×
×

Wat gebeurt er als u niet op tijd betaalt?

Een factuur of een aanrekening uit het oog verliezen … dat kan gebeuren. Als u niet op tijd betaalt, helpen we u met herinneringsberichten. Vermijd aanmaningskosten en onderneem snel actie. Betaalt u toch niet, kan uw telefoon, tv en internet geschorst of afgesloten worden.

Hoe waarschuwen wij u?

Uw factuur of aanrekening vermeldt de vervaldatum ("Te betalen voor …"). Op die datum moeten wij, tenzij u een bedrag betwist, uw betaling volledig ontvangen hebben. Is dat niet het geval, dan stuurt Proximus u een of meerdere gratis waarschuwingen per sms en/of per e-mail.

  • Hebt u zo'n sms of e-mail ontvangen? Dan hebt u niet of niet correct betaald, of, in geval van domiciliering, stond er te weinig geld op uw rekening.
  • Betaalt u niet, ondanks de gratis sms'en en e-mails? Dan sturen we u een aanmaning per brief, met bijbehorende administratieve kosten.

Een aanmaning per e-mail, sms of brief?

Betaal zo snel mogelijk via MyProximus om niet zonder telefoon, tv of internet te vallen. Lukt dit niet via MyProximus, dan kunt u uw betaling bevestigen via telefoon (Kies de optie Betaalbelofte registreren)..  Het is echter niet nodig ons te bellen, als onze e-mail/sms/brief en uw betaling elkaar gekruist hebben.
Tip: Opteer voor een domiciliëring, zo wordt in de toekomst uw factuur of aanrekening tijdig en correct betaald.

Uw telefoon, tv of internet is afgesloten?

Wanneer u verscheidene keren te laat betaalt, wanneer u niet betaalt of wanneer u uw aanmaningskosten niet betaalt, kan uw toegang tot telefoon, tv en internet geschorst worden. Betaal zo snel mogelijk, dan kunnen wij de toegang herstellen. Ga als volgt te werk:

  1. Controleer wat het volledig openstaande bedrag is (inclusief aanmaningskosten). Kijk dit na in uw sms, e-mail, in de MyProximus app of log in op MyProximus en bekijk het openstaand bedrag.
  2. Betaal het openstaand bedrag zo snel mogelijk via MyProximus.  Lukt betalen niet via MyProximus, betaal dan elektronisch en u kunt u uw betaling bevestigen via telefoon (Kies de optie Betaalbelofte registreren). Afhankelijk van uw bank, kan dit meerdere dagen duren. Elektronisch betalen verloopt sneller dan een papieren overschrijving.

    Enkele uren na de betaling via MyProximus of na de telefonische bevestiging kunt u opnieuw telefoneren, tv-kijken en surfen.
    Staat de beloofde betaling echter na 3 dagen niet op onze rekening, wordt uw telefoon, tv of internet opnieuw geschorst.

Betaalt u toch niet als uw telefoon, tv of internet is afgesloten, wordt u in gebreke gesteld en wordt de dienst definitief stopgezet.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u

Contact

Onze medewerkers staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.