×
×

Klaar voor uw installatie?

Hoe verloopt uw bestelling? We leggen het u stap voor stap uit.

Wanneer wordt u gecontacteerd?

  • Wij maken telefonisch een afspraak met u voor de installatie (en indien nodig, voor kabelwerken).
  • UITZONDERLIJK: Onze technicus voert kabelwerken uit in uw buurt. De toegang tot uw kantoren is hiervoor niet altijd noodzakelijk, maar voor de zekerheid vragen we dat u aanwezig bent.
  • Onze technicus contacteert u 30 minuten voor de installatie.
  • Onze technicus installeert en configureert uw diensten.

Hoe bereidt u uw installatie voor?

Om uw diensten te kunnen installeren en configureren, heeft onze technicus toegang nodig tot:

  • De ruimte waar de Proximus-kabels het gebouw binnenkomen. Deze bevinden zich meestal in uw garage, technisch lokaal of kelder. Ze zijn het aansluitpunt tussen uw bedrijf en Proximus en kunnen bestaan uit koper of fiber.
  • De ruimte waar u de toestellen wilt plaatsen (modem, router, enz.). Deze moet voorzien zijn van:
    • UTP-bekabeling van het type categorie 5e of beter (bv. cat6 of cat6a) tussen de ruimte waar de Proximus-kabels het gebouw binnenkomen en de ruimte waar u de toestellen wilt plaatsen.

      UTP-bekabeling (Cat 5 of beter)
    • Minstens 2 vaste stopcontacten (van 230V en geaard).
    • Voldoende ruimte om de toestellen te plaatsen. De toestellen zijn tafelmodellen met de volgende afmetingen (breedte x hoogte x diepte):
      • Modem: 280 x 210 x 55 mm
      • Router: 240 x 210 x 85 mm

Zorg ervoor dat de IT-verantwoordelijke van uw bedrijf aanwezig of telefonisch bereikbaar is. Uw IT-verantwoordelijke voorziet de verbindingen tussen uw randapparatuur (bv. Pc’s, switches, firewalls, IP-telefoons, camera’s, …) en onze router. Om de werking van uw diensten te testen, is het belangrijk dat dit gebeurt tijdens de installatie.

Technisch schema voor de aansluiting van uw toestellen

Wat doet onze technicus?

De stappen die vooraf gaan aan uw installatie, hangen af van uw aansluiting:

U wordt aangesloten op het kopernetwerk

Voor onze technicus bij u langs komt, zal deze eerst in een naburig Proximus-gebouw (ook wel Local Exchange genoemd) het koperpaar verbinden met een straatkast.

Vanuit deze straatkast wordt er een verbinding gemaakt met uw bedrijf. 30 minuten voor de aanvang van de installatie neemt onze technicus telefonisch contact met u op.
Aansluiting op het kopernetwerk

U wordt aangesloten op het fibernetwerk

Onze technicus komt meteen bij u langs om uw installatie uit te voeren. Het fibernetwerk is al voorzien op uw adres.
Aansluiting op het fibernetwerk

OFP: Optimized Fiber Point
DTP: Distribution Termination Point

Nadien zal de Proximus-technicus volgende acties uitvoeren:

  • Uw modem en router installeren, activeren en configureren.
  • Kwaliteitstesten uitvoeren om de goede werking van uw diensten te garanderen.
  • Uw configuratie naar uw wens personaliseren (bv. het instellen van DHCP, poorten, LAN, enz.).

Hebt u nog andere vragen? Contacteer ons op het gratis nummer 0800 21 512.

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!

Contacteer ons