Toelichting bij uw aanrekening

Hebt u internet, tv, vaste lijn of een combinatie hiervan?
Dan ontvangt u, als privé-klant, een aanrekening. Professionele klanten ontvangen een factuur. Hebt u enkel gsm-nummers, ontvangt ook een factuur.
Deze aanrekening is in een nieuw kleedje gegoten.
We geven uitleg bij de posten zoals ze voorkomen op uw aanrekening.


Overzicht van uw aanrekening

Overzicht van uw aanrekening
  1. Datum van uw aanrekening: U ontvangt, telkens rond dezelfde dag van de maand, een aanrekening. Uw verbruik wordt aangerekend voor de vorige maand, uw abonnementen worden een maand vooruit gefactureerd.
  2. Eenmalige kosten: Dit zijn kosten die slechts 1 keer worden aangerekend voor een toestel, voor een installatie, een activering, enz. Meer details vindt u op de volgende pagina's van uw aanrekening.
  3. Abonnementen: Dit is het totaal van alle abonnementsbijdragen (internet, tv, telefoon, enz.) voor de lopende maand. Meer details over abonnementen vindt u op de volgende pagina's van uw aanrekening.
  4. Verbruik: Dit groepeert het verbruik van de vorige maand van uw telefoon, internet, tv. Dit verschilt elke maand, omdat het berekend wordt volgens uw persoonlijk verbruik (per minuut, per MB, enz.) Meer details over verbruik vindt u op de volgende pagina's van uw aanrekening.
  5. Diensten geleverd door derden: Hebt u bv. een parkeerticket per sms gekocht of naar een 0900-nummer gebeld, dan vindt u hiervan het totaalbedrag terug. De kost van deze diensten wordt rechtstreeks doorgestort aan de betrokken externe leverancier.
  6. Bedrag: Alle bedragen zijn btw inclusief. Wilt u de bedragen zonder btw kennen, dan kunt u uw aanrekening online raadplegen op MyProximus.
  7. Regularisaties: Een bedrag dat in mindering wordt gebracht, bijvoorbeeld omdat er een correctie is gebeurd op een voorgaande aanrekening of omdat u uw producten hebt gewijzigd.
  8. Totaal te betalen bedrag: Is het totaalbedrag hoger dan u verwachtte toen u het abonnement afsloot? Bekijk alle onderdelen van uw aanrekening: behalve uw abonnement betaalt u ook uw persoonlijk verbruik van de afgelopen maand, eventueel eenmalige kosten en/of diensten door derden.

Uw aanrekening online?

Uw aanrekening op MyProximus
  1. Meld u aan op proximus.be/myproximus met uw gebruikersnaam. In MyProximus kunt u:
  2. Bent u al ingeschreven op MyProximus? Dan vindt u hier uw gebruikersnaam (login).
  3. Nog niet ingeschreven op MyProximus? Dan ziet u uw klantnummer, activeringscode en datum. Daarmee kunt u zich registeren.

Betaalgegevens

Hoe uw aanrekening betalen
  1. Betaal het bedrag tijdig en op het juiste bankrekeningnummer, via uw internet banking of met een overschrijvingsformulier.
    Te laat met betalen? Breng ons hiervan op de hoogte of kies in de toekomst voor domiciliëring
    .

Adres en nummers

welke adressen en nummers
  1. Installatie-adres en nummers: Het adres of de adressen waar u internet, tv of vaste lijn gebruikt, samen met de bijbehorende telefoonnummers of referentienummers. U kunt online uw verhuis regelen.
  2. Mobiele nummers: Hebt u een gsm? Dit is of zijn uw nummers.

Eenmalige kosten

Eenmalige kosten
  1. Eenmalige kosten: Dit zijn kosten die slechts 1 keer worden aangerekend voor een toestel (gsm, modem, decoder), voor een installatie, voor een activering, voor administratiekosten bij verhuizing, of bij een aanmaning wanneer u uw aanrekening of factuur te laat betaald hebt.

Abonnementen in detail

toelichting over uw abonnementen
  1. Abonnement: Dit is het totaal van alle abonnementsbijdragen (internet, tv, telefoon, enz.) voor de lopende maand. Als u een pack hebt, wordt enkel het totaalbedrag vermeld, niet de bedragen per abonnement.
  2. Overzicht van producten, productnamen en opties die u hebt. Op MyProximus vindt u meer toelichting over de productnamen.
  3. Periode: U betaalt de abonnementsbijdrage voor de lopende maand. Als u bovendien in de afgelopen maand met een nieuw abonnement gestart bent, staat hier de precieze periode dat uw abonnement in die maand actief was.
  4. Prijs/maand incl. btw: Abonnementsprijs per product per maand.
  5. Totaal in € incl. btw: Het abonnementsbedrag voor uw aanrekeningperiode. Bij uw eerste aanrekening of bij een nieuw abonnement in de voorbije maand, wordt het totaal aantal dagen aangerekend dat uw abonnement actief is. Daarom kan dit meer zijn dan 1 maand.
  6. Andere producten gelinkt aan uw pack: Hier staan, als u ze hebt, opties of producten die bij uw pack horen, voor respectievelijk uw vaste lijn, mobiel, internet en tv. Sommige opties zijn gratis (0,00 euro) omdat ze inbegrepen zijn in uw pack.
     

Verbruik in detail

toelichting over uw verbruik
  1. Verbruik: Dit groepeert de kosten die niet inbegrepen zijn in uw abonnement. Deze verschillen van maand tot maand, omdat ze berekend worden volgens uw persoonlijk verbruik (per minuut, per MB, tv op aanvraag, enz.). U kunt online uw aangerekend verbruik in detail bekijken. Verbruik van de lopende maand dat nog niet aangerekend is, kunt u online en via de app bekijken.
  2. Periode: U betaalt het verbruik van de vorige maand (van de eerste tot de laatste dag van die maand). Als uw abonnement niet in het begin maar in de loop van die maand gestart is, dan staat hier de precieze verbruiksperiode, die eenmalig korter is dan 1 maand.
  3. Aantal: Totaal aantal gesprekken, sms'en, MB aan internetverkeer, tv op aanvraag, enz. van de vorige maand. U kunt online uw aangerekend verbruik in detail bekijken. Verbruik van de lopende maand dat nog niet aangerekend is, kunt u online en via de app bekijken.
  4. Duur of Volume MB: Uw persoonlijk verbruik van de vorige maand in belminuten of in hoeveelheid data.
  5. Bedrag incl. btw: Het bedrag voor uw verbruik van de vorige maand. Bepaald verbruik is gratis (0,00 euro) of wordt in mindering gebracht omdat het inbegrepen is in uw pack of als onderdeel van ander product.
    Als u het niet eens bent met een bepaald bedrag, kunt u dit betwisten.
    Wilt u uw verbruik in de toekomst beperken?

Diensten geleverd door derden

toelichting over uw betaalnummers, betaalsms'en en mobiele aankopen
  1. Diensten geleverd door derden:
    Hebt u gebruik gemaakt van sms-parkeren, televoting of een 0900-nummer, dan vindt u hier het bedrag terug. De kost van deze diensten wordt rechtstreeks doorgestort aan de betrokken externe leverancier. U kunt:

Als u nog andere vragen over uw aanrekening hebt, kijk dan hier de antwoorden na.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum

Contact

Onze medewerkers staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.

  • Chat

    Chatmomenteel niet beschikbaar