USG People kan slim parkeren dankzij Be-Mobile

Gepubliceerd op 15/11/2019 in Klantenverhalen

USG People kan slim parkeren dankzij Be-Mobile

Het verwerken van parkeerkosten en -bonnetjes van personeel dat met de auto onderweg is, brengt voor veel bedrijven heel wat administratieve rompslomp mee. De HR-groep USG People heeft een veel eenvoudigere oplossing. Zij gebruiken de 4411-app van Be-Mobile.

De app 4411 bestaat uiteraard al langer, maar deze is door Be-Mobile nu ook uitgebreid met een PRO-variant voor zakelijke accounts. Daardoor kunnen bedrijven de software gemakkelijk inzetten voor het beheren van de parkeerkosten van hun personeel.

“Met de recente uitbreiding van de parkeerzones in Antwerpen kwam er vooral vanuit ons kantoor in Berchem de vraag om deze app te gebruiken”, zegt Michel van Dongen, Real Estate and Facility Manager bij USG People Belgium. “De app laat ons toe om op een zeer gemakkelijke en gebruiksvriendelijke manier de parkeerkosten van onze mensen te betalen. De administratie die er vroeger bij kwam kijken, is zo goed als weggevallen. Een mooie volgende stap in ons digitaal transformatietraject dat in 2018 startte met Proximus.”

Manueel verrekenen

Tot de invoering van de app betaalden USG People-medewerkers meestal ook al vaak hun parkeerkosten via 4411 op hun gsm.

van Dongen: “Voor ons bestond een parkeerkost uit drie componenten: de startkost, de communicatiekost en de parkeerkost zelf. Het probleem was dan vaak dat wel de parkeerkost via het mobiele abonnement werd verrekend, maar niet de communicatiekost en startkost. Dat moesten dan achteraf manueel worden verrekend. Als je weet dat wij 2.000 gsm-abonnementen hebben, is het duidelijk dat zoiets ook niet op 1, 2, 3 geregeld is. Bovendien zagen we dan geregeld ook de absurde situatie waarbij medewerkers hun parkeerkost hoger was dan de kost van hun telefoonabonnement.”

De Lijn

4411 maakte komaf met de ouderwetse, papieren parkeerbonnetjes die veel handarbeid vereisten. De 4411 app kan ook gebruikt worden om bus- of tramtickets van De Lijn te kopen of zelfs om elektrische bedrijfswagens op te laden.

Vroeger hadden we geregeld de absurde situatie waarbij medewerkers hun parkeerkost hoger was dan de kost van hun telefoonabonnement.

Michel van Dongen, Real Estate and Facility Manager bij USG People Belgium

Privé en professioneel gescheiden

“De 4411-app maakt het leven van zowel het bedrijf als de werknemers een stuk gemakkelijker”, zegt Van Dongen. “De volledige, exacte kost wordt nu gefactureerd aan het bedrijf. Zonder dat gebruikers daar iets voor moeten doen. Bovendien kunnen we ook beperkingen instellen, zoals terugbetaling van parkeerkosten tot 19 uur. Zo blijven private en professionele uitgaven strikt gescheiden, in volledige transparantie. Doordat de uitgaven transparant verlopen, en na te gaan zijn via nummerplaat of gsmnummer, wordt misbruik quasi onmogelijk gemaakt.”

In de app kunnen we ook beperkingen instellen, bijvoorbeeld dat de professionele parkeerkosten maar tot 19 uur worden terugbetaald.

Michel van Dongen, Real Estate and Facility Manager bij USG People Belgium

Uitbreiding

De nieuwe app is door USG People sinds een april ingevoerd, niet toevallig de datum van de invoering van de nieuwe Antwerpse parkeerzones. Momenteel zijn er reeds enkele honderden actieve gebruikers. Daarvoor liep er al een korte proefperiode om het systeem te testen. Heeft het bedrijf ook plannen om de app verder uit te breiden naar andere kantoren? “Wij hebben 120 kantoren over heel het land”, zegt Van Dongen. “Hoe we dit uitbreiden zal vooral afhangen van hoe de parkeersituaties evolueren. In een kleine provinciestad ligt dat vaak wel anders dan in een grootstad als Antwerpen of Gent.”

Michel van Dongen volgde een opleiding als accountant aan de Karel De Grote Hogeschool. Hij werkte als Facility Manager bij onder meer Capco, Microsoft en Accenture. Sinds tien jaar voert hij deze functie uit in dienst van USG People Belgium.

De HR-dienstverlener USG People omvat meer dan tien merken (Start People Service, Bright Plus, Unique,…) heeft ongeveer 120 kantoren in België en ruim 1.100 medewerkers. Zowat 25.000 uitzendkrachten worden door USG People verdeeld over ongeveer 6.500 verschillende klanten.

Wilt u digitaal transformeren maar weet u niet waar te beginnen? Samen werken we een plan uit die uw doelstellingen in kaart brengt en realiseert.

Ontdek er meer over

Perspectief

Magazine en online blog voor bedrijfsleiders van kmo’s vol nieuwe inzichten voor een frisse blik op hun onderneming.

Doorblader, lees, het laatste magazine!

Andere artikels van Perspectief