De Amerikaanse multinational Walmart vindt dat zijn logo opvallend veel gelijkenissen vertoont met het nieuwe Yeezy-logo dat rapper Kanye West vorig jaar liet ontwerpen. CNN meldt nu dat Walmart eerder deze maand bezwaar heeft aangetekend tegen het nieuwe Yeezy-logo bij het US Patent and Trademark Office.
Yeezy is de samenwerking tussen het Duitse sportmerk Adidas en de Amerikaanse rapper Kanye West, en is vooral bekend van de sneakers. West liet vorig jaar een nieuw logo ontwerpen voor zijn kledinglijn, en het resultaat schoot bij Adidas in het verkeerde keelgat.

Volgens Walmart is het nieuwe logo van Yeezy "heel gelijkaardig" aan het bekende ontwerp van het retailbedrijf, en dat kan "verwarrend" zijn. Yeezy stelde zijn logo begin vorig jaar voor, terwijl Walmart zijn huidig logo gebruikt sinds 2007.

Beide logo's tonen een zon, waarbij het logo van Walmart zes dikke, volle strepen vertoont en dat van Yeezy acht stippellijnen van telkens drie stippels. Walmart verklaart dat het vorig jaar in juli en augustus zijn bezwaren heeft overgemaakt aan Yeezy, en nogmaals in januari, februari en maart van dit jaar. Die bemiddelingspogingen vielen echter in dovemansoren. De multinational gaat nu over tot gerechtelijke stappen.