×
×

Easy Switch: details

Dan kan je meteen starten

Klant worden bij Proximus

via de Easy Switch procedure?

We zorgen graag voor je overstap, maar kijk eerst even na of je wel in aanmerking komt voor Easy Switch.

Dit zijn de voorwaarden:

  • Op z’n minst vast Internet of tv hebben op hetzelfde adres. Indien je koos voor een product dat gewoonlijk voor professionele klanten wordt voorbehouden, is Easy Switch niet van toepassing.
  • Je wil van operator veranderen voor Internet en/of tv. Heb je beide diensten, dan passen we Easy Switch automatisch toe op allebei. Wil je maar een gedeeltelijke migratie, dan moet je ons uitdrukkelijk vragen de Easy Switch procedure niet te gebruiken.

Alle details over Easy Switch en de voorwaarden

Start de Easy Switch procedure

Val je binnen de voorwaarden? Top, dan kan je eraan beginnen!

Wat heb je nodig?

Je operator geeft je een Easy Switch ID per Internet (/tv), per installatieadres. Kijk snel je factuur of persoonlijke account na (My Telenet, myVOO, Espace client of My Orange, …).

Deze code vormt, samen met je klantennummer, de sleutel die Proximus toelaat de wijziging voor jou te verzorgen.

Je hebt ze nodig wanneer je bestelt via de website, in een Proximus Center of telefonisch. Verder hoef je niks te doen, super toch?

Contacteer ons meteen

Online

Bestel meteen je producten en geef je codes door bij het afronden van je bestelling.

Kom langs

Loop binnen in een Proximus Center, onze collega’s zorgen voor een vlotte transfer.

Telefonisch

Bel onze medewerkers op 0800 22 800, ze begeleiden je in je keuze en overstap.

Tuttimus

Geniet van gratis installatie

met Tuttimus of Familus

Wil je nog meer voordelen?

Neem een Pack Tuttimus of Familus en geniet van een gratis installatie door een technicus (waarde: € 59).

Ik ga ervoor

Vragen en antwoorden

dan is deze nieuwe procedure duidelijk

Ook Easy Switch voor vaste lijn en mobiele nummers?

Ja. Via de Easy Switch procedure kan je, in onze Proximus Centers of telefonisch, vragen om je vaste lijn en/of gsm-nummers op te zeggen, indien je van operator verandert voor internet en/of tv en aan de voorwaarden voldoet.
Je kan je nummer(s) ook overzetten naar Proximus, bovenop de Easy Switch procedure. Je vaste nummer kan je behouden als je in dezelfde zone blijft.

Wat gebeurt er met je opties?

Als je opties had bij je vorige operator (zoals een abonnement om Belgisch voetbal te kijken), worden deze samen met je internet- en/of tv-diensten gedesactiveerd. Je kan zo’n opties toevoegen bij Proximus, dan kan je er verder van genieten.

Heb je nog een oude modem en decoder, of openstaande facturen?

Voor modems en decoders verandert Easy Switch niets; je brengt deze zoals gewoonlijk terug naar je vorige operator.
Easy Switch stelt je niet vrij van betaling van openstaande bedragen bij je vorige operator, zoals te betalen (gerechtvaardigde) facturen en eventuele verbrekingsvergoeding wanneer je je contract vroegtijdig stopzet, inbegrepen de restwaarde van een toestel (gecombineerde aanbieding).

Je bent Proximus-klant en verhuist, kan je Easy Switch gebruiken?

Neen. Als je verhuist en niet van operator verandert, is de Easy Switch procedure niet van toepassing.

Je wil geen gebruik maken van Easy Switch?

Meld dit duidelijk aan Proximus en stuur een opzeggingsbrief sturen naar je huidige operator.

Contact

Onze medewerkers staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.

Contact