Hoe IoT zorgt voor een betere klantenervaring bij TVH

door PerspectiveIn de praktijk08/11/2017

Hoe IoT zorgt voor een betere klantenervaring bij TVH

Comments

Een goede klantenervaring en tevreden werknemers. Voor THV is dit echt essentieel. Daarom is hun focus: gegevens in realtime analyseren. Deze data worden geregistreerd door de machines die hun klanten gebruiken. Magisch hé, die IoT.

TVH en zijn geconecteerde machines

TVH is de wereldleider in wisselstukken voor expeditiematerieel, industriële en landbouwvoertuigen. Het bedrijf is ook de beste van de klas als het gaat over digitaal ondernemen. “Ongeveer 7.000 machines in ons verhuuraanbod zijn verbonden met internet,” verklaart Kalman Tiboldi, Chief Business Innovation Officer. “Bovendien gaan 90% van de offertes en 85% van de bestellingen via ons digitale platform.” Twee onmisbare tools voor het Internet of Things: voorwerpen die verbonden zijn met internet, en een platform om data te analyseren. 

Gegevens die de klanten helpen

“Omdat we de machines kunnen verbinden, verzamelen we relevante gegevens over het gebruik ervan. Na de analyse van die data zijn we in staat om onze klanten advies te geven, ook over de meest efficiënte manier om hun machines te gebruiken.”

Het belangrijkste doel is wel om de dienstverlening en het onderhoud te optimaliseren. Kalman Tiboldi: “De analyse van de gegevens in realtime maakt het mogelijk om een preventief onderhoud in te plannen, gebaseerd op statistische modellen. En we willen nog verder gaan: een voorspellend onderhoud aanbieden, bijvoorbeeld. In actie komen bij een specifieke machine in specifieke omstandigheden, nog voor er zich een echt probleem stelt. We willen een model voorstellen dat het gebruik van de machine optimaliseert zodat ze zo weinig mogelijk stilstaat.”

Een platform dat iedereen helpt

Om de klantenservice voortdurend te verbeteren, gebruikt TVH haar intelligente IoT-platform. De Chief Business Innovation Officer aan het woord: “De klanten van TVH hebben toegang tot het platform om informatie te raadplegen over de machines die ze huren. Maar ons digitale platform is ook de plek waar de klantenervaring voortdurend naar een hoger niveau wordt getild. Op lange termijn willen we dat ons platform ook gebruikt wordt in het ecosysteem van de machineconstructeurs. Daarnaast letten we goed op dat onze medewerkers ook voordeel hebben bij de verbeteringen van onze processen, op het vlak van het platform en de machines. Uiteindelijk wint iedereen erbij: klanten én medewerkers.”

Waarom met Proximus?

“Onze uitdaging is de dataflow in realtime analyseren, maar ook de communicatie van deze gegevens is een challenge,” legt Tiboldi uit. “De sensoren van de machines sturen de gegevens door naar ons IoT-platform. In functie van de context van de klant gebruiken we GPRS, RFID, wifi of bluetooth,” legt Kalman Tiboldi uit. “We hebben dus een partner nodig die al deze manieren van gegevensoverdracht beheerst.” TVH koos daarom voor Proximus, een stabiele partner met de nodige ervaring in al deze protocollen.

U wilt meer weten over het Internet of Things en over de manier waarop wij u kunnen helpen om uw digitale knoop te ontwarren? 
Bekijk onze IoT-oplossingen of laat je gegevens na en we contacteren u zo snel mogelijk.

Lees andere artikels

Uw Internet of Things-project en Proximus

Waarom glasvezel nodig is

Meer nieuws over:

  • Internet of Things
  • Klantenervaring

Nieuws filtering op :

Ander nieuws

Intelligentie maakt het verschil

Klanten aan het woord

Intelligentie maakt het verschil
IoT in de lift

Klanten aan het woord

IoT in de lift

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!

Contacteer ons