Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Hoe van operator veranderen met Easy Switch?

Je wilt je contract bij een internet-/tv-operator opzeggen om klant te worden bij Proximus. In de meeste gevallen doen wij het nodige bij je vorige operator: dat is de Easy Switch-procedure. Ontdek hoe je klant wordt bij Proximus met enkele klikken.

Er zijn twee mogelijkheden:

  • Je wilt als privé-klant voor al je vaste producten overstappen? Wij doen voor jou het nodige.
    Alle internet- en/of tv-operatoren zijn verplicht om voor elk adres je Easy Switch ID en je klantnummer op hun factuur of hun persoonlijke ruimte (MyTelenet, MyOrange, MyVoo, enz.) te vermelden.
    1. Geef ons je Easy Switch ID en klantnummer door op het ogenblik van je bestelling bij Proximus.
    2. Op de dag van de afspraak, zal onze technicus het materiaal bij je komen installeren.
    3. Daarna doen we onmiddellijk het nodige om je producten bij je huidige operator op te zeggen.
  • Je wilt overstappen voor professionele producten of slechts een deel van je producten als privé-klant, terwijl je tv of internet behoudt? Je moet zelf het nodige doen, dus een opzeggingsbrief sturen

Ja, op voorwaarde dat je de betrokken nummers specificeert en als privé-klant je vaste internet-/tv-producten opzegt. Wil je je mobiele nummers bij Proximus behouden, dan kan dat (net zoals voor de vaste nummers, op voorwaarde dat je niet van zone verandert).

Door ons je Easy Switch ID en klantnummer te bezorgen, kun je het risico dat internet of tv wordt onderbroken tussen je oude abonnement en het nieuwe fors verkleinen.

Ja, als je dat vraagt en als het technisch mogelijk is, voor een beperkte duur. Opgelet: dat houdt voor jou een dubbele facturatie in voor de betrokken periode (maximaal 30 dagen).

Neem contact op met onze klantendienst. Je hebt recht op een schadevergoeding van € 10 indien onze technicus niet langskomt binnen het afgesproken tijdsbestek.

Heb je een vraag?

Stel ze aan een van onze medewerkers. Maak een keuze: