Programmeerbare communicatie via FlexIO
Bouw de customer journey die u nodig hebt
- Pay-as-you-use oplossing
- Voor kleine en grote bedrijven
- Externe en interne klanten
FlexIO
Integreer spraak- en sms-toepassingen in uw applicaties en bedrijfsprocessen door middel van API’s of met behulp van onze visual design tool
FlexIO is het Communication Platform as a Service (CPaaS) van Proximus. FlexIO centraliseert en verbetert de communicatie in uw bedrijf en met uw klanten via spraak, sms, e-mail en nog veel meer.

Oneindig veel mogelijkheden
Digitalisering, automatisering, AI en de cloud veranderen de manier waarop bedrijven journeys voor klanted en medewerkers ontwerpen.
- Nummerbeheer koppelt telefoonnummers aan applicaties
- Voice AI voor beantwoorden van inkomende oproepen
- Integreer probleemloos sms-berichten in uw applicatielogica en flow
- Genereer en verstuur OneTime Passwords (OTP) met behulp van sms, spraak of e-mail als extra security layer, zonder de gebruikerservaring te beïnvloeden
3 use cases om FlexIO te ontdekken
Dynamische Interactieve Voice Response
- All-in-one voice systeem op maat van uw bedrijf
- Synchroniseer met CRM, kalender en intern systeem
- Voice AI-mogelijkheden om de resolutietijd te verkorten
- Bouw dit met FlexIO API's of met een grafische tool
Anonieme nummers voor privacy
- Bescherm de identiteit van de bellers
- Verlaag de kosten van gekochte telefoonnummers
- Verbetert de klantervaring
- Voorkom off-platform transacties
- Volg en analyseer alle sessies
Two-factor authentication voor de veiligheid
- Tot 100% geblokkeerde website-aanvallen
- Beveiligde websites, applicaties en online transacties
- Vergroot het klantenvertrouwen
- Prestatiegerichte facturering
- Eenvoudig te implementeren
Cloud-gebaseerde end-to-end communicatie
Betrouwbaar en efficiënt
Combineert de kwaliteit en betrouwbaarheid van de Proximus-communicatiediensten met uw eigen applicaties door middel van eenvoudig te integreren API's voor eind-tot-eindoplossingen.
Gemakkelijk te implementeren
Zero coding opsoplossing en eenvoudige drag-n-drop interface met standaard actiesjablonen die eenvoudige in- en uitgaande spraak- of sms-scenario's mogelijk maken voor klanten zonder ontwikkelingskennis.
Aanpasbaar
Voor alle bedrijven die behoefte hebben aan flexibiliteit in de communicatie om gebruikersritten te ontwerpen, met klanten en medewerkers in gesprek te gaan. Kan worden ingebed in applicaties, websites en workflows.
Klant / partner
U heeft een idee of project waarvoor u een of meer van onze API’s zou kunnen gebruiken?
Ontwikkelaar
Registreer u op ons ontwikkelaarsplatform en integreer de API's in uw eigen applicaties.
- Lees de documentatie
- Registreren en inloggen
- Kies een prijsplan
Retail
- Laat uw klanten met volledig respect voor hun privacy communiceren door privégesprekken mogelijk te maken.
- Bouw dynamische voice bots en interactieve voice response systemen die integreren met uw back-end systemen.
- Laat uw systeem bellen of stuur uw klanten een bericht om hen op de hoogte te brengen van updates van de leveringsplannen.
- Laat klanten uw stemsysteem bellen om nieuwe bestellingen aan te nemen of hun afleveradres te wijzigen.
Zorgsector
- Laat patiënten met uw interne planningssysteem bellen om automatisch afspraken te maken.
- Laat uw planningssysteem patiënten bellen of berichten sturen om hen te herinneren aan hun aankomende medische afspraken.
- Wijs een uniek on-duty telefoonnummer toe dat gesprekken doorstuurt naar de juiste persoon op basis van uw teamkalender.
- Bescherm de gevoelige gegevens van mensen door het implementeren van twee-factor-authenticatie op uw websites en applicaties.
Financial services
- Bescherm de gevoelige gegevens van mensen door het implementeren van twee-factor-authenticatie op uw websites en applicaties.
- Maak gebruik van geautomatiseerde stemoproepen voor betalingsherinneringen om uw klant sneller te laten reageren.
- Voer de wachtrij en opname van gesprekken in om de productiviteit van uw callcenter te verhogen.
- Chatgesprekken overdragen aan telefoongesprekken.
Human Resource services
- Bescherm de gevoelige gegevens van mensen door het implementeren van twee-factor-authenticatie op uw websites en applicaties.
- Filter en sorteer inkomende gesprekken met een IVR en creëer vlot conferentieruimten op basis van de benodigde gesprekspartners.
- Oproepen opnemen en archiveren om aan uw auditbehoeften te voldoen.
- Herinner en bevestig afspraken automatisch met een sms-bericht of een spraakoproep.
- Chatgesprekken overdragen aan telefoongesprekken.