Slechts een paar weken na de release van FIFA 22 en het herontwerp van verschillende Ultimate Team-modi, vragen sommige spelers om de terugkeer van een specifieke functie waarmee ze beloningen kunnen verdienen.

Sinds de release van FIFA 22, nog geen vier weken geleden, overspoelden de spelers de servers om de nieuwe functies en aanpassingen in het spel te testen. Eén daarvan is de herziening van de FUT-speltypes. Daardoor moeten spelers minder wedstrijden in een weekend spelen, wat door sommigen in vorige edities als ondoenbaar werd beschouwd.

Maar sinds enkele dagen wordt er gewezen op een ander gevolg van deze redesign: het beperkt spelers bij het bouwen van hun team. Sinds de update van Division Rivals werkt de spelmodus met checkpoints.

Bij elk checkpoint krijgt de speler een beloning. Maar het probleem is dat dit checkpoint voorkomt dat de speler naar een lager niveau kan zakken. Dit heeft twee belangrijke gevolgen. Ten eerste kunnen spelers niet langer profiteren van de degradatie om nieuwe beloningen te verzamelen.

Het tweede en meer vervelende gevolg is dat sommigen spelers vastzitten op een niveau waar de tegenstanders gewoon te sterk zijn. Sommigen getuigen over een lange reeks nederlagen, zonder dat het niveau van de tegenstanders zakt.

Het valt nu te bezien of EA de klachten van de spelers serieus zal namen en de wijzigingen zal terugdraaien.