×
×

Gaat u met uw gsm naar het buitenland?

Volg onze tips om problemen en extra kosten te vermijden wanneer u uw gsm meeneemt naar het buitenland.

Voor u vertrekt...

Raadpleeg de tarieven in uw land van bestemming.

In de EU kunt u bellen, sms'en, uw data en uw favoriete app gebruiken net als in België. Er zijn echter uitzonderingen zoals Zwitserland, Vaticaanstad, Monaco, Andorra en San Marino. Dicht bij de grens met deze landen? Uw toestel kan overschakelen naar het netwerk van deze landen waardoor er kosten aangerekend worden. Om dit te vermijden, activeer de blokkering bel, sms en surf enkel binnen de EU.

Buiten de EU betaalt u altijd voor oproepen, sms'en en data. Dan is een Travel Passport of Travel Surf goedkoper.

Raadpleeg uw tarieven

Hebt u meer informatie nodig? Lees meer over bellen, sms'en en surfen in het buitenland of hoe u wifi en 4G optimaal kunt gebruiken om goedkoper te surfen.

Controleer uw instellingen en blokkeringen.

Controleer de instellingen om te bellen, sms'en, surfen, e-mailen of om uw voicemail te beluisteren in het buitenland. 

Hebt u oproepen, sms'en of surfen in het buitenland geblokkeerd om extra kosten te vermijden? Om te kunnen bellen, sms'en of surfen in het buitenland moet u deze blokkeringen uitschakelen.

Tijdens uw reis...

Zet uw toestel in vliegtuigmodus tijdens vlieg- of bootreizen.

Zo voorkomt u dat uw gsm verbinding maakt met dure satellietnetwerken wanneer er geen andere verbindingen beschikbaar zijn. Raadpleeg uw reisoperator voor wifi-oplossingen aan boord.

Zorg ervoor dat vliegtuigmodus ( Icoon voor vliegtuigmodus) is ingeschakeld door naar boven of beneden te swipen op het hoofdscherm van uw toestel.

U wilt niet surfen buiten de EU? Zet uw dataverbruik uit op uw gsm of stel een blokkering voor surfen in. 

Hebt u problemen in het buitenland?

Veel problemen kunnen opgelost worden door uw toestel gedurende 30 seconden uit te zetten en het vervolgens weer aan te zetten. Kijk wat u nog meer kunt doen als er geen netwerk in het buitenland is.

Bestel een optie.

Hebt u het maandelijkse datavolume dat is inbegrepen in uw abonnement overschreden? Als u in de EU reist, is het altijd goedkoper om een extra datapakket aan te kopen.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u

THE REFERENCED COMPONENT DOES NOT EXIST ANYMORE THE REFERENCED COMPONENT DOES NOT EXIST ANYMORE

Heb je een vraag?

Stel ze aan een van onze medewerkers. Maak een keuze: