Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Zijn er kosten als je opzegt?

Toen je klant werd, heb je een contract ondertekend voor je gsm-, telefoon-, internet- en/of tv-abonnement.
Wil je dit contract stopzetten? Dit kan gratis en zonder opgave van reden.
Maar er zijn, in een aantal gevallen, kosten verschuldigd. Kijk dit goed na, vooraleer je je contract opzegt.

  • Als je je binnen de 14 dagen na aankoop van een abonnement of toestel bedenkt, kun je het contract gratis herroepen. Enkel de verbruikskosten (gesprekken, data, aangekochte films, enz.) worden aangerekend.
  • Als je bij je abonnement voordelig een toestel kreeg (gsm, tv, spelconsole, enz.) en dit abonnement is minder dan 24 maanden oud, ben je verplicht de restwaarde van het toestel te betalen. De looptijd van dit contract vind je terug op je factuur of aanrekening. De restwaarde vind je  in de afschrijvingstabel die je kreeg bij afsluiten van het contract van je gsm of je vaste producten. Voor je gsm kun je het exacte bedrag ook nakijken in MyProximus.
  • Als je de toestellen die je bij ons huurt (telefoon, modem, decoder, enz) bij opzeg niet of niet in goede staat inlevert, kunnen er kosten aangerekend worden.
  • Als je een toestel voor de vaste lijn bij ons huurt en dit is jonger is dan 12 maanden, kan er een vergoeding aangerekend worden.
  • Als je meer dan 5 vaste lijnen hebt, kunnen er speciale contractvoorwaarden gelden.
  • Als je slechts bepaalde onderdelen van je abonnement (een tv-optie, een gsm-abonnement, …) opzegt of wijzigt, dan zijn, behalve het eventuele verbruik, geen kosten verbonden.
  • Als je een dienst door derden (horoscoop, spelletjes, …) wilt opzeggen, geldt er eventueel een verbrekingsvergoeding van de externe leverancier. Je kunt betaalsms'en stoppen en betaalnummers blokkeren.
  • In geval van overlijden zijn er geen kosten voor het opzeggen.

In de afsluitende factuur of aanrekening worden deze eventuele kosten aangerekend. Je kunt je contract opzeggen door het formulier in te vullen. Als je overstapt naar een andere leverancier, neemt deze de opzeg van abonnement van je gsm of van je internet/tv (via Easy Switch) voor zijn rekening.
je moet wel de afsluitende factuur of aanrekening, met inbegrip van bovengenoemde kosten, betalen.

Je kunt alle details nalezen in de wettelijke en contractuele informatie.

Heb je een vraag?

Stel ze aan een van onze medewerkers. Maak een keuze: