuten. Uw decoder zal volledig worden geherinitialiseerd.

Is uw probleem opgelost?

Contacteer ons


Hebben deze tips u helaas niet geholpen? Contacteer ons. We zijn er om u te helpen.

Uw tv werkt weer


We zijn blij dat uw televisie weer werkt.

Als u uw Proximus-afstandsbediening opnieuw moest instellen, kunt u deze nu universeel maken of radiofrequenties of Bluetooth herstellen.

Wat is uw modem b-box?


Welke van deze b-box-modems zijn aangesloten op uw installatie?

  • b-box 3/3V+ b-box 3/3V+
  • b-box 2 b-box 2
Toon alle opties

Herstart uw b-box 3/3V+ modem


  1. Druk op de knop on-off om de modem uit te zetten. U zult zien dat de controlelampjes op de voorzijde van de modem uitgaan. Wacht 10 seconden.

  2. Druk opnieuw op de knop on-off om de modem terug aan te schakelen.

  3. Wacht even tot de volgende controlelampjes (DSL of XDSL) op uw modem blijven branden.

Is uw probleem opgelost?

Herstart uw b-box 2 modem


  1. Druk op de knop on-off om de modem uit te zetten. U zult zien dat de controlelampjes op de voorzijde van de modem uitgaan. Wacht 10 seconden.

  2. Druk opnieuw op de knop on-off om de modem terug aan te schakelen.

  3. Wacht even tot de volgende controlelampjes (DSL of XDSL) op uw modem blijven branden.

Is uw probleem opgelost?

Controleer de lampjes op uw b-box 3-modem


  1. Het lampje Power moet branden. Is het uit? Zet de schakelaar op I.

  2. Het lampje DSL moet branden als u geen glasvezel hebt. Is het uit? Zorg ervoor dat de kabel tussen de DSL-aansluiting en het stopcontact goed is aangesloten.

  3. Het lampje WAN moet branden als u glasvezel hebt. Is het uit? Controleer of de kabel tussen de WAN-poort en de glasvezelmodem correct is aangesloten.

  4. Het lampje LAN moet branden als een kabel is aangesloten op een gele aansluiting aan de achterkant van de modem. Is het uit? Controleer of de kabels correct zijn aangesloten.

  5. Het lampje wifi moet branden als uw computer of gsm is verbonden met wifi. Is het uit? Druk op de knop naast het wifi-lampje om het weer aan te zetten.

Is uw probleem opgelost?

Controleer de lampjes op uw b-box 2-modem


  1. Het lampje Power moet branden. Is het uit? Zet de schakelaar op I.

  2. Het lampje DSL moet branden. Is het uit? Zorg ervoor dat de kabel tussen de DSL-aansluiting en het stopcontact goed is aangesloten.

  3. Het lampje LAN moet branden als een kabel is aangesloten op een gele aansluiting aan de achterkant van de modem. Is het uit? Controleer of de kabels correct zijn aangesloten.

Is uw probleem opgelost?

Herstart andere apparaten


Op welk apparaat is uw modem aangesloten?

  • PLC Adapter PLC Adapter
  • Wi-Fi Extender Wi-Fi Extender
  • Computer, gsm
Toon alle opties

Herstart PLC-adapter


PLC-adapters worden aan de ene kant in de buurt van uw apparat aangesloten via een Ethernet-kabel en aan de andere kant in de buurt van uw modem.

Controleer of de PLC's zijn aangesloten en start ze opnieuw op:

  1. Haal de 1ste PLC-adapter (degene naast de modem) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.

  2. Haal de 2de PLC-adapter (degene naast de apparat) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.

  3. Wacht even tot de controlelampjes terug branden.

Is uw probleem opgelost?

Herstart uw Wi-Fi Extender


Wi-Fi Extender worden aan de ene kant in de buurt van uw apparat aangesloten via een Ethernet-kabel en aan de andere kant in de buurt van uw modem.

Controleer of de Wi-Fi Extender is aangesloten en start ze opnieuw op:

  1. Haal de 1ste Wi-Fi Extender (degene naast de modem) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.

  2. Haal de 2de Wi-Fi Extender (degene naast de apparat) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.

  3. Wacht even tot de controlelampjes terug branden.

Is uw probleem opgelost?

Herstart uw apparaat


Start het toestel dat niet meer over een internetverbinding beschikt opnieuw op: computer, gsm, tablet... De procedure verschilt naargelang het toestel.

Is uw probleem opgelost?

Controleer uw wifi


Nog steeds geen wifi op uw mobiele telefoon of computer?

Ga in de buurt van uw modem staan terwijl het apparaat op de wifi is aangesloten:

  1. Controleer of het wifi-lampje op uw modem brandt.
  2. Controleer of uw toestel is verbonden met het netwerk van uw modem. De netwerknaam wordt aangegeven op een label op de achterkant (of onderkant) van uw modem naast het woord SSID, tenzij u deze hebt gewijzigd.

Is uw probleem opgelost?

Uw internetverbinding werkt niet?


De wifi is actief op uw apparaat, de kabels zijn goed aangesloten, de lampjes op uw modem branden en u hebt nog steeds geen internet? Neem contact op met onze technische dienst, wij helpen u graag verder.

Uw internetverbinding werkt weer


We zijn blij dat uw internetverbinding weer werkt. Als u een wifi-verbinding hebt, raden wij u aan onze tips te raadplegen om uw wifi-verbinding te verbeteren en onze Home Optimizer-app te downloaden.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Contact

Onze medewerkers staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.