Je bestanden zijn verdwenen
Je telefoon of Proximus Cloud zijn onlangs geüpgraded, waardoor sommige bestanden verdwenen lijken of niet zichtbaar zijn in de Cloud.
Zijn er bestanden verdwenen of niet zichtbaar in Cloud? Je telefoon of Proximus Cloud zijn onlangs geüpgraded, waardoor je mogelijk sommige foto’s, video’s of documenten niet onmiddellijk kunt terugvinden in je cloud.
Dit kan verschillende oorzaken hebben:
-
- Bestanden die je recent hebt toegevoegd in de oude versie van Cloud worden automatisch gekopieerd naar de nieuwe versie van Cloud, maar dit kan even duren. Je hoeft je bestanden dus niet opnieuw te uploaden.
- Bestanden die je hebt opgeslagen op Facebook, Dropbox, Picasa, enz. kun je niet langer bekijken via de nieuwe versie van Cloud. Deze bestanden blijven natuurlijk wel beschikbaar op hun oorspronkelijke platformen.
- Bestanden die in de vuilnisbak of in quarantaine zitten, worden niet gekopieerd naar de nieuwe versie van Cloud. Dit geldt ook voor oudere versies van documenten (die werden opgeslagen via de functie ‘versioning’). Je kunt deze bestanden nog raadplegen en indien nodig downloaden via belgacomcloud.be t.e.m. 31/12/2016. Daarna worden deze bestanden definitief verwijderd uit de cloud.
- Videobestanden zijn in de nieuwe versie van Cloud terug te vinden in de map Foto’s. Je kunt de filters gebruiken om enkel de videobestanden te tonen.
- Fotocollecties heten nu Fotoalbums en zijn in de nieuwe versie van Cloud terug te vinden in de map Foto’s.
- Muziekcollecties heten nu Afspeellijsten en zijn in de nieuwe versie van Cloud terug te vinden in de map Muziek.
- Bestanden die je hebt gedeeld via Groupspace zijn in de nieuwe versie van Cloud terug te vinden in de map Groupspace. Dit geldt enkel voor de documenten waarvan je de eigenaar bent. Werden er ook bestanden met je gedeeld? Dan moet je opnieuw toegang vragen aan de eigenaar.
Heb je nog een andere vraag over Cloud? Bekijk onze andere FAQ's of contacteer ons.