Players du Dimanche verzamelt €350 000 voor Amnesty International

Nieuws | Meer dan 45 streamers hebben dit weekend 351 057 euro ingezameld tijdens de zevende editie van Télévideogames, de grootste liefdadigheidsmarathon in België, een initiatief van Players du Dimanche. Het bedrag gaat volledig naar Amnesty International, het goede doel dat dit jaar werd uitgekozen.

Door Proximus

Deel dit nieuws

De sfeer zat erin dit weekend, in de grote zaal van het Bedford Hotel in het centrum van Brussel. In plaats van de zakelijke conferenties en klanten die het gebouw gewoonlijk ontvangt, bezetten dit weekend heel wat opmerkelijke gasten de vergaderzalen.

Tijdens de afgelopen vier dagen verzamelden 46 Belgische en Franse streamers zich voor de TGV7. De grootste Belgische streamingmarathon voor het goede doel was terug voor een zevende editie, opnieuw op initiatief van de Belgische organisatie Players du Dimanche.

Een nieuw record

Zoals bij elke editie werden de ingezamelde donaties uiteraard aan een goed doel geschonken. Dit jaar werd Amnesty International door de organisatie uitgekozen.

Terwijl in 2021 een recordbedrag van 210 524 euro werd opgehaald voor Artsen zonder Grenzen, moesten we dit jaar niet eens wachten op het einde van het evenement om dat bedrag te bereiken. In totaal werd 351 057 euro verzameld tijdens de 75 uur durende livestream.

Het ontbrak de streamers en de organisatie niet aan vindingrijkheid en verbeeldingskracht om de duizenden kijkers te vermaken. Op het programma: gaming, uiteraard, maar ook meer originele activiteiten, zoals om ter snelst een pc of gamestoel ineen zetten, in samenwerking met de partners van het evenement. Natuurlijk maakten ook de subgoals (streefdoelen voor donaties waarna de streamers zich verbinden tot een uitdaging; nvdr) deel uit van het evenement.

© Guillaume Scheunders

We willen ook wijzen op de inspanningen van de organisatie om ervoor te zorgen dat het evenement ondanks de soms moeilijke omstandigheden toch kon doorgaan. Tijdens het evenement werden verschillende DDoS-aanvallen gedetecteerd, die opgelost werden dankzij de snelle reacties van de organisatie en Proximus, provider van het evenement. De organisatoren lanceerden zelfs de hashtag #GameIsNotOver om te bewijzen dat ze vastbesloten waren het evenement uit te voeren.

Kijk wat je leuk vindt, waar en wanneer je wilt.

Ontdek Pickx Inloggen

Top

Top