Communicatie-API’s

  • Eenvoudige toegang tot communicatietools
  • Vlotte integratie in uw business
  • Gedigitaliseerde interacties met de klant
Geïnteresseerd in onze communicatie-API's?

Integreer de communicatietechnologie van Proximus in uw eigen toepassingen d.m.v. API's

Gebruik onze communicatie-API's (Application Programming Interface) als digitale bouwstenen om toegang te krijgen tot de communicatieoplossingen van Proximus (vaste telefonie, mobiele telefonie, nummers, sms'en, enz.). U kunt ze nu integreren in uw klantentrajecten en bedrijfsapplicaties. Ontdek de gebruiksklare communicatie-API's die beschikbaar zijn voor uw bedrijf.

Proximus FlexIO

Communication Platform as a Service (CPaaS) om communicatie via de cloud te integreren in uw klantentrajecten

  • Cloudgebaseerd: activering binnen enkele minuten
  • Volwaardige REST API-catalogus
  • Integreerbaar: in uw apps, websites, workflows
  • Visuele 'drag and drop'-gebruikersinterface
  • Uw toepassingen met de kwaliteit van het Proximus-netwerk
  • Betaal alleen voor gebruikte diensten
Meer info

Voice Callout

Bel vanuit uw bedrijfsapplicaties met uw bestaande vaste bedrijfsnummers

  • Integreer telefonie in uw toepassingent
  • Click-to-call of volledig geautomatiseerde gesprekken
  • Cloudgebaseerd: geen verdere uitbouw, geen bijkomende hardware
  • Geen installatie nodig, geen extra kosten
Start Nieuw venster

Fixed Mobile Unification

Integreer Fixed Mobile Unification van uw mobiele telefoonpark in uw bedrijfsapplicaties

  • Mobiele telefoons geïntegreerd in uw PBX-telefoonsysteem
  • Bereikbaarheid van je mobiele nummer afgestemd op uw bedrijfsprocessen
  • Beslissingsregel voor mobiliteit op basis van events
  • Gebruiksvriendelijke mobiele applicatie en webportal
  • Flows voor professionele en privégesprekken voor een optimale balans tussen werk en privéleven
Meer info

Laat Proximus u helpen

Hebt u een idee of project waarvoor u een of meer van onze communicatie-API's zou kunnen gebruiken?

Doe het zelf

Registreer op ons development platform en integreer de API's in uw eigen applicaties.

  1. Lees de documentatie
  2. Registreer en meld u aan
  3. Probeer het gratis
  4. Kies een tariefplan

Inspiratie

Wat is een API?

U hebt waarschijnlijk wel al gehoord van 'API', maar weet niet goed wat dat inhoudt en wat u ermee kan doen? Lees dit artikel en laat u inspireren!

Meer lezen

Retail

  • Laat uw klanten met volledig respect voor hun privacy communiceren door privégesprekken mogelijk te maken.
  • Bouw dynamische voice bots en interactieve voice response systemen die integreren met uw back-end systemen.
  • Laat uw systeem bellen of stuur uw klanten een bericht om hen op de hoogte te brengen van updates van de leveringsplannen.
  • Laat klanten uw stemsysteem bellen om nieuwe bestellingen aan te nemen of hun afleveradres te wijzigen.

Zorgsector

  • Laat patiënten met uw interne planningssysteem bellen om automatisch afspraken te maken.
  • Laat uw planningssysteem patiënten bellen of berichten sturen om hen te herinneren aan hun aankomende medische afspraken.
  • Wijs een uniek on-duty telefoonnummer toe dat gesprekken doorstuurt naar de juiste persoon op basis van uw teamkalender.
  • Bescherm de gevoelige gegevens van mensen door het implementeren van twee-factor-authenticatie op uw websites en applicaties.

Financial services

  • Bescherm de gevoelige gegevens van mensen door het implementeren van twee-factor-authenticatie op uw websites en applicaties.
  • Maak gebruik van geautomatiseerde stemoproepen voor betalingsherinneringen om uw klant sneller te laten reageren.
  • Voer de wachtrij en opname van gesprekken in om de productiviteit van uw callcenter te verhogen.
  • Chatgesprekken overdragen aan telefoongesprekken.

Human Resource services

  • Bescherm de gevoelige gegevens van mensen door het implementeren van twee-factor-authenticatie op uw websites en applicaties.
  • Filter en sorteer inkomende gesprekken met een IVR en creëer vlot conferentieruimten op basis van de benodigde gesprekspartners.
  • Oproepen opnemen en archiveren om aan uw auditbehoeften te voldoen.
  • Herinner en bevestig afspraken automatisch met een sms-bericht of een spraakoproep.
  • Chatgesprekken overdragen aan telefoongesprekken.

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!