De jaarlijkse campagne Te Gek!?, die het mentaal welzijn wil verbeteren, focust dit jaar op depressie onder de titel 'Wellicht'. 20 procent van de vrouwen en 10 procent van de mannen krijgt in ons land ooit met een vorm van depressie te maken. Het is daarmee een van de meest voorkomende psychiatrische problemen.
Te Gek!? Wil met de nieuwe campagne de kennis over depressie vergroten en het probleem bespreekbaar maken. De cijfers zijn in ons land alarmerend. Eén persoon op zeven wordt vroeg of laat geconfronteerd met een zware depressie. Ongeveer 8 procent van de Belgische bevolking gebruikt antidepressiva.

De campagne wordt op 29 september door presentator Tom De Cock afgetrapt in het Gentse Museum Dr. Guislain. Tegen de monumentale gevel zullen zwarte gordijnen hangen. Een spot werpt een streep licht, verwijzend naar de beginfase van een depressie waar weinig of geen hoop op herstel aanwezig is en de situatie uitzichtloos lijkt. "De campagne start in het midden van de depressie waar je je afvraagt of het ooit wel licht wordt", legt de organisatie uit.