Overstromingen - Proximus helpt jou

Door de overstromingen in juli 2021 kwam een deel van het internet-, tv- en vaste telefonienetwerk van Proximus onder water te staan. De technische teams van Proximus werken eraan om het vaste netwerk te herstellen.

Het gsm-netwerk werkt
Het gsm-netwerk is in de getroffen gemeenten al hersteld.

Wanneer worden tv, internet en vaste telefonie hersteld?

Je wordt per sms op de hoogte gebracht van zodra onze diensten hersteld zijn wanneer we over je mobiel telefoonnummer beschikken. Je kunt dit controleren in MyProximusNieuw venster .

Je Proximus-teams werken in een precieze volgorde aan het herstel van het vaste telefoonnet en het internet:

  1. De telefooncentrale: alle centrales zijn reeds hersteld. De telefooncentrale is de schakel tussen het Proximus-netwerk en het lokale netwerk waarmee je verbonden bent. We hebben ze in elke gemeente.
  2. Verdeelkasten: deze worden vervangen. Ze worden meestal in de straat geplaatst en zijn verbonden met de telefooncentrale, meestal via optische vezel. Vanuit deze kasten gaan de lijnen naar de nabijgelegen huizen. Vele daarvan zijn overstroomd en worden nu vervangen, evenals de kabels die ze met de huizen verbinden.
  3. Bekabeling van de telefooncentrale naar je huis: dit werk kan omvangrijk zijn en het herstel van je diensten vertragen. Zodra de telefooncentrale en de verdeelkasten in orde zijn, ontvang je een sms met de melding dat internet, tv en telefonie hersteld zijn. Als het nog steeds niet werkt, neem dan contact met ons op via het nummer dat in de sms staat. Onze technici komen bij jou thuis en vervangen gratis al het nodige materiaal (decoder, b-box, enz.).

Opgelet voor frauduleuze sms'en en e-mails!
Geen enkele sms of e-mail van Proximus zal je om jouw bank- of MyProximus-gegevens vragen!