Ga direct naar de hoofdinhoud

Klaar voor je installatie?

Hoe verloopt je bestelling? We leggen het je stap voor stap uit.

Wanneer word je gecontacteerd?

  • Wij maken telefonisch een afspraak met jou voor de installatie (en indien nodig, voor kabelwerken).
  • UITZONDERLIJK: Onze technicus voert kabelwerken uit in je buurt. De toegang tot je kantoren is hiervoor niet altijd noodzakelijk, maar voor de zekerheid vragen we dat je aanwezig bent.
  • Onze technicus contacteert je 30 minuten voor de installatie.
  • Onze technicus installeert en configureert je diensten.

Hoe bereid je je installatie voor?

Om je diensten te kunnen installeren en configureren, heeft onze technicus toegang nodig tot:

  • De ruimte waar de Proximus-kabels het gebouw binnenkomen. Deze bevinden zich meestal in je garage, technisch lokaal of kelder. Ze zijn het aansluitpunt tussen je bedrijf en Proximus en kunnen bestaan uit koper of fiber.
  • De ruimte waar je de toestellen wilt plaatsen (modem, router, enz.). Deze moet voorzien zijn van:
    • UTP-bekabeling van het type categorie 5e of beter (bv. cat6 of cat6a) tussen de ruimte waar de Proximus-kabels het gebouw binnenkomen en de ruimte waar je de toestellen wilt plaatsen.

      UTP-bekabeling (Cat 5 of beter)
    • Minstens 2 vaste stopcontacten (van 230V en geaard).
    • Voldoende ruimte om de toestellen te plaatsen. De toestellen zijn tafelmodellen met de volgende afmetingen (breedte x hoogte x diepte):
      • Modem: 280 x 210 x 55 mm
      • Router: 240 x 210 x 85 mm

Zorg ervoor dat de IT-verantwoordelijke van je bedrijf aanwezig of telefonisch bereikbaar is. Je IT-verantwoordelijke voorziet de verbindingen tussen je randapparatuur (bv. Pc’s, switches, firewalls, IP-telefoons, camera’s, …) en onze router. Om de werking van je diensten te testen, is het belangrijk dat dit gebeurt tijdens de installatie.

Technisch schema voor de aansluiting van uw toestellen

Wat doet onze technicus?

De stappen die vooraf gaan aan je installatie, hangen af van je aansluiting:

Voor onze technicus bij je langs komt, zal deze eerst in een naburig Proximus-gebouw (ook wel Local Exchange genoemd) het koperpaar verbinden met een straatkast.

Vanuit deze straatkast wordt er een verbinding gemaakt met je bedrijf. 30 minuten voor de aanvang van de installatie neemt onze technicus telefonisch contact met je op.
Aansluiting op het kopernetwerk

Onze technicus komt meteen bij je langs om je installatie uit te voeren. Het fibernetwerk is al voorzien op je adres.
Aansluiting op het fibernetwerk

OFP: Optimized Fiber Point
DTP: Distribution Termination Point

Nadien zal de Proximus-technicus volgende acties uitvoeren:

  • Je modem en router installeren, activeren en configureren.
  • Kwaliteitstesten uitvoeren om de goede werking van je diensten te garanderen.
  • Je configuratie naar je wens personaliseren (bv. het instellen van DHCP, poorten, LAN, enz.).

Heb je nog andere vragen? Contacteer ons.

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!

Contacteer ons