×
×

Snel en gemakkelijk Proximus worden met Easy Switch

Gepubliceerd op 22/05/2019 in Service

Snel en gemakkelijk Proximus worden met Easy Switch

Van operator wisselen was nog nooit zo eenvoudig. Je hebt enkel je Easy Switch ID en je klantennummer nodig. Proximus zorgt voor je overstap van opzegging tot volledige installatie door een technieker!

Switchen zonder zorgen

Gebruik de Easy Switch-procedure om met een gerust hart de overstap te maken naar Proximus. De voordelen zijn niet min:

  1. Proximus zorgt voor opzegging & transfer
  2. Val niet zonder internet, TV,…
  3. Vermijd dubbele facturering

We zorgen graag voor je overstap

Kijk eerst even deze voorwaarden na, kom je wel in aanmerking voor Easy Switch?

  • Je hebt op z’n minst vast Internet of tv op hetzelfde adres. Indien je koos voor een product dat gewoonlijk voor professionele klanten wordt voorbehouden, is Easy Switch niet van toepassing.
  • Je wil van operator veranderen voor Internet en/of tv. Heb je beide diensten, dan passen we Easy Switch automatisch toe op allebei. Wil je maar een gedeeltelijke migratie, dan moet je ons uitdrukkelijk vragen de Easy Switch-procedure niet te gebruiken.

Val je binnen de voorwaarden? Top, dan kan je eraan beginnen!

Je overstap, klaar in 1-2-3

Je operator geeft je een Easy Switch ID per Internet (/tv), per installatieadres. Kijk snel je factuur of persoonlijke account na (My Telenet, myVOO, Espace client of My Orange, …).

Deze code vormt, samen met je klantennummer, de sleutel die Proximus toelaat de wijziging voor jou te verzorgen. Je hebt ze nodig wanneer je bestelt via de website, in een Proximus Center of telefonisch.

Verder hoef je niks te doen. We contacteren je vorige operator en zorgen voor je overstap en installatie door een technieker.

Contacteer ons meteen

Online

Bestel meteen je producten en geef je codes door bij het afronden van je bestelling.

Kom langs

Loop binnen in een Proximus Center, onze collega’s zorgen voor een vlotte transfer.

Telefonisch

Bel onze medewerkers op 0800 22 800, ze begeleiden je in je keuze en overstap.

Heb je vragen?

Ook Easy Switch voor vaste lijn en mobiele nummers?

Ja. Via de Easy Switch-procedure kan je, in onze Proximus Centers of telefonisch, vragen om je vaste lijn en/of gsm-nummers op te zeggen, indien je van operator verandert voor internet en/of tv en aan de voorwaarden voldoet.

Je kan je nummer(s) ook overzetten naar Proximus, bovenop de Easy Switch-procedure. Je vaste nummer kan je behouden als je in dezelfde zone blijft.

Wat gebeurt er met mijn opties?

Als je opties had bij je vorige operator (zoals een abonnement om Belgisch voetbal te kijken), worden deze samen met je internet- en/of tv-diensten gedesactiveerd. Je kan zo’n opties toevoegen bij Proximus, dan kan je er verder van genieten.

Ik heb nog een oude modem en decoder, of openstaande facturen. Wat moet ik doen?

Voor modems en decoders verandert Easy Switch niets, je brengt deze zoals gewoonlijk terug naar je vorige operator.

Easy Switch stelt je niet vrij van betaling van openstaande bedragen bij je vorige operator, zoals te betalen (gerechtvaardigde) facturen en eventuele verbrekingsvergoeding wanneer je je contract vroegtijdig stopzet, inbegrepen de restwaarde van een toestel (gecombineerde aanbieding).

Ik ben Proximus-klant en verhuis, kan ik Easy Switch gebruiken?

Neen. Als je verhuist en niet van operator verandert, is de Easy Switch-procedure niet van toepassing.

Ik wil geen gebruik maken van Easy Switch, wat moet ik doen?

Meld dit duidelijk aan Proximus en stuur een opzeggingsbrief naar je huidige operator.

Katleen

Efficiënt zijn, da’s mijn dada. Verwacht je aan concrete tips, apps en diensten die het je gemakkelijk maken!

Blog topics

Heb je een vraag?

Stel ze aan een van onze medewerkers. Maak een keuze: