Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Betaalnummers, betaalsms'en en diensten door derden

Meegedaan aan de televoting voor je favoriete tv-artiest? Een busticket of een parkeerticket via sms gekocht?  Een app of een nummer digitaal gekocht? Je abonnement op Netflix? Dit zijn diensten of aankopen die worden geleverd door een externe dienstenleverancier.

Waar staat dit op je factuur of aanrekening?

Op je factuur of aanrekening zijn deze bedragen gebundeld. Ze zijn opgesplitst over 2 rubrieken:

  • In de rubriek Verbruik vind je de oproepkosten, die worden aangerekend volgens onze normale tarieven.
  • In de rubriek Diensten geleverd door derden, op de laatste pagina, vind je de details met het bedrag voor het gebruik van de diensten. Wij storten dit integraal door naar de betrokken dienstenleverancier(s).

Heb je een aparte factuur nodig voor deze diensten? Neem dan contact op met de dienstenleverancier.

Hoe kun je deze bedragen in detail nakijken?

Voor de afgelopen maanden waarvoor je een factuur of aanrekening ontvangen hebt, kun je de details (datum, bedrag, leverancier) nakijken via MyProximus (via de website). Je moet hiervoor beheerder van je klantnummer zijn.

  1. Log in op MyProximus en klik op je factuur of aanrekening.

    Bekijk je factuur of aanrekening
  2. Klik, voor de maand die je wilt bekijken, op Details.
  3. Selecteer in de kolom = €0 de filter ≠ €0 om de bedragen buiten of boven je bundel te filteren. Filter in de kolom Type en je ziet, voor al je nummers, een toelichting over elk bedrag, ook wanneer het over diensten door derden gaat.

Voor de lopende maand kun je mobiele betalingen (aankopen met je gsm of tablet) raadplegen in de MyProximus-app (Producten>Mijn gsm-nummer>Meer details over je verbruik>Mobiele betalingen). Deze verschijnen tussen 30 minuten en 48 uur na je aankoop en blijven tot het einde van de maand zichtbaar.

Hoe kun je een bedrag betwisten?

Voor meer informatie over je aankoop of dienst, klop je eerst aan bij de leverancier. Ga als volgt te werk:

  1. Raadpleeg, zoals hierboven beschreven, de bedragen in detail.
  2. Zoek de contactgegevens van de dienstenleverancier in kwestie op.
  3. Contacteer de leverancier: enkel hij beschikt over alle nodige informatie en enkel hij kan je terugbetalen.

Je doet er goed aan je factuur of aanrekening van Proximus op tijd en volledig te betalen. Reageert de leverancier niet op je e-mail of telefoon, kun je ons contacteren.

Hoe kun je dit beperken of blokkeren?

Als je in de toekomst dit soort aankopen wilt beperken, kun je mobiele betalingen limiteren of betaalsms'en stoppen en betaalnummers blokkeren.

Heb je een vraag?

Stel ze aan een van onze medewerkers. Maak een keuze: