Cloud Mail Security instellen

Wij zullen u uitleggen hoe u Cloud Mail Security moet instellen, aangezien u een aantal stappen moet ondernemen. Een overzicht van de voordelen van ons platform vindt u in de contractuele dienstbeschrijving.

Concreet zal het volgende aan uw e-mailflow wijzigen:

Wijzigingen aan Cloud Mail Security

E-mail wordt dus niet meer door het bestaande platform geanalyseerd op spam en malware, maar door een vernieuwd en verbeterd platform. Dit kan zowel voor inkomende (van de externe mailserver naar uw mailserver) als uitgaande e-mails (van uw mailserver naar een externe mailserver). Indien u nog geen bestaand mail security platform hebt, kunt u de stappen hieronder ook volgen.

Om de migratie tot een goed einde te brengen, zou u de stappen in onderstaande tabel in de aangegeven volgorde moeten uitvoeren. De stappen kunt u ook volgen op de tekening hierboven.

Stap Component Verantwoordelijke Actie
1 DNS Uw DNS-beheerder

Voeg het DNS TXT-record PROX-AP-XG90TY4901Z toe aan uw DNS en dit voor al uw e-maildomeinen. Dit is nodig om aan te tonen dat u de eigenaar van deze domeinen bent.

Indien Proximus uw DNS-beheerder is, dan kunt u DNSmasters@proximus.com contacteren.

2 Firewall Uw firewall / mailserver- beheerder

Eenmaal het platform in gebruik is, zullen e-mails die naar uw organisatie verstuurd worden van een andere bron komen. Zorg er daarom voor dat de IP-adressen vermeld op symantec.com (in het Engels) toegang hebben tot uw e-mailomgeving, vooraleer u de e-mailflow wijzigt. Ook kunt u uitgaande e-mail naar dit platform en dus naar deze IP-adressen sturen (of cluster5out.eu.messagelabs.com), indien u de  nodige aanpassingen doet.

Download de handleiding voor Office 365 en Google Apps  (in het Engels).

3 Nieuw platform - Cloud Mail Security Proximus Proximus activeert uw account en verstuurt uw logingegevens voor het Cloud Mail Security-platform. De gegevens worden verstuurd vanaf no-reply@proximus.com.
4 Nieuw platform - Cloud Mail Security Uw IT-beheerder / Proximus

Log in op uw account met de gegevens die u kreeg in de e-mail (zie stap 3). De configuratie werd in de mate van het mogelijke overgezet van de oude oplossing naar de nieuwe, maar wij raden aan om de configuratie in het platform na te kijken en aan te passen indien nodig.

5 DNS Uw DNS-beheerder Voeg de volgende MX-records aan uw DNS toe:
  • 10 cluster5.eu.messagelabs.com
  • 20 cluster5a.eu.messagelabs.com

De prioriteit van de bestaande MX-records moeten verlaagd worden. Wij raden aan om deze in dit stadium nog niet te verwijderen. Let op: Het kan 24 uur duren voor uw MX-records aangepast zijn.

Indien Proximus uw DNS-beheerder is, dan kunt u DNSmasters@proximus.com contacteren.

6 DNS (optioneel) Uw DNS-beheerder

Indien u SPF (Sender Policy Framework) gebruikt of wilt gebruiken, dan kunt u een SPF-record aan uw DNS toevoegen. Meer details vindt u op symantec.com (in het Engels). 

Indien Proximus uw DNS-beheerder is, dan kunt u DNSmasters@proximus.com contacteren.

7 Nieuw platform - Cloud Mail Security Uw IT-beheerder Controleer of het platform de inkomende en uitgaande e-mails goed verwerkt.
8 Mailserver Uw mailserver-beheerder Controleer of de e-mailflow goed loopt.
9 DNS Uw DNS-beheerder Verwijder de oude MX-records. Indien Proximus uw DNS-beheerder is, dan kunt u DNSmasters@proximus.com contacteren.

Vragen en contact

Volgende bronnen bevatten ook nog heel wat interessante informatie om Cloud Mail Security naar uw wensen te configureren:

Indien u toch nog bijkomende vragen hebt, kunt u onze Service Desk contacteren via MyProximus of 0800/14888.

Interventie door een Proximus Security Engineer

Indien u graag de volledige configuratie van uw nieuwe Cloud Mail Security-account overlaat aan een van onze Security Engineers, dan is dit uiteraard ook mogelijk. Indien u geen bestaand Managed Services contract heeft, dan kunt u een ticket via MyProximus aanmaken en zo een Service Request aanvragen. De tarieven hiervoor zijn (excl. BTW):

Opstartvergoeding (eenmalige dossierkost per interventie):

  • Van maandag tot vrijdag van 8u tot 18u: € 150
  • Van maandag tot vrijdag van 18u tot 8u: € 300
  • Tijdens de weekends en feestdagen: € 600

Interventievergoeding (per begonnen uur):

  • Van maandag tot vrijdag van 8u tot 18u: € 100
  • Van maandag tot vrijdag van 18u tot 8u: € 200
  • Tijdens de weekends en feestdagen: € 400

Heeft deze info u geholpen?

Dank u