Deze beroemdheden zijn onlosmakelijk verbonden met een reclamemerk

Films |

Veel beroemdheden verhogen hun salaris door middel van advertentie-inkomsten, daar verdienen ze vaak nog veel meer mee dan hun dagelijkse job. Sommigen werden zelfs het gezicht van bepaalde merken, waardoor het brede publiek de beroemdheid steevast verbindt met een merk.

Door Proximus

Deel dit nieuws

George Clooney

"Nespresso, wat anders?" Die zin is de slogan geworden van het merk Nespresso, dat zich specialiseert in koffiecapsules. Los van de gekende Engelse slogan, is het merk ook verbonden met de wereldberoemde acteur George Clooney. Met enkel korte verschijningen van de acteur in de reclamespotjes van Nespresso, bouwde het bedrijf een vaste samenwerking met de acteur op. Intussen werken Nespresso en Clooney al veertien jaar samen. Clooney wil met die samenwerking een positieve boodschap uitbrengen. Zo brengt hij onder andere kinderarbeid in de koffieproductie onder de aandacht brengen en wil hij elke vorm van misbruik aan de kaak stellen

Uma Thurman

"Hé, wat had je verwacht?" Deze zin gaat gepaard met het frisdrankmerk Schweppes. Uma Thurman volgde Nicole Kidman op als het gezicht van het Schweppes in 2011. In een nieuwe reclamecampagne speelde ze een echte diva die het een journalist die haar vragen stelde wel heel moeilijk wilde maken. Het zweet breekt uit bij de journalist die het warm krijgt van de bloedmooie Thurman. Met zinnen als “ik hou van Schweppes en ik wil het altijd. Ik hou van Schweppes met vreemden”, gaat de reclamespot de dubbelzinnige kant op, hoewel de belangrijkste boodschap is dat de gekende drank ten allen tijde koelbloedigheid kan brengen. Onlangs vereenvoudigde het merk haar slogan in “What did you expect?” en zette ze de samenwerking met bekende gezichten stop door budgetbeperkingen. Zelfs in Hollywood is het crisis. 

Romelu Lukaku

“Delen?" In 2010 schakelde Kinder Bueno de Belgische topvoetballer Romelu Lukaku in om naast Didier Drogba en Jo Wilfried Tsonga mee ambassadeur te zijn voor het koekenmerk. Hoewel Lukaku menig voetballer en supporter de laatste jaren kon overtuigen van zijn sterke aanvalstactieken, bleef hij voordien ook vooral gekend om zijn rol aan de koekjesautomaat, waarbij hij met een dame een Kinder Bueno zou delen. 

Kijk wat je leuk vindt, waar en wanneer je wilt.

Ontdek Pickx Inloggen

Top

Top