Radio 2 blijft met een marktaandeel van bijna 30 procent de populairste radiozender van Vlaanderen. Dat blijkt uit de jongste golf luistercijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM). Qmusic is de op één na grootste met een marktaandeel van 13,3 procent. Joe duikt de top drie in met voor het eerst een marktaandeel van meer dan 10 procent.
Radio 2 houdt zijn koppositie vast met een marktaandeel van 29,06 procent en elke dag 1,2 miljoen luisteraars. De commerciële zender Qmusic bevestigt bij het brede publiek zijn plaats als de tweede radiozender van Vlaanderen met 13,15 procent marktaandeel.

De commerciële zender Joe versterkt zijn positie als derde grootste zender van Vlaanderen. De zender rondt bovendien voor het eerst de kaap van 10 procent marktaandeel bij het brede publiek.

Het marktaandeel van Studio Brussel groeit van 8 naar 8,68 procent. Ook Radio 1 ziet zijn marktaandeel stijgen, met name naar 8,3 procent. Jongerenzender MNM bereikt elke dag ruim 540.000 luisteraars en strandt op een marktaandeel van 7,88 procent.

Het marktaandeel van Nostalgie, de derde commerciële landelijke radiozender in Vlaanderen, klokt af op 7,1 procent.

De klassieke cultuurzender van de VRT, Klara, groeit van 2,2 naar 2,4 procent marktaandeel.

Het gaat om luistercijfers van de periode mei tot augustus van dit jaar.