The Weeknd en Ariana Grande: Super Bowl Halftime Show wordt grandioos

Zondagavond zullen de Amerikanen vol spanning kunnen kijken naar wie de winnaar wordt van de Super Bowl 2021. Naar deze avond wordt ook reikhalzend uitgekeken door fans van The Weeknd, die de 'Halftime Show' zal verzorgen.

De Super Bowl is het grootste sportevenement ter wereld geworden. Dit jaar, de 55e editie, nemen de Kansas City Chiefs het op tegen de Tampa Bay Buccaneers in het Raymond James Stadium in Florida. Het is een must-see avond voor NFL fans, maar ook voor grote muziekliefhebbers.
 
De sport is niet langer de enige attractie van het evenement. Op deze avond zijn de grootste sterren van het moment van de partij, of het nu voor de wedstrijd is met het volkslied of tijdens de rust met de beroemde Halftime Show. Bovendien maken grote merken ook van het evenement gebruik om hun beste reclameboodschappen tijdens de pauzes uit te zenden.
 
Het is een hele eer om voor het begin van de wedstrijd het beroemde eerste couplet van het Amerikaanse volkslied te mogen zingen. We herinneren ons Whitney Houstons prachtige vertolking in 1991, die waarschijnlijk ook een van de meest populaire was. Dit jaar zullen Jazmine Sullivan en Eric Church de eer delen in een duetversie van de beroemde ‘Star-Spangled Banner’.
 

The Weeknd & Co
 
The Weeknd werd door de NFL gekozen om de Halftime Show te hosten. De Canadese artiest draait al jaren mee aan de top en zijn nummer 'Blinding Lights' was een van de grootste hits van 2020. Veel grote namen zijn hem voorgegaan in deze zeer bijzondere opdracht om in minder dan 15 minuten de toeschouwers te verbluffen.
 
Zoals altijd blijven de details van het miniconcert geheim, maar er doen al veel geruchten de ronde. Ariana Grande zou haar opwachting maken. Er wordt ook gesproken over een langere duur, tot 24 minuten. Tot slot hebben sommigen het zelfs over de terugkeer van Daft Punk op het podium, die samenwerkten met The Weeknd voor de hits 'Starboy' en 'I feel it coming'.
 
Sterke advertenties en beroemdheden
 
Ook de reclamespots die tijdens de show worden uitgezonden zijn made in the USA: even overdadig als grandioos. Het evenement wordt gevolgd door meer dan 100 miljoen Amerikanen, wat betekent dat elk merk dat zichzelf respecteert aanwezig moet zijn. Talrijke beroemdheden nemen ook deel aan deze reclamespots, die speciaal voor de gelegenheid werden opgenomen. Dit alles tegen een prijs van zo’n 5 miljoen dollar voor 30 seconden zendtijd. Om je een idee te geven, hier zijn de beste reclames van vorig jaar. 

Volg de Super Bowl-finale live op Proximus Pickx via Eleven Sports in de nacht van 7 op 8 februari om 00.40 uur. Eleven Sports is beschikbaar in de Proximus Pickx All Sports-optie.
 

Sport

Bekijk alles
Top