De toekomst van vaste telefonie

Intelligent samenwerken

Digitale transformatie

Op weg naar de nieuwe werkplek

Om te overleven in de competitieve zakenwereld dienen organisaties zich digitaal te transformeren. Daar is meer voor nodig dan enkel uw medewerkers voorzien van een laptop en smartphone.

Evolueren naar een digitale werkplek betekent ook het transformeren van uw telefooninfrastructuur en het evalueren van de manier van (samen)werken in uw bedrijf. Dit zorgt voor een verbetering van:

  • de interactie met klanten
  • de continuïteit van uw activiteiten
  • de mobiliteit van uw medewerkers
  • de efficiëntie van uw business

Download de white paper

Wenst u meer info over Smart Collaboration. Vul hieronder uw gegevens in.

Uw persoonlijke gegevens
* Verplicht in te vullen

Even geduld, uw gegevens worden verwerkt

loader

Van telefonie naar IP

We werken voortdurend aan de verbetering en upgrade van ons netwerk

"Klaar voor de toekomst met Voice over IP-technologie

De manier waarop we met elkaar communiceren in een zakelijke omgeving is helemaal aan het veranderen. Daardoor is de vernieuwing van de ICT- en netwerkinfrastructuur een noodzaak geworden. Alsmaar meer bedrijven kiezen dan ook voor één geïntegreerd IP-platform voor alle communicaties Voor de eindgebruiker biedt de overgang niets dan voordelen."

Modernisering van het netwerk

White paper

Deze white paper schetst de geschiedenis van het communicatienetwerk

"Vroeger diende het netwerk enkel voor de overdracht van het stemgeluid. Sinds de komst van de computer in de jaren zeventig is er ook netwerkcapaciteit nodig voor het doorsturen van data. Die behoefte aan datatransmissiecapaciteit is met de evolutie van de computers, besturingssystemen en applicaties alleen maar toegenomen. De traditionele kopertechnologieën voldoen niet meer en maken plaats voor een glasvezelnetwerk met een volledig IP-platform."

Download de white paper

Vul hieronder uw gegevens in.

Uw persoonlijke gegevens
* Verplicht in te vullen

Even geduld, uw gegevens worden verwerkt

loader

Infographie Infographie

Klantenverhalen

Call management bij Konvert

Konvert Interim kiest voor een nieuwe telefooncentrale die centraal beheerd wordt vanop het hoofdkantoor en die met alle kantoren verbonden is dankzij het Explore netwerk.

Carpal en de cloud

Om de digitale transformatie te realiseren doen bedrijven meer en meer beroep op een partner. Carpal koos hiervoor Proximus ICT Expert Vandenabeele.

Mobiliteit bij Turbo’s Hoet

Voor de digitale transformatie van zijn mobiele bereikbaarheid rekent Turbo’s Hoet op de deskundigheid van Proximus.

Connectiviteit bij Beobank

Het Beobank Pro Center is een adviesruimte speciaal ingericht voor de professionele klanten van Beobank. Voor de connectiviteit en de uitrusting van de Pro Centers deed Beobank een beroep op Proximus.

Anderen bekeken ook

VoIP telefonie

VoIP telefonie

Vereenvoudig uw telefonie-infrastructuur met IP-telefonie.

Telefooncentrales

Zorg voor een vlot klantencontact met een telefooncentrale die meegroeit met uw bedrijf.

Unified Communications

Unified Communications

Communicatiemiddelen ter ondersteuning van een vlotte samenwerking tussen medewerkers, klanten en partners.

Veelgestelde vragen

Al wat u moet weten over de modernisering van het netwerk en migraties naar IP

Waarom moderniseert Proximus zijn netwerk?
  • Proximus werkt voortdurend aan de verbetering, optimalisering en modernisering van zijn netwerk. In 2016 zullen we verschillende diensten op ons IP-netwerk wijzigen, updaten en migreren, gaande van de grootschalige uitrol van glasvezel, over de upgrade van ADSLklanten naar snellere VDSL en VDSL2 en de uitfasering van oudere technologieën.
  • Dat kadert in ons ‘Move to all IP’-transformatieproject, dat wordt aangestuurd door drie belangrijke elementen:
    • Klantentevredenheid: onze absolute prioriteit is om alle klanten de ‘beste netwerkervaring te bieden, zowel op het vlak van vaste als mobiele connectiviteit, alsook voor data en spraak.
    • Marktevolutie: IT-applicaties evolueren. Niet alleen is er de jaarlijks exponentieel groeiende hoeveelheid data die over de netwerken wordt getransporteerd, ook het aantal geconnecteerde toestellen, sensoren en objecten (IOT) neemt snel toe. Proximus moet daarom mee op de kar springen en zijn netwerk de vereiste toekomstzekerheid verschaffen.
    • Evolutie van technologieleveranciers: de wereldwijde fabrikanten van netwerkcomponenten en communicatie-uitrustingen (bv. apparatuur voor oproepbeheer en telefooncentrales) evolueren naar IP-technologie, waardoor apparatuur die analoog en digitaal wordt aangesloten stapsgewijs verdwijnt.
Wat betekent de migratie naar VoIP voor mijn alarmsystemen, modemapplicaties, lifttelefoon en faxcommunicatie?

Alarmsystemen
Als u een beveiligingssysteem heeft dat alarmsignalen verstuurt via het vaste telefoonnetwerk en u overweegt over te schakelen naar VoIP, dan raden wij u aan om contact op te nemen met de leverancier van uw systeem om te vragen of uw beveiligingssysteem compatibel is met VoIP.

Indien niet compatibel, dan kunnen wij u de Bizz IP Box bezorgen, een adapter die het IP-signaal omzet naar een analoog signaal, waardoor het compatibiliteitsprobleem opgelost wordt.

Merk op dat componenten van IP telefonie (modem, Bizz IP Box, PABX) verbonden zijn met het electriciteitsnetwerk. Om ervoor te zorgen dat deze werken tijdens een stroompanne dient er een batterij als back-up te worden voorzien.

Modemapplicaties
Applicaties die communiceren via het traditionele vaste netwerk via een modem zijn geïmpacteerd bij een overgang naar IP. Dit betreft o.a. ticketmachines, betalingterminals, geldautomaten, diensten voor gebouwen, machine-2-machine, remote management, enz.

Lifttelefoons
Als u overschakelt naar IP zijn enkel lifttelefoons geïmpacteerd die noodsignalen uitzenden via het traditionele vaste netwerk. We raden u aan om contact op te nemen met de leverancier van uw lift om te zien welke stappen dienen ondernomen te worden om een geode werking van uw lifttelefoon te blijven garanderen.

Faxcommunicatie
Bij de overgang naar VoIP zijn er verschillende opties om uw bestaande faxmachines en –nummers te kunnen blijven gebruiken, zonder te vrezen voor downtime of gemiste boodschappen.

We raden u aan om uw faxnummers te migreren naar een web-based fax service. Dit betekent dat u niet langer een traditioneel faxmachine nodig heeft, maar dat u uw faxberichten kan verzenden en ontvangen op uw computer via het internet.

Stopt Proximus zijn ondersteuning van ISDN2-spraaktoegang (basic access) en dwingt het de klanten die nu ISDN2 gebruiken om naar Voice over IP-technologie te migreren?

Helemaal niet. Op 1 januari 2017 zal Proximus simpelweg de bestaande ISDN-spraaktoegang in het Voice over IP-netwerk integreren. De ondersteuning van klanten met ISDN2-lijnen (basic access) blijft gewaarborgd.

Voor klanten die na januari 2017 intekenen op de spraakdiensten van Proximus betekent dit dat ze Voice over IP-lijnen of ISDN30 op PRA zullen kunnen bestellen.

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!

Contacteer ons