Vragen over Proximus Mail

Je mailbox instellen

Functies van je mailbox

  • Hoe sla je e-mailadressen op in je adresboek?
    Sla de e-mailadressen van je contactpersonen op in je adresboek en maak distributielijsten aan, zodat je hen gemakkelijker en sneller kunt mailen.
  • Hoe plaats je een handtekening in je e-mails?
    Je kunt een handtekening instellen en deze automatisch in je verzonden e-mails plaatsen. Vaak bevat zo’n handtekening je contactgegevens en eventueel een persoonlijke tekst.
  • Hoe stel je een out-of-office in?
    Ga je even op vakantie? Of ben je enkele dagen onbereikbaar wegens ziekte? Stel dan een out-of-office-bericht in. Dit afwezigheidsbericht wordt automatisch verzonden als antwoord op de e-mails die je ontvangt.
  • Hoe stuur je e-mails automatisch door?
    Wil je  de mails die je ontvangt op je e-mailadres van Proximus automatisch doorsturen naar bv. je Gmail-account? Stel dan een mail forward in.
  • Hoe beveilig je je mailbox met gratis antivirus of antispam?
    Je mailbox is automatisch beschermd tegen virussen en spam. Als je toch nog ongewenste e-mails krijgt, dan kun je e-mail filters instellen.
  • Hoeveel mappen of submappen kun je in Proximus Webmail aanmaken?
    Er is een maximum van 100 mappen of 100 submappen.

Problemen met je mailbox

  • Heb je geen toegang meer tot je e-mails?
    Als je extreem veel e-mails of spam hebt verzonden, dan blokkeren wij om veiligheidsredenen tijdelijk je mailbox. Als je geen toegang meer hebt tot je e-mails, volstaat het in de meeste gevallen om een nieuw wachtwoord in te stellen.
  • Krijg je de melding ‘554 Access denied- Under investigation for spam abuse. Contact your email provider for more info’?
    Dan werd er spam verzonden vanaf je computer of e-mailaddres, waarschijnlijk zonder je medeweten. Om te vermijden dat er nog meer spam verstuurd wordt, werd je toegevoegd aan onze blacklist en zul je maatregelen moeten ondernemen om dit in de toekomst te vermijden.
  • Heb je een verdachte e-mail ontvangen?
    Phishing is internetfraude. Iemand probeert zich te laten doorgaan voor een medewerker van Proximus en vraag je om je persoonlijke gegevens (klantnummer, wachtwoord, enz.). Bekijk hoe je een phishing-mail herkent en wat je kunt doen als je er één ontvangt.

Opzegging van je e-mail

Wat gebeurt er met je e-mailadres als je je contract opzegt?

Je kunt je e-mailadres tot 18 maanden na beëindiging van de internetabonnement gratis blijven gebruiken. De bestaande login en wachtwoord blijven geldig.
Wil je ook na die 18 maanden gebruik blijven maken van deze faciliteit? Geen nood, voorlopig hoeft je niets te doen en blijft het gratis. In de toekomst behouden wij ons het recht voor, in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving, om:

  • je te vragen of je gebruik wilt blijven maken van deze faciliteit en
  • een vergoeding te vragen voor deze verlenging.

In dat geval nemen wij ten minste 3 maanden van tevoren contact met je op via je e-mailadres en leggen wij je de voorwaarden van de verlenging uit.
We verwijzen ook naar de gedragscode defined van ISPA: Codes of conduct for ISPs - ISPA Belgium

Hulp nodig?