Geen internet of tv? Onze tips

Hebt u geen internet meer? Doet Proximus TV het niet?  We geven u enkele tips waarmee u de meeste problemen kunt oplossen. Begin bij de eerste tip. Nog niet in orde? Ga dan naar de tweede, enz. Meestal is het probleem al na enkele minuten opgelost!


Tv werkt niet meer


 

Start uw toestellen opnieuw op

De eenvoudigste oplossing? Start de decoder opnieuw op. Is het niet opgelost? Doe hetzelfde voor uw modem en draadloze toestellen, als u er heeft: Wi-Fi Bridge, Wi-Fi Extender, PLC, Ruckus ... Start uw toestellen opnieuw op

Controleer uw kabels en aansluitingen

Controleer of alle toestellen correct aangesloten zijn, of de stekkers goed in het stopcontact zitten en of de toestellen aan staan. U bent niet zeker van de bekabeling van uw toestellen? Volg onze instructies.

Controleer de kwaliteit van uw lijn

Misschien ligt het probleem wel aan ons netwerk. Doe een lijntest en kijk of er een storing is op uw lijn. Indien dit het geval is, lossen onze teams dit zo snel mogelijk op.

Log in op MyProximus om een lijntest te doen.

Start de test

Controleer uw afstandsbediening

Bent u er zeker van dat uw afstandsbediening naar behoren werkt? Kijk eerst of de batterijen van uw Proximus-afstandsbediening nog goed zijn. Hebt u uw afstandsbediening via radiofrequenties aangesloten op uw decoder? Schakel de radiofrequenties uit.

Controleer of uw tv op het juiste kanaal ingesteld is

Ziet u sneeuw op het scherm? Druk op de toets AV, AUX, EXT of HDMI op de afstandsbediening van uw tv. Ga door tot het Proximus TV-scherm op uw tv verschijnt.

Op uw televisie het juiste kanaal voor de decoder kiezen In deze video wordt uitgelegd hoe u het juiste kanaal kunt kiezen tussen uw TV en uw Proximus decoder via de Proximus afstandsbediening, of die van uw televisie.

Reset uw decoder en uw b-box modem

Doet uw tv het nog altijd niet? Reset uw decoder. Dit duurt een dertigtal minuten. Uw opnames zullen niet worden gewist. U kunt ook uw wifi-netwerk terug initialiseren.

Hebben deze tips u helaas niet geholpen? Contacteer ons. We zijn er om u te helpen.


Internet werkt niet meer


 

Start uw toestellen opnieuw op

De eenvoudigste oplossing? Start de modem opnieuw op. Is het niet opgelost? Doe hetzelfde voor uw draadloze toestellen, als u er heeft: Wi-Fi Bridge, Wi-Fi Extender, PLC, Ruckus ... Start uw toestellen opnieuw op

Controleer uw kabels en aansluitingen

Controleer of alle toestellen correct aangesloten zijn, of de stekkers goed in het stopcontact zitten en of de toestellen aan staan. U bent niet zeker van de bekabeling van uw toestellen? Volg onze instructies.

Controleer de kwaliteit van uw lijn

Misschien ligt het probleem wel aan ons netwerk. Doe een lijntest en kijk of er een storing is op uw lijn. Indien dit het geval is, lossen onze teams dit zo snel mogelijk op.

Log in op MyProximus om een lijntest te doen.

Start de test

Controleer uw wifi netwerk

Wilt u surfen via wifi? Controleer dat u via wi-fi verbonden bent en volg ons advies om sneller te surfen via wi-fi.

Start uw b-box modem opnieuw op

Internet werkt nog niet ? Reset uw b-box modem.

Hebben deze tips u helaas niet geholpen? Contacteer ons We zijn er om u te helpen.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Proximus Forum

Contact

Onze medewerkers staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.

Contact