De Canadese zanger The Weeknd opende zondag tijdens de Super Bowl de toegang tot een spectaculair visueel universum. Met de neonlichten van Las Vegas en meer dan honderd dansers wiens gezichten in verband waren gewikkeld triomfeerde hij tijdens het traditionele half-time concert.
Abel Tesfaye, zoals zijn echte naam klinkt, heeft niet minder dan 7 miljoen dollar van zijn eigen geld geïnvesteerd om "deze half-time show te maken wat hij in gedachten had". Dat zei zijn manager Wassim Slaiby aan het tijdschrift Billboard.

Het resultaat was misschien wel de meest indrukwekkende show in de geschiedenis van de Super Bowl op vlak van gebruik van ruimte, video en camera's. Het optreden was resoluut gericht op de televisiekijkers, misschien wel meer op dan de aanwezige fans in het Raymond James Stadium. Het publiek was 25.000 man groot, in tegenstelling tot de gebruikelijke 65.000.

Zijn voorgangers, waaronder Prince, Michael Jackson en Beyoncé, voerden hun show op als een gigantisch miniconcert, maar de 30-jarige zanger maakte er een opeenvolging van buitengewone esthetische verfijning van. De show was videoclipwaardig.

Hij trapte de show af in een decor dat deed denken aan de 'Blinding Lights' video, met nepgebouwen en neonlichten in overvloed. De cabriolet waarmee hij rijdt in de clip hing in de lucht.

De artiest met het meest beluisterde nummer op Spotify in 2020 ('Blinding Lights') bracht vervolgens een reeks nummers. Hij bracht nummers uit zijn nieuwe album 'After Hours', dat in maart 2020 verscheen, maar zong ook vroegere hits, zoals 'Starboy', 'I Feel it Coming' en 'Can't Feel My Face'. Voor de ballade 'Earned It' werd hij begeleid door een strijkorkest.

Gekleed in zijn typerende rode jasje, stropdas en zwart overhemd, zwart-witte gympen, liep The Weeknd rond op een gigantisch podium, voordat hij verdwaalde in een neon doolhof, Vervolgens trok hij richting gazon voor de finale.

Eenmaal op het grasveld lanceerde hij 'Blinding Lights', omringd door meer dan honderd dansers die net zo gekleed waren als hij. Hun gezichten waren omwikkeld met verband. De witte wikkels maken deel uit van het universum van 'After Hours'. Ze zijn een verwijzing naar de schoonheidscultus en de daarmee gepaard gaande plastische chirurgie.

Het optreden werd afgesloten met een vuurwerk rond het stadion, het traditionele hoogtepunt van de half-time show.