×
×

Proximus-medewerkers luisteren geen telefoongesprekken van klanten af 

Proximus ontkent formeel dat telefoongesprekken van klanten afgeluisterd worden. Naar aanleiding van het artikel in De Tijd van dinsdagochtend 17 april wenst Proximus een aantal verduidelijkingen aan te brengen.

Voor vaste lijnen zijn er in 2017, telkens op basis van een duidelijke klacht en vraag van de klant, 13 lijnen onderzocht, met medeweten van de klant. In 2018 waren er tot op heden 3 gevallen. Deze lijnen werden getest om de oorzaak van de kwaliteitsproblemen te achterhalen.

Voor mobiele oproepen verloopt sinds midden 2017 een klein deel van de gesprekken via de nieuwste VoLTE-technologie. Enkel voor deze technologie (dus niet voor 2G en 3G) werden tijdens een testfase tijdelijk en gedurende maximaal 5 dagen gesprekken opgeslagen. Enkele gesprekken van Proximus-medewerkers werden op hun eigen verzoek herbeluisterd, om de kwaliteit van de gesprekken na te gaan. Begin februari 2018 is deze testfase afgerond en worden geen gesprekken meer opgeslagen noch beluisterd. 

Proximus handelt in volledige transparantie met de Privacycommissie, en heeft in dat kader contact opgenomen voor eventuele bezorgdheden. 

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!

Contacteer ons