×
×

Een domiciliëring aanvragen, wijzigen of stopzetten

Betaal uw factuur of aanrekening elke maand automatisch met een domiciliëring. Wij regelen uw aanvraag of wijziging met uw bank.

Een domiciliëring aanvragen

Vraag dit aan via MyProximus (app of web). U moet ingeschreven zijn op MyProximus en beheerder zijn van uw account. Ga dan als volgt te werk.

  1. Via de app? Tik in de MyProximus-app op Facturen en vervolgens op Betaal met domiliciëring.
    Via de website? Klik op onderstaande knop en meld u aan.

    Vraag een domiciliëring aan
  2. U komt terecht op de pagina Kies voor domiciliëring. Ziet u dit niet, dan moet u beheerder worden van uw account.
  3. Vul uw juiste bankrekeningnummer (IBAN) in. Bent u niet bij een Belgische bank of kunt u geen nummer ingeven, contacteer ons per telefoon of per e-mail.
  4. Controleer of de juiste nummers of packs aangevinkt staan: vink eventueel de facturen of aanrekeningen uit die u niet wilt domiciliëren.
    Als u meer dan één factuur per maand hebt, kan het zijn u deze samen moet domiciliëren.
  5. Klik twee maal op Bevestig. Daarna regelen wij uw aanvraag rechtstreeks met uw bank.

Als op uw factuur of aanrekening staat: "Uw financiële instelling wordt verzocht om dit bedrag ..." of "Het bedrag wordt van uw rekening gehaald op ...", heeft uw bank de domiciliëring geactiveerd. Er staat ook bij wanneer uw domiciliëring betaald wordt. Staat deze vermelding er nog niet op, moet u de factuur of aanrekening nog handmatig betalen.
In alle gevallen blijft u uw factuur of aanrekening op dezelfde manier als voordien (per e-mail, via Zoomit of per post) ontvangen.

Een domiciliëring wijzigen of stopzetten

  • Wilt u een ander bankrekeningnummer of een andere betaaldatum gebruiken voor uw bestaande domiciliëring?
    Neem telefonisch of per e-mail contact op met onze klantendienst en houd uw factuur of aanrekening bij de hand.
  • Houdt u uw uitgaven graag onder controle?
    Bepaal zelf het bedrag dat maximaal van uw rekening mag gaan! Neem hiervoor contact op met uw bank.
  • Betwist u een bedrag op uw factuur of aanrekening?
    Dan kunt u uw domiciliëring eenmalig of gedeeltelijk intrekken. Neem hiervoor contact op met uw bank.
  • Een domiciliëring volledig stopzetten?
    Neem telefonisch contact op met onze klantendienst en houd uw factuur of aanrekening bij de hand.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u

Contact

Onze medewerkers staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.