×
×

Hoe vervangt u een oude decoder door een nieuwe?

Hebt u zopas een nieuwe decoder gekregen ter vervanging van uw oude? Eerst moet u de bestaande decoder desactiveren, vervolgens de nieuwe decoder installeren, en ten slotte hem activeren.

Uw decoder door een nieuw model vervangen Indien u een brief ontvangen heeft die u aangeeft uw V3 decoder te vervangen door een V5 Compact decoder dan is deze video voor u.

Uw oude decoder deactiveren

Om uw oude decoder te desactiveren, bel het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies. Als u niet vanaf uw vaste lijn belt, zal u worden gevraagd uw klantnummer in te voeren. Houd daarom een recente factuur bij de hand (waar vindt u uw klantnummer?).

Ter info: als u tracht meer decoders aan te sluiten dan uw technische situatie toelaat, zal een boodschap met dit telefoonnummer op uw tv-scherm verschijnen.

Uw nieuwe decoder installeren

  1. Koppel de voedingskabel los van uw oude decoder en van het stopcontact.
  2. Koppel de Ethernet-kabel los van uw oude decoder en sluit hem aan op uw nieuwe decoder.
  3. Koppel de HDMI-kabel los van uw oude decoder en sluit hem aan op uw nieuwe decoder. Was uw decoder verbonden met uw tv via een Scart/Peritel-kabel? Als uw nieuwe decoder over een Scart/Peritel-kabel beschikt, vervang dan uw nieuwe Scart/Peritel-kabel door de nieuwe kabel. Als u de mogelijkheid hebt om een HDMI-kabel aan te sluiten op uw tv, dan is die te verkiezen boven een Scart/Peritel-kabel.
  4. Zet de schakelaar van uw decoder op 0.
  5. Sluit uw decoder aan op de netstroom via de bijgeleverde elektrische kabel.
  6. Zet uw nieuwe decoder aan door de schakelaar op I te zetten.

Uw nieuwe decoder activeren

Het configureren van uw tv duurt een vijftiental minuutjes.

Volg de instructies op uw tv-scherm. Er zal u worden gevraagd een aantal gegevens in te voeren, gevolgd door uw geheime pincode. Als u die nooit hebt gewijzigd is deze code 1234. Pincode vergeten? Bel het gratis nummer 0800 99 696 vanaf uw vaste toestel en volg de instructies.

Opgelet: als u over verschillende decoders beschikt, dient u ook de andere decoders te activeren, ook al hebt u ze niet losgekoppeld. Volg daartoe de instructies op uw tv-scherm.

Een probleem met het beeld op uw nieuwe decoder? Ga na of uw decoder op de goede beeldkwaliteit is afgesteld en pas indien nodig de instellingen aan: ga naar Menu > Instellingen > Systeem > HD activeren of desactiveren.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum

Contact

Onze medewerkers staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.