Beheerder of gebruiker in MyProximus?

Per gezin kan slechts 1 persoon in MyProximus (de "beheerder") alle abonnementen (internet, gsm's, tv, vaste lijn, …) met hetzelfde klantnummer beheren. De anderen (de "gebruikers") zien er enkel hun eigen gsm-verbruik. Hoe gaat dit concreet in zijn werk?

Wie is beheerder en wie is gebruiker?

Voorbeeld: Gezin Peeters (klantnummer 123456789)

Filip Peeters
Beheerder
ziet en beheert alles

Pascale Mertens
Gebruiker 1
ziet eigen gsm

Ariane Peeters
Gebruiker 2
ziet eigen gsm

  • Als beheerder in MyProximus (via web en app) beheert u als enige voor uw gezin:
    • Facturen of aanrekeningen, verbruik en opties van al uw abonnementen met hetzelfde klantnummer (via web)
    • Premium Club-punten (via web en app)
    • Toegang tot Proximus TV, tot Cloud en tot Foot 11 (via web en app)
    • Activering van betalende opties (via web en app)
  • Als gebruiker in MyProximus (via web en app) beheert u enkel:
    • Verbruik van uw eigen gsm (via web en app)
    • Activering van gratis opties voor uw gsm (via web en app)
Hoe kunt u beheerder worden?

U bent gebruiker, maar u wilt beheerder worden?

  1. Ga eerst na of u in aanmerking komt om beheerder te worden. Dit hangt af van uw situatie:
    • Hebt u géén gsm-nummers op uw factuur of aanrekening? U kunt beheerder worden als u over klantnummer, activeringscode en datum beschikt. Een Proximus-gsm-nummer is niet nodig.
    • Hebt u één of meerdere gsm-nummers op uw factuur of aanrekening? U kunt beheerder worden met uw Proximus-gsm-nummer, behalve:
      • als u een Pay&Go-herlaadkaart hebt,
      • als uw werkgever uw gsm-abonnement betaalt,
      • als u een gsm-nummer bij een andere provider hebt.
  2. Breng de bestaande beheerder (als die er is) op de hoogte dat u zijn/haar taak wilt overnemen.
  3. Log in zoals u gewoonlijk inlogt op MyProximus.
  4. Klik op "Voeg uw pack en uw vaste diensten toe aan MyProximus" ofwel op "Voeg uw gsm-nummers toe aan MyProximus". Geef uw klantnummer op.
  5. U bent nu beheerder geworden. Als er een vorige beheerder was, ontvangt deze een e-mail over de wijziging en hij of zij ziet daarna nog enkel zijn/haar gsm-verbruik.

U bent ofwel beheerder ofwel gebruiker: bepaalde onderdelen van MyProximus delegeren is niet mogelijk, binnen noch buiten uw gezin.

Bent u een professionele klant? Dan kunt u meerdere beheerders hebben.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum

Contact

Onze medewerkers staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.

Contact