In 'FOMO' zullen de influencers je doen sidderen en beven

Films | Vanaf vandaag kan je in de bioscoop terecht voor een gloednieuwe Vlaamse horrorfilm: 'FOMO'. Wij zouden ook Fear Of Missing Out hebben, wanneer we de synopsis lezen. Met de nadruk op 'Fear' dan, want de film zal je de stuipen op het lijf jagen. Proximus Pickx vertelt je alles wat je moet weten.

Door Pickx

Deel dit nieuws

Horror is niet het genre dat het meest voorkomt hier in Vlaanderen, maar als we het doen is het goed! Denk maar aan angstaanjagende pareltjes als 'Welp' of 'Duyster'. Vandaag komt er een nieuwe film bij in dat lijstje: 'FOMO'. Het verhaal lijkt zo uit het leven gegrepen, want het gaat over een groep van tien populaire influencers die worden uitgenodigd om mee te doen aan een realityshow. De jongeren zeggen allemaal gretig toe eens ze te weten komen dat de hoofdprijs een wereldreis is.

Maar het is niet allemaal glitter en glamour achter de schermen, want al snel blijkt dat er iets niet klopt. Het spel, dat zich diep in het bos afspeelt, is namelijk niet zo onschuldig als gedacht. Er gebeuren tal van bizarre situaties waardoor de groep zich vragen begint te stellen over de opzet van het programma. Wanneer er plots een gemaskerde moordenaar opduikt, verandert het spel in een overlevingsstrijd en ontpopt er zich een kat-en-muisspel tussen de influencers en de moordenaar. Gaan ze dit wel overleven? 

Influencers als ... influencers

Om het geheel zo echt mogelijk te maken, werden ook echte influencers gecast om influencers te spelen. Zo zien we onder meer Jamie-Lee Six als Paulien, Nora Dari als Aaliyah, Joffrey Anane als Ashon, Nathan Bouts als Toby, Oscar Louis Högström als Lowie, Sarah-Lynn Clerckx als Billie, Leonard Santos als Mauritz, Ayana Doucouré als Luna, Kes Bakker als Charles, Stefan Perceval als Hugo, Gilles Van Hecke als Xander, Steffi Mercie als Cleo en Hariette Sylva als Robin.

De film is geschreven door Ilse Schooneknaep en Maximiliaan Verheyen. Regie is in handen van Leander Hanssen Jr. en scenarist Niels Snoek.
“We hebben er bewust voor gekozen om bij onze fictieprojecten de focus te leggen op projecten die zich richten op jongvolwassenen”, vertelt productiehuis Borgerhoff & Lamberigts aan HLN. “We gaan hierbij de moeilijke thema’s niet uit de weg, maar doen dat met de nodige humor en genrekeuzes. Het eerste fictieproject ‘FOMO’ brengt de gevaren van sociale media en mentaal welzijn bij jongeren onder de aandacht.” 

Je kan 'FOMO' vanaf vandaag in de bioscoop zien.

Kijk wat je leuk vindt, waar en wanneer je wilt.

Ontdek Pickx Inloggen

Top

Top