Hoe een technische interventie aanvragen?

Hebt u steeds een probleem met uw internet, tv of telefoon? Probeer eerst onze 10 tips in geval van internet of tv problemen.

Uw probleem is niet opgelost? Neem contact op met onze onze technische dienst. Zij zullen uw probleem trachten op te lossen. In iets meer dan 80% van de gevallen slagen zij hier ook in. Wanneer dat niet mogelijk is, zal onze medewerker een interventie inplannen. Eens uw interventie gepland, kunt u uw afspraak met de technicus zelf beheren.

Een interventie wordt ingepland tijdens de kantooruren. De prijs is afhankelijk van waar het technisch probleem zich voordoet:

  • Infrastructuur van Proximus tot aan het aansluitpunt: gratis, behalve voor de verticale bekabeling in een appartementsgebouw. U blijft eveneens aansprakelijk in geval van misbruik (bv. opzettelijk beschadigen van het aansluitpunt, enz.)
  • Infrastructuur vanaf het aansluitpunt: € 85
    Het gedeelte binnenshuis na het aansluitpunt (NTP), met name de private bekabeling en de toestellen (telefoon, modem, decoder), vallen onder uw verantwoordelijkheid. In geval van een probleem zal Proximus een forfait factureren van € 85. Dit forfait dekt de verplaatsing van de technicus, de tijd nodig om het probleem op te lossen en het kleine materiaal (bijkomend aansluitpunt, USB-kabel, enz.).
    Het forfait is ook van toepassing indien er een probleem is met uw modem, decoder, enz. en u wilt dat er een technicus langskomt om het toestel om te wisselen in plaats van te kiezen voor een aangeboden alternatief, zoals het omruilen van het toestel in een afhaalpunt.
  • Voor herhaalde interventies binnen een periode van 14 dagen wordt het forfaitaire bedrag slechts 1 keer aangerekend.

U kunt ook kiezen voor een interventie buiten de kantooruren. Hierbij wordt een technicus in wachtdienst opgeroepen, om zo vlug mogelijk bij u langs te komen. Hiervoor betaalt u wel een toeslag.

Heeft deze info u geholpen?



Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Proximus Forum
Contact
  • Bel ons op 0800 22 800Ma – za: 08:00 – 22:00

  • Chat

    Chatmomenteel niet beschikbaar