Filter op onderwerp

Veelgestelde vragen over Flex Fiber

    Flex Fiber-klant worden

    1. Als je dat nog niet gedaan hebt, check dan of voor je woning fiber beschikbaar is. Is er fiber? Dan kun je meteen je Flex Fiber samenstellen.
    2. Zodra je pack geconfigureerd is, word je gevraagd om je bestelling af te ronden. Je zal ook een datum vastleggen voor een afspraak met een van onze technici, voor de installatie van je aansluitpunt op fiber en de activering van je producten. Afhankelijk van de samenstelling van je huidige pack, zal je rechtstreeks kunnen bestellen via het web of zullen we je contacteren via onze klantendienst.
    3. Vergeet ook niet om meteen je opzeggingsbrief op te stellen en naar je huidige operator te sturen.
    4. Nadat onze technicus langsgekomen is om je aansluitpunt op fiber te installeren en je producten te activeren, kun je profiteren van alle voordelen verbonden aan je Flex Fiber. Vanaf dan kun je ook inloggen op  MyProximus om een overzicht te bekijken van al je producten en opties.

    Overschakelen naar Flex Fiber

    1. Als je dat nog niet gedaan hebt, check dan of voor je woning fiber beschikbaar is. Is er fiber? Dan kun je meteen je Flex Fiber samenstellen.
    2. Zodra je pack geconfigureerd is, word je gevraagd om je bestelling af te ronden. Je zal ook een datum vastleggen voor een afspraak met een van onze technici, voor de installatie van je aansluitpunt op fiber en de activering van je producten. Afhankelijk van de samenstelling van je huidige pack, zal je rechtstreeks kunnen bestellen via het web of zullen we je contacteren via onze klantendienst.
    3. Vergeet ook niet om meteen, en indien van toepassing, je opzeggingsbrief op te stellen en naar je huidige operator te sturen.
    4. Nadat onze technicus langsgekomen is om je aansluitpunt op fiber te installeren en je producten te activeren, kun je profiteren van alle voordelen verbonden aan je Flex Fiber. Vanaf dan kun je ook inloggen op  MyProximus om een overzicht te bekijken van al je producten en opties.

    1. Als je dat nog niet gedaan hebt, check dan of voor je woning fiber beschikbaar is. Is er fiber? Dan kun je meteen je Flex Fiber samenstellen.
    2. Zodra je pack geconfigureerd is, word je gevraagd om je bestelling af te ronden. Je zal ook een datum vastleggen voor een afspraak met een van onze technici, voor de installatie van je aansluitpunt op fiber en de activering van je producten. Afhankelijk van de samenstelling van je huidige pack, zal je rechtstreeks kunnen bestellen via het web of zullen we je contacteren via onze klantendienst.
    3. Zodra je bestelling gevalideerd is, worden je huidige producten automatisch geconverteerd.
    4. Nadat onze technicus langsgekomen is om je aansluitpunt op fiber te installeren en je producten te activeren, kun je profiteren van alle voordelen verbonden aan je Flex Fiber. Vanaf dan kun je ook inloggen op  MyProximus om een overzicht te bekijken van al je producten en opties.

    Ja, dat kan perfect. Opties toevoegen, verwijderen of wijzigen gaat het vlotst rechtstreeks in MyProximus.

    Ja, dat kan. Alle opties zijn compatibel met de oude en nieuwe packs. Elke extra optie zal worden gefactureerd tegen de catalogusprijs, afhankelijk van je type pack. 

    Als je een gezamenlijk aanbod (gsm-abonnement + smartphone) hebt, behoud je je promotie (de voorwaarden en het aantal producten moeten ongewijzigd blijven). Sommige promoties zijn compatibel met Flex Fiber, andere niet. Om te checken of je je promotie behoudt, kun je terecht op het nummer 0800 22 800. Een bezoekje aan het dichtstbijgelegen Proximus Shop kan ook.

    De installatie van je Flex Fiber is volledig gratis (waarde: € 350). 

    Bij de bestelling van je pack kun je zelf de datum vastleggen voor een afspraak met een van onze technici voor de installatie van je fiberaansluiting en de activering van je producten. Deze datum hangt af van de gekozen producten, de producten die je al op je adres hebt en de beschikbaarheid van onze technici. Reken gemiddeld wel op een wachttijd van ongeveer 14 kalenderdagen.

    Bellen en surfen

    • Je hebt al een (of meer) gsm-nummer(s) bij Proximus:
      Je kan natuurlijk je huidige gsm-nummer(s) behouden door het over te dragen naar je Flex Fiber. Plaats je Flex Fiber bestelling en wij bellen je terug om de overdracht af te ronden.
    • Je hebt al een (of meer) gsm-nummer(s) bij een andere operator:
      Je kan je gsm-nummer(s) zeker behouden, volg deze eenvoudige stappen:
      1. Stel je Flex Fiber samen, voeg voor elk gsm-nummer dat je wil overdragen een mobiel abonnement toe (bijvoorbeeld: je hebt momenteel 2 gsm-nummers, kies dan 2 mobiele abonnementen in je Flex Fiber).
      2. Eens je het pack Flex Fiber hebt besteld, kom je in de productconfiguratie. Kies je huidige operator uit de lijst en geef het (de) gsm-nummer(s) in dat je wil overdragen.
      3. Als je een prepaid abonnement hebt bij een andere operator moet je ook het simkaartnummer meegeven. Heb je een gsm-abonnement bij een andere operator? Dan moet je enkel je klantennummer meegeven.

    Je kunt je huidige Flex Fiber gewoon opnieuw samenstellen door er een of meer nieuwe gsm-abonnementen aan toe te voegen. Zodra je bestelling gevalideerd is, worden de bijkomende abonnementen automatisch aan je pack toegevoegd.

    Als je een occasionele gebruiker bent, raden we je het abonnement Mobile Flex met 5 GB aan. Zo heb je voldoende data om op internet en de sociale media te surfen.

    Surf je elke dag en stream je vaak muziek (Spotify) en video (YouTube), dan is Mobile Flex+ met 15 GB ideaal voor jou.

    Ben je een echte smartphone-addict? Stream je elke dag video’s over 4G/5G? Dan zijn één van onze 3 Unlimited-abonnementen misschien iets voor jou! 

    Je wilt met je smartphone bellen of surfen in het buitenland? Roaming in de Europese Unie (EU) is gratis. Raadpleeg voor landen buiten de EU onze roamingtarieven via onze praktische tool.

    Nee, het mobiele volume geldt voor slechts één gsm-abonnement.

    Met een standaard mobiel abonnement kun je in België en in de Europese Unie (EU) in alle vrijheid bellen, sms'en en surfen. Maak je gebruik van speciale betalende diensten of reis je buiten de EU, dan heb je de mogelijkheid om je maandelijkse bundel te overschrijden. Je wordt dan gefactureerd tegen het tarief dat geldt buiten de bundel. Je kan je verbruik volgen via MyProximus en via sms-meldingen.

    Met Full Control behoud je de totale controle over je budget, want je kunt je maandelijkse bundel niet overschrijden. Met een Full Control-abonnement worden diensten waarvoor een meerkost wordt aangerekend, geblokkeerd (marketingnummers (0900, enz.), betalende internationale telefoongesprekken, roaming (buiten de EU) en betalende diensten van derden). Wanneer je databundel is opgebruikt, zal je niet geblokkeerd worden, maar gewoon kosteloos kunnen verder surfen, met een verlaagde snelheid. Indien je opnieuw met volle snelheid wilt verder surfen, is het mogelijk om een data boost optie aan te kopen via MyProximus of door contact op te nemen met de klantendienst. Full Control is enkel beschikbaar met Mobile Flex en Mobile Flex+.

    TV

    De eerste decoder is altijd inbegrepen bij je Flex Fiber. Wil je een extra decoder toevoegen? Bij de configuratie van je pack heb je de mogelijkheid om tot 3 extra decoders toe te voegen. De prijs bedraagt € 6 per maand per extra decoder. Ben je al Flex Fiber-klant, dan kun je hier extra decoders bestellen.

    Je kunt een tv-optie activeren via MyProximus of je tv-optie hier bestellen. Het is ook mogelijk om een tv-optie te activeren via je decoder

    Een tv-optie wijzigen of verwijderen kan echter enkel via MyProximus. In een Flex Fiber kan je je tv-optie 2 keer per jaar gratis wijzigen.

    Dat gaat tegenwoordig supersnel. Volg deze procedure.

    Dankzij de Proximus Pickx-app kun je gelijk waar en wanneer een opname programmeren of annuleren. Heb je de app nog niet? Installeer hem dan meteen!

    Smartphone met abonnement

    Als je een Flex Fiber met smartphone bestelt via onze website, wordt je nieuwe toestel gratis thuis geleverd. Bij je bestelling kun je de leveringsdatum van het toestel kiezen. Die levering mag niet later dan 30 dagen na de installatiedatum van je pack gebeuren. Er moeten wel minstens 4 werkdagen tussen je bestelling en de leveringsdatum zitten.

    Nee, dat is jammer genoeg niet mogelijk. Het toestel zal automatisch worden geleverd op het installatieadres aangeduid voor de installatie van je Proximus-producten.

    Ja, je moet persoonlijk aanwezig zijn op het installatieadres om je toestel in ontvangst te nemen en de leveringsbon te ondertekenen. Als je om de een of andere reden niet aanwezig kunt zijn, kun je machtiging geven aan iemand anders. Je vindt daartoe een machtigingsformulier op www.proximus.be/volmacht. Print het en vul het in en geef het samen met een recto-versokopie van je identiteitskaart aan de persoon die de dag van de levering aanwezig zal zijn.

    Als je een Flex Fiber met smartphone bestelt, wordt het toestel gefactureerd op je eerste Proximus-aanrekening. Je hoeft dus niets te betalen bij de levering van het toestel bij je thuis.

    Ja. Lukt het toch niet om met je smartphone op internet te surfen, dan kun je je toestel gemakkelijk configureren via onze onlinetool of naar een Proximus Shop in je buurt gaan.

    Reset
    Filter

    Filter op onderwerp

    Bellen en surfen

    Flex Fiber-klant worden

    Smartphone met abonnement

    Overschakelen naar Flex Fiber

    TV

    Kom langs, we geven graag meer info

    Contacteer ons

    Proximus Shop

    Fiber infopunt

    (met of zonder afspraak)

    Heb je een vraag?

    Stel ze aan een van onze medewerkers. Maak een keuze: