Hoe inloggen op MyProximus?

Je hebt een MyProximus-account en je wilt bv. je verbruik en je betalingen opvolgen? Je moet daarvoor inloggen: dat kan met de app itsme® of met je gebruikersnaam. Ga na hoe je, via de app of via de website, te werk gaat.


Aanmelden op de MyProximus-app


 

Open je de MyProximus-app, dan zie je automatisch het verbruik, producten en opties van je gsm-nummer. Het kan zijn dat je eenmalig gevraagd wordt om in te loggen, maar je kunt ook zelf inloggen.  Daarvoor heb je je gebruikersnaam (veelal je e-mailadres) en je wachtwoord nodig. Ben je al ingeschreven voor MyProximus? Ga dan als volgt te werk:

  1. Open de MyProximus-app op je tablet of smartphone. Word je gevraagd om in te loggen, ga naar stap 4.
  2. Tik linksboven op de cirkel.
    Zie je je foto of je initialen, dan ben je al aangemeld bij MyProximus. Ga naar stap 6
    .
  3. Tik op Account en daarna op Account toevoegen.
  4. Geef je gebruikersnaam op. Dit is veelal je e-mailadres. Je kunt je gebruikersnaam, als je een pack of vaste lijn hebt en al ingeschreven bent op MyProximus, terugvinden je factuur of aanrekening.
  5. Geef je wachtwoord op. Dit bevat minimum 8 karakters. Let op het onderscheid tussen hoofd- en kleine letters. Klik op Aanmelden.
  6. In geval je Multifactor Authenticatie geactiveerd hebt voor MyProximus, open dan je Google of Microsoft Authenticator en voer de code in. Is dat niet geval, ga naar stap 7.
  7. Je bent nu volledig ingelogd op de MyProximus-app. Bij je volgende bezoek moet je je gebruikersnaam en wachtwoord niet meer opgeven.

Je kunt ook een ander account toevoegen.

Lukt dit niet? Ga na wat je situatie is en volg de voorgestelde oplossing.

  • Ben je je gebruikersnaam vergeten?
    Vraag je gebruikersnaam op.
  • Ben je je wachtwoord vergeten?
    Kies een nieuw wachtwoord.
  • Je account is geblokkeerd?
    Als je driemaal een verkeerd wachtwoord ingaf, word je toegang uit veiligheidsoverwegingen 15 minuten lang geblokkeerd.
  • Je krijgt een andere foutmelding?
    Wellicht ondervindt MyProximus tijdelijk een technisch probleem. Gelieve het even later opnieuw te proberen.

Je kunt, als je dat wenst, je gebruikersnaam wijzigen.


Aanmelden op de MyProximus website


 

Er zijn 2 manieren om in te loggen op de website van MyProximus:

  • Met itsme®, de digitale identificatie-app (niet beschikbaar voor Windows Phone).
  • Met je gebruikersnaam (veelal je e-mailadres) en je wachtwoord.

Het is niet meer mogelijk om in te loggen op MyProximus met je gsm-nummer en een sms-code.

Klik op je voorkeurmethode voor meer uitleg:

itsme

Ben je geregistreerd voor itsme® én ben je ingeschreven voor MyProximus? Ga dan als volgt te werk:

  1. Ga, bij voorkeur op je computer of tablet, naar MyProximus:
    * ofwel via de welkompagina van MyProximus
    * ofwel via de website van Proximus: klik rechtsboven op je naam of op het logo knop om aan te melden op MyProximus .
  2. Klik op Aanmelden met itsme®. Een pagina van itsme® opent zich.
  3. Voer je gsm-nummer in en klik op Verstuur.
  4. Open de itsme®-app op je gsm en volg de instructies.
  5. Daarna word je op je computer of je tablet ingelogd op MyProximus. Het is mogelijk dat MyProximus de eerste keer ter bevestiging je gebruikersnaam en wachtwoord vraagt. Daarna zie je er je overzicht van verbruik, producten, …

Wil je betalende opties bestellen, moet je beheerder zijn van een account.
Gebruik je de MyProximus-pagina niet gedurende 30 minuten of sluit je je browser af, dan word je om veiligheidsredenen uitgelogd bij MyProximus.

Lukt inloggen niet? Ga na wat je situatie is en volg de voorgestelde oplossing.

  • Je gsm-nummer wordt niet herkend door itsme®?
    Registreer je eerst voor itsme® met het gsm-nummer van je simkaart. Meer informatie op de supportpagina’s van itsme.be.
  • Ben je je itsme®-code vergeten, ben je van gsm of van simkaart veranderd?
    Blokkeer je account via de itsme.be website. Open vervolgens de app en registreer je opnieuw. Meer informatie op de supportpagina’s van itsme.be.
  • Je itsme® is geblokkeerd of je krijgt een foutmelding op de itsme-app?
    Raadpleeg de supportpagina’s van itsme.be
  • Je krijgt een foutmelding op MyProximus?
    Misschien heb je nog geen MyProximus-account? Registreer je eerst.
    Heb je wel een MyProximus-account maar je krijgt toch een foutmelding? Wellicht ondervindt MyProximus tijdelijk een technisch probleem. Gelieve het even later opnieuw te proberen.

Ben je al ingeschreven voor MyProximus? Ga dan als volgt te werk:

  1. Ga naar MyProximus:
    * ofwel via de welkompagina van MyProximus
    * ofwel via de website van Proximus: klik rechtsboven op je naam of op het logo knop om aan te melden op MyProximus .
  2. Geef je gebruikersnaam op. Dit is veelal je e-mailadres. Je kunt je gebruikersnaam, als je een pack of vaste lijn hebt en al ingeschreven bent op MyProximus, terugvinden op je factuur of aanrekening.
  3. Geef je wachtwoord op. Dit bevat minimum 8 karakters. Let op het onderscheid tussen hoofd- en kleine letters.
    Tip: Werk je op je eigen computer, dan kun je Aangemeld blijven aanvinken. Dan moet je bij je volgende bezoek niet meer je gebruikersnaam en wachtwoord opgeven.
  4. Klik op Aanmelden.
  5. In geval je Multifactor Authenticatie geactiveerd hebt voor MyProximus, open dan je Google of Microsoft Authenticator en voer de code in. Is dat niet geval, ga naar stap 6.
  6. Je bent nu ingelogd op MyProximus: je ziet er je overzicht van verbruik, producten, …

Wil je betalende opties bestellen, moet je beheerder zijn van een account.
Gebruik je de MyProximus-pagina niet gedurende 30 minuten of sluit je je browser af, dan word je om veiligheidsredenen uitgelogd bij MyProximus.

Lukt inloggen niet? Ga na wat je situatie is en volg de voorgestelde oplossing.

  • Ben je je gebruikersnaam vergeten?
    Log in met itsme of vraag je gebruikersnaam op.
  • Ben je je wachtwoord vergeten?
    Log in met itsme® of kies een nieuw wachtwoord voor je gebruikersnaam.
  • Je account is geblokkeerd?
    Na 3 verkeerde pogingen (met je gebruikersnaam, met je gsm-nummer of met een combinatie van beide) moet je 15 minuten wachten. Log in met itsme® of wacht 15 minuten.
  • Je krijgt een andere foutmelding?
    Wellicht ondervindt MyProximus tijdelijk een technisch probleem. Gelieve het even later opnieuw te proberen.

Je kunt, als je dat wenst, je gebruikersnaam wijzigen.

Multifactor Authenticatie: meer veiligheid

Als je een extra veiligheid voor je toegang tot MyProximus wilt inbouwen, kan je vragen, bovenop je gebruikersnaam en wachtwoord, je identiteit te verifiëren (= authenticeren). Dit gebeurt door het opgeven van een extra, tijdelijke code, die enkel jij via een app op je smartphone kunt zien.

Hoe instellen?

Hou je smartphone met daarop Google Authenticator (iOSNieuw venster of AndroidNieuw venster) of Microsoft Authenticator (iOSNieuw venster of AndroidNieuw venster) bij de hand. Stel vervolgens eenmalig Multifactor Authenticatie in:

  1. Klik, op een computer of smartphone, op onderstaande knop en meld je aan op MyProximus.
    Bekijk je account
  2. Scrol naar beneden tot je Meer veiligheid voor uw account? ziet.
  3. Klik op Activeer Multifactor Authenticatie en wacht even tot je bevestiging krijgt.
  4. Meld je af bij MyProximus en meld je vervolgens opnieuw aan. Nu ga je de authenticator app koppelen aan je MyProximus-account
  5. Open de Google Authenticator app of de Microsoft Authenticator app. Voeg een account toe door op het plusteken te klikken.
  6. Tik eventueel op ‘Andere’ en scan met je smartphone de barcode op je scherm
  7. Geef de code die je op de smartphone ziet in en volg de stappen om de instelling te bevestigen.
  8. Vanaf nu zal je gevraagd worden een authenticator-code op te geven, telkens je je aanmeldt op MyProximus met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Hoe gebruiken?

Hou je smartphone met daarop Google Authenticator of Microsoft Authenticator bij de hand. Volg het stappenplan voor aanmelden met je gebruikersnaam en wachtwoord. Open op het gevraagde moment de authenticator-app die je hebt ingesteld.

Hoe stopzetten?
  1. Klik, op een computer of smartphone, op onderstaande knop en meld je aan op MyProximus.
    Bekijk je account
  2. Open je Google of Microsoft Authenticator en voer de code in.
  3. Scrol naar beneden tot je Log in met multi factor-authenticatie ziet.
  4. Klik op Deactiveer Multifactor Authenticatie en volg de stappen om de authenticator-procedure uit te schakelen.
  5. Vanaf nu kun je aanmelden met enkel je gebruikersnaam en wachtwoord.

Heb je een vraag?

Stel ze aan een van onze medewerkers. Maak een keuze: