Apps, spelletjes of nummers betalen via Proximus

Wilt u apps, games, films, muziek of e-boeken digitaal aankopen? Ga uw gang, want in de meeste gevallen kan betalen eenvoudig via Proximus: via uw aanrekening, uw factuur of uw Pay&Go-krediet!

Kies uw winkel en ga als volgt te werk:


Apple Music
App Store

Apple Music and App Store

Om via Proximus aankopen in de App Store, Apple Music of iTunes te betalen, hebt u nodig:

  • Uw Proximus-gsm-nummer,
  • Ingelogd zijn met uw Apple ID op de App Store, Apple Music of iTunes.

Hoe aankopen via Proximus?

  1. Open de app van de App Store, Apple Music of iTunes Store op uw iOS-toestel. Of klik hier en ga naar stap 4.
  2. Scroll naar beneden en tik op uw Apple ID.
  3. Tik op Bekijk Apple ID. Geef, indien gevraagd, uw wachtwoord of uw Touch ID.
  4. Tik op Betaalinformatie en selecteer Mobiele telefoon.
  5. Ga na of uw gsm-nummer correct is, kies Gebruik dit mobiele telefoonnummer en klik op Volgende. Ga dan naar stap 8.
  6. Is het nummer niet correct, ontbreekt het of wenst u een ander nummer te gebruiken? Geef uw gsm-nummer van Proximus in.
  7. Geef vervolgens de code op die u per sms ontvangen hebt en klik op Verifieer.
  8. Betalen via Proximus staat nu als standaard ingesteld.

Op al uw toestellen (computer, smartphone, tablet met of zonder simkaart) die verbonden zijn met uw Apple ID, kunt u nu betalen via Proximus. Bekijk uw aankopen in de MyProximus-app (Mijn Verbruik>Mijn mobiele betalingen) of via de website van MyProximus onder Betaalnummers, betaalsms'en en diensten door derden. Van Apple ontvangt u ook informatie over uw aankopen en via uw iTunes-account ziet u uw aankoopgeschiedenis.

Lukt aankopen niet?

U kunt niet aankopen of uw aankopen verlopen toch niet via Proximus? Ga na welke van deze situaties op u van toepassing is:

Mobiele telefoon staat aangevinkt, maar aankopen lukt niet? Er zijn bepaalde limieten van toepassing:

Kies in deze gevallen een andere betaalmethode om uw aankoop te doen. U vindt meer uitleg over apps en nummers aankopen via Proximus en over betaalmethodes voor de App Store en Apple Music op apple.com.


Play Store

Play Store

Ga met uw Android-smartphone met een Proximus-simkaart naar Google Play Store en activeer met 1 aankoop Proximus als betaalmethode. Nadien verschijnt automatisch "Betalen via mijn Proximus-rekening".

Hoe aankopen via Proximus?

Doe een aankoop in Play Store om uw Proximus-factuur, Proximus-aanrekening of Pay&Go-kaart te activeren. Houd de gegevens van uw Google-account bij de hand. Hebt u een tablet, dan moet deze een simkaart hebben en sms’en kunnen ontvangen.

  1. Open op uw Android-smartphone Play Store en kies welke app, muzieknummer, spelletje, … u wilt aankopen.
  2. Tik op de prijs en, in geval van een app, tik op Accepteren.
  3. Tik op "Facturering via Proximus inschakelen". Ziet u dit niet staan, tik dan op het pijltje langs de naam van de app. Zo opent u Betaalmethoden. Kies daar "Facturering via Proximus inschakelen".
  4. Geef uw gsm-nummer, naam en voornaam op. Klik op Versturen.
  5. Geef uw Google-wachtwoord in.
  6. Als bevestiging ontvangt u een gratis sms van het nummer 8120 en een e-mail met als afzender Google Play.
  7. Uw aangekochte app, game, film, nummer of boek wordt gedownload. Betalen via Proximus is nu als standaard ingesteld in Play Store.

Op al uw toestellen (pc, smartphone, tablet met of zonder simkaart) verbonden met uw Play Store-account, kunt u nu betalen via Proximus. Bekijk uw aankopen in de MyProximus-app (Mijn Verbruik>Mijn mobiele betalingen) of via de website van MyProximus onder Betaalnummers, betaalsms'en en diensten door derden. Van Play Store ontvangt u ook e-mails en krijgt u toegang tot een accountpagina.

Lukt aankopen niet?

U ziet geen vermelding Betalen via mijn Proximus-rekening? Ga na welke van deze situaties op u van toepassing is:

  • Staat een andere betaalmethode als standaard ingesteld? Volg de procedure zoals hierboven beschreven.
  • Hebt u betalen met uw gsm volledig uitgeschakeld? Activeer opnieuw deze mogelijkheid door de limiet voor uw mobiele betalingen aan te passen.

U ziet Betalen via mijn Proximus-rekening maar aankopen lukt niet? Er zijn bepaalde limieten van toepassing:

Kies in deze gevallen een andere betaalmethode om uw aankoop te doen. U vindt meer uitleg over online aankopen en betaalmethodes in Play Store op google.com.


Microsoft Store

Microsoft Store

Om uw aankopen in Microsoft Store via Proximus te betalen hebt u nodig:

  • ofwel een Windows Phone met een Proximus-simkaart.
  • ofwel een pc of tablet met Windows 10, samen met een gsm met een Proximus-simkaart.
 

Hoe aankopen via Proximus?

  1. Open de Microsoft Store op uw Windows Phone of op uw pc of tablet.
  2. Kies welke app, game, film, muzieknummer of e-boek u wilt aankopen.
  3. Werkt u op Windows Phone? Tik op Kopen en u ziet automatisch het logo en de naam van Proximus verschijnen. Klik op Kopen. Ga naar stap 6.
  4. Werkt u op pc of tablet? Klik op het bedrag. Geef, indien gevraagd, uw wachtwoord van Microsoft Store op.
  5. Klik vervolgens op Een betalingsmethode kiezen. Selecteer Mobiele telefoon. Kies Proximus en tik uw gsm-nummer van Proximus in. Geef vervolgens de code op die u per sms ontvangen hebt.
  6. Uw aangekochte app, game, film, nummer of boek wordt gedownload. Betalen via Proximus is nu als standaard ingesteld in Microsoft Store.

Op al uw toestellen (pc, smartphone, tablet met of zonder simkaart) verbonden met uw Microsoft Store-account, kunt u nu betalen via Proximus. Bekijk uw aankopen in de MyProximus-app (Mijn Verbruik>Mijn mobiele betalingen) of via de website van MyProximus onder Betaalnummers, betaalsms'en en diensten door derden. Van Microsoft Store ontvangt u ook e-mails en krijgt u toegang tot een accountpagina.

Lukt aankopen niet?

U ziet u geen Proximus-logo? Ga na welke van deze situaties op u van toepassing is:

  • Staat een andere betaalmethode als standaard ingesteld? Tik op Betalingsmethoden toevoegen of wijzigen en voeg Proximus toe.
  • Hebt u betalen met uw gsm volledig uitgeschakeld? Activeer opnieuw deze mogelijkheid door de limiet voor uw mobiele betalingen aan te passen.

U ziet wel het Proximus logo, maar aankopen lukt niet? Er zijn bepaalde limieten van toepassing:

Kies in deze gevallen een andere betaalmethode om uw aankoop te doen. U vindt meer uitleg over online aankopen en betaalmethodes in Microsoft Store op microsoft.com.


Galaxy Store

Galaxy Store

Het is niet mogelijk om apps, muziek, spelletjes … voor uw Samsung te betalen via Proximus.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum

Contact

Onze medewerkers staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.

Contact