Game Fist-kapitein Daniel “smogger” Adgamov: “Zodra de eerste ronde begint, bestaat het publiek niet meer, dan zit je in de wedstrijd.”

Door Proximus

Deel dit nieuws

Het ESL Proximus Championship en de Kayzr League zijn twee grote evenementen in de Belgische CS:GO-scene. De ene finale wordt een paar weken na de andere gespeeld. Er zijn maar weinig teams die deelnemen aan beide!

Een van die weinige ploegen is Game Fist. Na hun verloren finale op het ESL Proximus Championship tegen Tenerife Titans (0-2) heeft het team onmiddellijk de rangen moeten sluiten om de eindfase van de Kayzr League zo goed mogelijk aan te vatten.

Na verschillende weken van verbeten duels en een kwalificatie voor de halve finales heeft Game Fist het afgelopen dinsdag moeten opnemen tegen One One esports voor een tweede opeenvolgende finale, na die op het ESL Proximus Championship.

Helaas hebben de mannen van Daniel “Smogger” Adgamov zich laten verrassen. Ze verloren met 2 tegen 0.

Wij gingen naar de kapitein van Game Fist en vroegen zijn mening over de twee uiteenlopende prestaties van zijn team. En we wilden graag weten wat zijn volgende doelstellingen zijn.

Voor degenen die je niet kennen, zou je je kort kunnen voorstellen aan onze lezers?

Ik heet Daniel “Smogger” Adgamov en ik speel Counter-Strike: Global Offensive.

Ik speel CS:GO sinds 2012 op competitief niveau. De laatste jaren heb ik voor verschillende teams gespeeld waardoor ik in mijn carrière heel wat toernooien heb gewonnen.

Vandaag maak je deel uit van Game Fist. Hoe ben je in dat team beland?

Dat is op een heel natuurlijke manier gebeurd. Vorig jaar speelde ik voor Sector One en eindigden we in de top 4 van de Kayzr League. Hierdoor hebben we dit jaar het recht gekregen om deel te nemen aan de degradatiefase.

Doordat dat ticket voor de spelers was, en niet voor het team, hebben we een nieuw team kunnen vormen om er aan deel te nemen nadat we Sector One verlaten hadden.

Dat is ons slechts één dag voor de deadline gelukt en omdat we nog steeds geen organisatie hadden gevonden om te vertegenwoordigen, namen we contact op met Game Fist. Zo hebben we bij hen getekend.

© Benjamin Meulemans

We hebben je 2 weken geleden zien spelen op het ESL Proximus Championship. Hoe ging het in de kwalificaties?

De degradatiefase was heel gemakkelijk voor ons. Ik moet toegeven dat 50% van de ingeschreven teams zelfs niet heeft deelgenomen, wat handig was voor ons.

Als ik me niet vergis is ons voormalige team, Sector One, niet eens in actie moeten komen. Wij hebben één wedstrijd moeten spelen.

De groepsfase was daarentegen dramatisch voor ons. Vroeger speelden we in mix. Ik moest elke week afspraken maken met anders spelers omdat er iedere keer minstens één speler afwezig was in de line-up. Een grote dank aan de beheerder van ESL “HolyBunny”. Hij was zeer begripvol en hij heeft ons veel geholpen!

Jullie hebben het in de halve finales moeten opnemen tegen Sector One. Vooraf waren jullie niet echt favoriet, maar jullie hebben op schitterende wijze kunnen winnen. Hoe komt dat?

(lacht). Ik was ervan overtuigd dat we konden winnen! Maar toen we het eerste spel verloren op Mirage, wist ik meteen dat het erg moeilijk zou worden en dat we een geweldige comeback moesten maken. Uiteindelijk hebben mijn teamgenoten een zeer goed spelniveau gehaald en zijn we erin geslaagd om te winnen op Nuke en Overpass. We namen de wedstrijd spel per spel.

Hoe bereiden jullie je mentaal voor vooraleer jullie op het podium gaan?

Voornamelijk door mopjes te maken en te lachen. Want als de sfeer te rustig is, kun je te veel gaan denken en dan neemt de stress toe. Dat is nooit goed!

We zagen dat jullie heel erg blij waren na die overwinning. Hoe zijn jullie omgegaan met de pauze tussen de twee wedstrijden?

We zijn ons eerst gaan opfrissen. Nadien zijn we handtekeningen gaan uitdelen.

Na de handtekeningensessie hebben we iets gegeten en hebben we naar de andere halve finale tussen Vanguard en Tenerife Titans gekeken.

De finale tegen Tenerife Titans verliep helaas minder goed. Wat is er gebeurd? Waren ze echt te sterk?

We wisten dat alle spelers in dat team goed zijn. Maar toch denk ik dat Sector One die dag beter was.

Jammer genoeg zijn we slecht van start gegaan. We hebben hen de overwinning op een schoteltje aangeboden! (Game Fist leidde eerst met 13-7 en met 18-15 in overtime. Ze verloren uiteindelijk met 25-21, n.v.d.r).

We bevonden ons dus in dezelfde situatie als in de halve finale tegen Sector One. Helaas konden we deze keer het tij niet keren en verloren we op Inferno.

Zorgt het feit dat jullie op een podium voor een publiek moeten spelen voor extra stress?

In het begin een beetje wel, ja. Maar zodra de eerste ronde begint, bestaat het publiek niet meer, dan zit je in de wedstrijd.

© Benjamin Meulemans

Hoe zijn jullie omgegaan met het feit dat jullie zo dicht bij de titel waren?

We wisten dat we de eerste plaats konden bemachtigen, maar uiteindelijk waren we al erg blij dat we van Sector One konden winnen.

Gelukkig! Anders zou het de vijfde keer in mijn carrière zijn geweest dat ik in de halve finale van een groot toernooi had verloren!

Nadien hadden jullie een halve finale op de Kayzr League voor te bereiden. One One leek een haalbare kaart, maar jullie verloren toch. Wat is er gebeurd?

De wedstrijd vond plaats op 10 december. Jammer genoeg konden twee spelers van onze vaste kern niet aanwezig zijn: “CRUC1AL” en “Lenny”.

One One had niet de mogelijkheid om de wedstrijd uit te stellen dus hebben we met twee vervangers moeten spelen. Het is moeilijk om zoveel vervangers tegelijk te integreren. Het is ons niet gelukt om automatismen en voldoende osmose te vinden om One One esports te verslaan. Dat is jammer.

Is de nederlaag een gevolg van wat er op het ESL Proximus Championship gebeurd is?

Zeker niet! Onze line-ups verschilden enorm. Dát verklaart onze slechte prestatie.

Wat zijn jullie doelen in 2020?

We vertegenwoordigden Game Fist op het ESL Proximus Championship en de Kayzr League. Vandaag zitten we dus opnieuw zonder organisatie.

Ik ben op dit moment bezig een nieuw team te creëren, maar helaas kan ik hierover op dit moment niets vertellen. Ik kan je echter nu al zeggen dat er binnenkort een officiële aankondiging zal volgen!

Zien we jullie binnenkort terug aan het werk in België?

Het CS:GO-seizoen is voor ons afgelopen dit jaar. Maar normaal gezien is ons volgend toernooi de LouvardGame in februari. En de week nadien volgt Frag-o-Matic.

Jullie zullen ons dus zeer binnenkort kunnen zien spelen op Belgische bodem (lacht).

© Benjamin Meulemans

Slotwoord

Ik wil het publiek bedanken voor de steun. Zonder jullie zouden wij niet bestaan!

Kijk wat je leuk vindt, waar en wanneer je wilt.

Ontdek Pickx Inloggen

Top

Top