Puk- of pincode van uw simkaart
U bent de puk- of pincode om uw simkaart te deblokkeren vergeten of verloren? Of kent u de pincode wel, maar u wilt deze wijzigen? Volg de stappen hieronder.
-
Ik ben mijn pukcode kwijt (8 cijfers)
-
Ik ben mijn pincode kwijt (4 cijfers)
-
Ik ken de pincode en wil deze wijzigen
Hoe wilt u uw pukcode terugvinden?
U kunt uw pukcode terugvinden op de simkaarthouder die u samen met uw welkomstbrief ontvangen hebt. Tip: Als er 2 pukcodes staan, gebruik dan altijd PUK1.
Kunt u uw pukcode niet vinden? Vind dan uw pukcode terug via de MyProximus-website of uw beheerder kan deze ook opvragen voor u in de MyProximus-app. Opgelet: Pay&Go-klant en nog geen MyProximus-account? Dan kunt u dit enkel doen via de contactpagina.
-
Via de website
-
Via de app
-
Via de contactpagina
Via de MyProximus-website
- Log in op MyProximus om uw producten te bekijken.
Bekijk uw producten
- Klik op uw gsm-nummer.
- U ziet nu uw pukcode aan de linkerzijde van het scherm.
<
Ziet u uw pukcode niet? Dan bent u misschien geen beheerder in MyProximus. - Geef uw pukcode in op uw gsm en kies een nieuwe pincode.
Via de MyProximus-app
Hoe kunt u uw pukcode terugvinden in de app als u geen toegang hebt tot uw gsm? Heel eenvoudig! De beheerder van uw abonnement kan alle pukcodes zien voor de gsm-abonnementen die hij beheert en u deze bezorgen.
Dit is wat uw beheerder moet doen:
- Open de MyProximus-app.
- Tik op Producten .
- Scrol naar beneden, tik op de Mijn gsm-kaart waarvoor u de pukcode wilt terugvinden.
- Tik op Mijn simkaartnummer en pukcode.
- U ziet nu de pukcode voor dit nummer.
Ziet u uw pukcode niet? Dan bent u misschien geen beheerder in MyProximus. - Geef de pukcode in op de geblokkeerde gsm en kies een nieuwe pincode.
Tip: Verwar de puk- of pincode van uw simkaart niet met de toegangscode van uw gsm. Als er meer dan 4 cijfers en minder dan 8 cijfers gevraagd worden, contacteer dan de fabrikant van uw toestel.
Via de contactpagina
- Surf naar onze contactpagina.
- Klik op Ik ken mijn nummer, geef uw gsm-nummer in en druk op OK.
- Klik op Gsm kwijt of gestolen? Puk- of pincode kwijt?.
- Klik op Pukcode kwijt.
- Afhankelijk van wat er gevraagd wordt, geef uw klantnummer of simkaartnummer in en klik op OK. Uw klantnummer vindt u op uw factuur en uw simkaartnummer staat op de simkaart die in uw toestel zit.
- U ziet nu uw pukcode. Geef deze in op uw gsm en kies een nieuwe pincode.
Tip: Verwar de puk- of pincode van uw simkaart niet met de toegangscode van uw gsm. Als er meer dan 4 cijfers en minder dan 8 cijfers gevraagd worden, contacteer dan de fabrikant van uw toestel.
Wilt u uw pukcode terugvinden om een nieuwe pincode te kiezen?
U kunt de originele pincode terugvinden op de simkaarthouder die u samen met de welkomstbrief ontvangen hebt.
Kunt u de simkaarthouder niet vinden of hebt u de pincode gewijzigd? Om veiligheidsredenen houden we uw pincode niet bij, maar u kunt deze als volgt wijzigen:
- Geef 3 keer een foute pincode in.
- Geef uw pukcode in.
- Er wordt u nu gevraagd van een nieuwe pincode te kiezen.
Tip: Verwar de puk- of pincode van uw simkaart niet met de toegangscode van uw gsm. Als er meer dan 4 cijfers en minder dan 8 cijfers gevraagd worden, contacteer dan de fabrikant van uw toestel.
Geef de korte code in op uw gsm
Zolang u uw huidige pincode kent, kunt u deze wijzigen door een korte code op uw gsm in te geven.
Vorm de korte code **04*Oude pincode*Nieuwe pincode*Nieuwe pincode# op uw gsm en druk op de beltoets.
In de plaats van Oude pincode vult u uw huidige pincode in, en in de plaats van Nieuwe pincode vult u uw nieuwe 4-cijferige pincode in.
Bijvoorbeeld: **04*1234*1369*1369#
Super!
Vergeet de nieuwe pincode niet, want u hebt deze nodig wanneer u uw toestel herstart.
Contacteer ons
Hebben deze tips u helaas niet geholpen? Contacteer ons. We zijn er om u te helpen.