×
×

U kunt geen e-mails verzenden en/of ontvangen

U kunt plotseling geen e-mails meer verzenden en/of ontvangen of u hebt problemen met een bepaald e-mailadres? Door uw mailbox, instellingen en het e-mailadres te controleren kunt u de meeste problemen oplossen. Om e-mails te verzenden of ontvangen, kijk eerst na of u verbonden bent met het internet.(Geen internetverbinding?)

Test uw mailbox via Proximus Webmail

Controleer of uw mailbox werkt via Proximus Webmail, ook wanneer u normaal e-mails raadpleegt via een e-mailprogramma of app op uw computer, gsm of tablet. U raadpleegt uw e-mails dan meteen op de server en niet via de applicatie van een derde partij. Als u e-mails kunt versturen en ontvangen, dan werkt uw mailbox correct en ligt het probleem niet aan uw mailbox.

  1. Surf naar Proximus Webmail.
  2. Geef uw e-mailadres en het wachtwoord van uw mailbox in en klik op Inloggen.
    Bent u uw wachtwoord vergeten of kunt u zich niet aanmelden? Stel een nieuw wachtwoord in. Kunt u zich nog altijd niet aanmelden? Contacteer ons.
    Let op: Als u normaal een e-mailprogramma of app gebruikt, dan moet u het nieuwe wachtwoord ook daar ingeven.
  3. Klik op Nieuw.
  4. In het veld Aan geeft u uw eigen e-mailadres in en in het veld Onderwerp ‘Test’. Klik op Verzenden.
  5. U keert nu terug naar het Postvak In. Als u een e-mail ontvangen hebt met als onderwerp ‘Test’, dan werkt uw mailbox correct en kunt u verder gaan met het controleren van uw instellingen hieronder.
    Hebt u geen e-mail ontvangen?

Controleer de instellingen

Leest u uw e-mails altijd via Proximus webmail of de Proximus Mail-app? Dan kunt u deze stappen overslaan.

Als u een e-mailprogramma of andere app gebruikt op uw computer, gsm of tablet, dan ligt het probleem vaak aan de instellingen:

  1. Controleer de instellingen van uw e-mailprogramma stap voor stap. Een verkeerde instelling kan voor foutmeldingen zorgen waardoor u niet kunt verzenden of ontvangen of waardoor u plotseling problemen ondervindt wanneer u in het buitenland bent. Kijkt u liever zelf de instellingen na zonder stap voor stap de instructies te volgen? Hier vindt u de instellingen:

    Server voor inkomende e-mail:
    • Adres: imap.proximus.be
    • Poort: 993
    • Beveiliging: SSL

    Server voor uitgaande e-mail:
    • Adres: relay.proximus.be
    • Poort: 587
    • Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL

    Voor zowel de inkomende als uitgaande server moet u uw volledige emailadres en het wachtwoord van uw mailbox ingeven.

  2. Ontvangt u de foutmelding 554 Access denied- Under investigation for spam abuse. Contact your email provider for more info bij het verzenden van e-mails? Dan staat uw IP-adres in onze blacklist.
  3. Blijft u foutmeldingen ontvangen in uw e-mailprogramma? Dan kan het nuttig zijn van uw e-mailprogramma of app te verwijderen en opnieuw te installeren. Vergeet nadien niet uw e-mail in te stellen op uw gsm, tablet of computer.

Controleer het e-mailadres

Ook het e-mailadres kan ervoor zorgen dat u bepaalde e-mails niet kunt verzenden of ontvangen:

U kunt geen e-mail versturen naar een bepaalde persoon
  • Vraag aan uw correspondent of u het juiste e-mailadres gebruikt. Is het e-mailadres juist, maar ontvangt u toch een foutmelding? Contacteer ons met de foutmelding.
  • Schakel e-mail filters uit die ervoor kunnen zorgen dat u geen e-mails meer kunt versturen naar bepaalde personen. Als u in uw e-mailprogramma of app filters hebt ingesteld, dan moet u ze daar ook uitschakelen.
U kunt geen e-mail ontvangen van een bepaalde persoon
  • Controleer uw spamfolder op berichten. Mogelijk aanziet onze mailserver het e-mailadres of de mailserver van uw correspondent als ongewenste e-mail.
  • Vraag aan uw correspondent welk e-mailadres hij gebruikt. Is uw e-mailadres juist maar ontvangt uw correspondent toch een foutmelding? Dan moet uw correspondent contact opnemen met zijn e-mailaanbieder en hem de foutmelding bezorgen.
  • Schakel e-mail filters uit die ervoor kunnen zorgen dat u geen e-mails meer kunt ontvangen van bepaalde personen. Als u in uw e-mailprogramma of app filters hebt ingesteld, moet u ze daar ook uitschakelen.

Is het probleem niet opgelost? Contacteer ons. We zijn er om u te helpen.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u

Heb je een vraag?

Stel ze aan een van onze medewerkers. Maak een keuze: