×
×

Hoe herstart u uw toestellen voor internet en tv?

Hebt u een probleem met internet of uw Proximus TV? Herstart uw materiaal en geniet opnieuw van uw diensten.

Herstart eerst de glasvezel modem (als die er is), dan de b-box modem, dan de PLC, Wi-Fi Bridge, Wi-Fi Extender of Ruckus (als er een van deze apparaten is) en tenslotte de decoder.

Herstart uw glasvezel modem (indien aanwezig)

fiber modem installation

Hoe weet u of u een glasvezel modem heeft? Kijk naar de achterkant van uw b-box modem.  Loopt er een kabel van de rode poort naar de glasvezel modem (zwart of wit apparaat)? Dan heeft u glasvezel.

Hoe start u uw glasvezel modem opnieuw op?
  1. Druk op de aan/uit-knop op de achterkant van de glasvezel modem om die uit te schakelen. Het lampje gaat uit.
  2. Wacht 10 seconden.
  3. Druk nogmaals op de aan/uit-knop om de glasvezel modem weer aan te zetten.
  4. Wacht tot het lampje permanent brandt.
Heeft u geen glasvezel modem of heeft u deze al opnieuw opgestart? Ga door naar de volgende stap.
Rood of uitgeschakeld lampje

Als één van de lampjes van de glasvezel modem rood is of het Power lampje uit is, kijk dan op onze help pagina.


Herstart eerst uw modem

fiber modem installation
modem b-box 2

Hoe kunt uw modem heropstarten?

  1. Druk op de knop on-off om de modem uit te zetten. U zult zien dat de controlelampjes op de voorzijde van de modem uitgaan. Wacht 10 seconden.
  2. Druk opnieuw op de knop on-off om de modem t erug aan te schakelen.
  3. Wacht even tot de volgende controlelampjes (DSL of XDSL) op uw modem vast branden.
Uw b-box 3 modem herstarten In deze video wordt uitgelegd hoe u de modem b-box 3 moet herstarten. U kunt dit best doen wanneer uw internetverbinding traag of niet beschikbaar is of wanneer het tv-scherm zwart of grijs is of wanneer er enkel sneeuw te zien is.

Herstart vervolgens uw PLC-adapter, Wi-Fi Extender, Wi-Fi Bridge of Ruckus

Hoe kunt uw PLC-adapter of uw Wi-Fi Extender heropstarten?

PLC adapter (Ethernet adapter via the electricity grid)
  1. Haal de 1ste PLC-adapter (degene naast de modem) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.
  2. Haal de 2de PLC-adapter (degene naast de decoder) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.
  3. Wacht even tot de controlelampjes terug branden.

Hoe kunt uw Wi-Fi Bridge heropstarten?

Wi-Fi Bridge
  1. Druk op de power-knop op de achterkant van de Wi-Fi Bridge om die uit te zetten. Wacht 10 seconden.
  2. Druk nogmaals op de power-knop om de Wi-Fi Bridge opnieuw aan te schakelen.
  3. Indien u over meerdere Wi-Fi Bridge beschikt, moet u elke Wi-Fi Bridge heropstarten.

Hoe kunt uw Ruckus heropstarten?

Ruckus
  1. Ontkoppel de zwarte voedingskabel achteraan het 1ste Ruckus-toestel (bv. de Ruckus-zender, naast de modem) en sluit hem opnieuw aan.
  2. Ontkoppel de zwarte voedingskabel achteraan het 2de Ruckus-toestel (bv. de Ruckus-ontvanger, naast de decoder) en sluit hem opnieuw aan.
  3. Wacht even tot de controlelampjes terug branden.

Herstart daarna uw decoder

Hoe kunt uw decoder heropstarten?

  1. Zet de schakelaar achteraan op uw decoder op 0.
  2. Wacht tenminste een tiental seconden.
  3. Zet de schakelaar terug op 1.
  4. De controlelampjes aan de voorkant van uw decoder branden nu. Het opstarten is bezig.
  5. Na enkele minuten kunt u opnieuw tv kijken en navigeren doorheen het Proximus TV-menu.
Decoder V5
Uw V5 decoder herstarten In deze video wordt uitgelegd hoe u de V5 decoder opnieuw opstart. Het kan nuttig zijn om dit te doen wanneer uw tv-scherm zwart of grijs is of wanneer de ontvanger niet meer reageert op de afstandsbediening.
Decoder V5 compact
Uw V5 compact decoder herstarten In deze video tonen wij hoe u de V5 compacte decoder terug kan opstarten. U kan dit doen wanneer uw tv-scherm zwart is of wanneer de afstandsbediening niet meer reageert.
V6 decoder
Uw V6 decoder herstarten In deze video wordt uitgelegd hoe u de V6 decoder opnieuw opstart. Het kan nuttig zijn om dit te doen wanneer uw tv-scherm zwart, blauw of grijs is of wanneer de ontvanger niet meer reageert op de afstandsbediening. Zoals een pc, smartphone of tablet, is het soms nodig om uw toestel eens te herstarten. Een reboot houdt geen risico in voor de configuratie. In sommige zeldzame gevallen kan de automatische update van de software op uw modem een herstart van uw decoder vereisen.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u

Contact

Onze medewerkers staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.