Terwijl we heel wat nieuwe kampioenen mogen verwachten op League of Legends, krijgt een van de oudste personages in de game, Rammus, een meer dan verdiende opfrisbeurt. Laten we eens kijken naar de veranderingen die Riot Games heeft gepland voor de Armordillo.

 

Enkele weken na de intrede van Viego, die nog steeds niet beschikbaar is in competitie door talrijke bugs, en de aankondiging van de nieuwe kampioen Gwen, hebben de teams van Riot Games de miniherwerking van Rammus aangekondigd.

De meest oplettende spelers kregen een eerste glimp van de kampioen te zien tijdens de release van patch 2.2 van Wild Rift, de mobiele versie van League of Legends. Op die game kwam het gepantserde gordeldier voor in de lijst van beschikbare kampioenen en kreeg het al een mobielvriendelijker pakket met abilities.

E – Puncturing Taunt

Rammus’ taunt heeft enkele kleine veranderingen ondergaan. Om zijn jungle clear (de snelheid waarmee hij monsters in de jungle uitschakelt; red.) makkelijker en comfortabeler te maken voor spelers zonder hem echter een significant voordeel te geven in duels, is de duur van de taunt tegen monsters verlengd. De cooldown is wat langer gemaakt, terwijl de duur van de taunt is verkort.

– Duur taunt is verhoogd met 250% op monsters.
– Cooldown: 12/11.5/11/10.5/10 >>> 12 in alle ranks
– Duur van de taunt: 1,25-2,25 >>> 1-2 seconden

R – Soaring Slam

De wijzigingen aan de ultimate van Rammus moeten het gordeldier beter in staat stellen zijn rol als tank op te nemen en zo meer mogelijkheden te krijgen.

– Rammus’ ultimate stelt hem nu in staat zichzelf in de lucht te gooien en op een bepaald punt te landen, waarbij hij magische schade toebrengt en vijanden die door de klap worden geraakt 1 seconde vertraagt.
– Als zijn ultimate wordt gebruikt terwijl Rammus in powerball zit, zal de impact vijanden in de lucht gooien terwijl ze powerball damage oplopen. Hierdoor komt er een einde aan het effect van powerball.
– Op de plaats van zijn ultimate genereert Rammus drie naschokken, die elk schade toebrengen en het initiële vertragingseffect vernieuwen.
– Rammus’ ultimate brengt 200% meer schade toe aan turrets.
– Het bereik van de ultimate wordt vergroot op basis van Rammus’ bewegingssnelheid.
– Cooldown: 100/80/60 >>> 120/100/80 seconden

Maar er zijn ook updates voor de animaties van Rammus, zoals blijkt uit deze tweet van een van de grafisch ontwerpers van de studio.

Deze opfrisbeurt maakt deel uit van een groter programma, voorgesteld door de ontwikkelingsteams, met als doel de meest roestige kampioenen van het spel een kleine opfrisbeurt te geven. Updates zullen zowel visueel als functioneel volgen. De ontwikkelaars hebben al aangekondigd dat ze zowel de animaties als de vaardigheden van de kampioenen zouden kunnen aanpassen. Met de herbewerking van de items aan het begin van het seizoen zijn sommige kampioenen volledig op de achtergrond geraakt, omdat ze niet meer zoveel potentieel hebben als voorheen.

Op dit moment is er nog geen officiële datum voor de implementatie van deze miniherwerking op de live servers. Maar met haar beschikbaarheid op de PBE cyclus van patch 11.8 is er een goede kans dat we de miniherwerking zullen zien opduiken rond 14 april, wanneer de volgende League of Legends patch online gaat.

Copyright afbeelding: Riot Games