×
×

TITAN-project: modernisering van het transportnetwerk

U hebt recent een communicatie ontvangen dat uw diensten mogelijk een onderbreking kunnen ondervinden naar aanleiding van het TITAN-project? We leggen u uit wat dit precies inhoudt.

Wat is het TITAN-project?

Om u in uw activiteiten te ondersteunen, doet Proximus al het nodige om zijn spraak- en datanetwerken te verbeteren, optimaliseren en upgraden. Er wordt al jaren fors geïnvesteerd in het vaste netwerk (glasvezel) en het mobiele netwerk (5G). Ook voor het transportnetwerk (de backbone) zijn tienjarige investeringen gepland.

Om het groeiende verbruik en verkeer op te vangen, is het belangrijk om proactief, en uitzonderlijk, het transportnetwerk aan te passen om diensten van hoge kwaliteit te blijven garanderen. Deze werkzaamheden maken deel uit van het TITAN-project (Terabit IP Transport & Aggregation Network). Meer details vindt u in de technische fiche (in het Engels).

Uw voordelen:

  • Verhoging met factor 10 van de capaciteit, met een globale vermindering van de transmissietijden op het netwerk.
  • Grotere betrouwbaarheid van het netwerk.
  • Modernisering van de netwerkstructuur met toekomstgerichte, evolutieve technologieën.

Wanneer zullen deze geplande werken plaatsvinden?

Concreet zal Proximus tussen juli 2018 en 2021 geplande werken uitvoeren om alle spraak- en datadiensten zowel vast als mobiel te migreren.

Deze werkzaamheden zullen uitgevoerd worden in fases, zone per zone, voor de aangegeven periode. Indien er een risico bestaat dat de werken een impact zullen hebben op uw communicatie, zullen wij uw contactpersoon ruim op voorhand op de hoogte brengen.

Er zijn twee wekelijkse interventieperioden gepland op maandag en woensdag van 00.00 uur tot 06.00. Vanaf 01.00 kunt u impact op uw diensten ondervinden. We verwachten dat de impact tussen 30 minuten en 2 uur 30 minuten zal duren. Uw diensten worden geleidelijk aan hersteld.

Deze interventie vereist geen actie van u en eventuele ongemakken als gevolg van deze uitzonderlijke werken zullen tot een minimum worden beperkt.

Hoe kunt u uw geplande werken raadplegen of uw contactpersonen wijzigen?

De lijst van geplande werken en uw contactpersonen kunt u raadplegen in My Operational Manager, onderdeel van MyProximus. Voor elke gepland werk kunt u een contactpersoon kiezen.

  1. Meld u aan op My Operational Manager met uw MyProximus-login en wachtwoord.
    Beheer uw geplande werken & contacten
    Ziet u uw geplande werken niet of kunt u uw contactpersonen niet aanpassen? E-mail ons uw MyProximus-login zodat we u de juiste toegangsrechten kunnen geven.

    Hebt u nog geen MyProximus-login en wachtwoord? Schrijf u in.
    Bent u uw MyProximus-gegevens vergeten? Vraag uw gebruikersnaam of wachtwoord op.
  2. Klik op Overzicht interventies om uw geplande werken weer te geven. Om uw contactpersonen te raadplegen of wijzigen, klik op Contacten.

Hebt u meer informatie nodig over My Operational Manager? Download de handleiding.

Welke diensten kunnen impact ondervinden tijdens de geplande werken?

Alle diensten in dezelfde regio of stad kunnen onderbrekingen ondervinden tijdens de geplande werken:

  • Uw diensten internet, data televisie en vaste telefonie
  • De mobiele dekking in de regio van de interventie zal sterk gereduceerd zijn tijdens de werken: Afhankelijk van uw locatie kunnen één of meerder van de meest nabije Proximus antennes tijdelijk onbeschikbaar zijn tijdens de werken.

Het is helaas niet mogelijk om een gedetailleerde inschatting te geven voor uw specifieke locatie(s).

Wat kan u doen:

  • Buitenshuis is de dekking steeds beter dan binnenshuis. Meestal zal deze voldoende blijven voor gesprekken en sms.
  • Noodoproepen naar 112 zijn steeds mogelijk! Indien nodig passeren deze gesprekken volledige automatisch via één van de andere operatoren.

Apparatuur waarvoor een verbinding met het internet vereist is, kan ook impact ondervinden van de geplande werken. We raden u aan van eventuele onderhoudswerken (bv. back-ups maken in de Cloud, serverupdates installeren, etc.) voor of na de geplande werken uit te voeren.

Wat kunt u doen als uw diensten onverwacht niet hersteld zijn?

Als uw diensten tegen 06.00 u onverwacht toch niet hersteld zou zijn, dan raden wij aan van uw lokale apparatuur (CPE-router, b-box, modem, decoder...) te herstarten. Als dat het probleem niet oplost, contacteer uw Proximus-helpdesk op het nummer 0800 22 200.

Voor alle andere vragen over uw geplande werken, contacteer uw Account Manager.

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!