Het succes van 'Like Me': waarom jong en oud genieten van dit succesrecept

De muzikale fictiereeks ‘#LikeMe’ is een waanzinnig succes geworden. Een enorm populaire serie, twee gouden albums, uitverkochte concerten… Ketnet en productiehuis Fabric Magic hebben letterlijk goud in hun handen. Wat is het geheim achter dit succes?

'#LikeMe' is populair bij jong en oud. Het verhaal lijkt op zich cliché: een meisje dat naar een nieuwe stad en dus ook een nieuwe school verhuist. Dat brengt de nodige problemen met zich mee. Het middelbare schoolleven, met ook nog wat liefdesperikelen erbij, en je komt uit bij een verhaal dat velen onder jullie wel ergens van kennen. De makers van ‘#LikeMe’ kwamen echter met een geniale ingeving.

Derde seizoen, concerten en winterspecials

De thema's in de serie zijn actueel, maar er is één touch of genius: de musicalvorm. In de afleveringen vinden we hedendaagse bewerkingen terug van Nederlandstalige klassiekers van Nicole & Hugo, Yasmine, Mama’s Jasje, De Kreuners, Clouseau, Bobbejaan Schoepen en vele anderen. De jeugd maakt kennis met muziek uit het verleden en daardoor is ‘#LikeMe’ een ideaal ontspannend moment tussen jong en oud. Het schept een band. Het heden gecombineerd met het verleden, geniaal gevonden. En of het een succes is.

De cast van '#LikeMe' vult met zijn concerten met gemak de Lotto Arena, voor de uitbraak van het coronavirus, en de albums verkopen als zoete broodjes. Een derde seizoen is in de maak en verschijnt in 2022 – een vertraging door de huidige situatie omtrent het coronavirus – en op 13 en 14 maart 2021 komen er twee grote concerten in het Sportpaleis. Dat is de verre toekomst, maar toch moeten de fans niet wanhopen. In de kerstvakantie komen er immers een aantal winterspecials uit, die worden opgenomen in een kleine bubbel. De fans van 'Like Me' komen dit jaar nog aan hun trekken met nieuwe verhalen en liedjes.

Clouseau, Yasmine & co

Het is alvast uitkijken naar het nieuwe materiaal en daarom maakte Proximus Pickx een selectie van een aantal prachtige covers die de revue al passeerden.

Afscheid van een vriend (Clouseau)
De serie wil thema's als ‘sterven’ en ‘afscheid’ nemen bespreekbaar maken. Zo zingt Jeroen Van Dyck samen met televisiedochter Caro ‘Afscheid van een vriend’ voor hun zieke vrouw/moeder. Bijzonder pakkend…


Porselein (Yasmine)
In 1997 pakte zangeres Yasmine uit met een enorme hit. En of dit lied nog altijd enorm populair is bij jong en oud. De versie van '#LikeMe' werd ondertussen al ruim 1,4 miljoen keer bekeken via YouTube.


Zeg 'ns meisje (Paul Severs)
In maart 2019 kwam het nieuws dat Paul Severs een hartaanval had gekregen en hij belandde in een kunstmatige coma. Bij ‘#LikeMe’ brachten ze een eerbetoon aan de zanger. Enkele weken later, op 9 april 2019, overleed de zanger op 71-jarige leeftijd.


Meisjes (Raymond van het Groenewoud)
Eindigen doen we met de hit 'Meisjes' van Raymond van het Groenewoud uit 1977, maar dit tijdloze lied kan de jeugd zeker nog bekoren. Het lied past helemaal bij de reeks en dat is ook te zien aan de cijfers op YouTube: 2,6 miljoen keer werd het lied al bekeken. Jawadde.

Music Maestro

Bekijk alles

Sport in de kijker

Bekijk alles

Focus op films, series & tv

Bekijk alles

Nieuws van het esport-front

Bekijk alles
Top

Kinderslot geactiveerd

Voer uw pincode in om kinderslot gedurende 10 minuten uit te schakelen.

Je pincode vergeten? Bel 0800 99 696

Hulp?