Klanteninteractie in pre- en post-store fase

Gepubliceerd op 03/01/2020 in Sectoren

Gebruik één enkele omgeving voor klantencontact op sociale netwerken via chat, voice bot, chatbot of Facebook.

Klanteninteractie in pre- en post-store fase

De winkelervaring begint noch eindigt aan de deuren van uw winkel. Uw klanten zijn 24/7 online. Ze verwachten een consistente ervaring in elk contact met uw fysieke winkel, webshop, after-sales service en meer. 

Hoe kan u dicht bij uw klanten blijven?

80% van de klanten koopt eerder bij een bedrijf dat een gepersonaliseerde ervaring biedt

Met een gepersonaliseerde service neemt het winkelmandje toe. Zet een klanteninteractiecenter op om de winkelervaring buiten uw winkel uit te breiden. Bied uw klanten verschillende communicatiekanalen om hen te informeren en te adviseren: e-mail, sms, chat, video, ...

video

Meer weten?

Ontdek hoe u verschillende communicatiekanalen kan aanbieden om uw klanten te informeren, te adviseren en de retentie te vergroten. Download ons retail e-book.

1. Uw Klantenservice Center Op Maat

Als retailer bent u best 24/7 beschikbaar en communiceert u op het juiste moment met uw klanten.

  • Contact Center oplossingen stroomlijnen optimale klanteninteracties
  • Een click & call-knop op uw website maakt u gemakkelijk bereikbaar altijd en overal
  • Marketingnummers, e-mail, sms, chat, video, WhatsApp en meer: informeer en geef deskundig advies

Zet uw persoonlijke klanteninteractiecenter op

Mercedes-dealer Vereenooghe

Mercedes-dealer Vereenooghe focust in elk van hun 9 garages op klanttevredenheid én een persoonlijke aanpak. Omdat ze hun personeel alle aandacht aan de bezoekende klanten willen laten besteden, worden oproepen, afspraken en werkorders afgehandeld door het Vereenooghe Interactive Center, dat alle telefonsiche klantencontacten groepeert.

2. Klantenrelatie en Betrokkenheid

39% van de mensen die op sociale netwerken klagen bij een bedrijf, verwachten binnen 60 minuten een reactie. Toch is de gemiddelde responstijd 5 uur

Source: Edison Research

Neem contact op met uw klanten via hun voorkeurskanaal:

  • Beheer alle online gesprekken van consumenten over uw winkel of merk.
  • Ontvang alle berichten van uw klanten via chat, Facebook of Facebook Messenger in één enkele interface.
  • Maak uw personeel beschikbaar voor andere taken: beheer sms-meldingen, gegroepeerde en simultane sms-berichten met speciale aanbiedingen of informatie over lopende bestellingen of reparaties.

Bereik uw klanten via hun voorkeurskanaal

Decathlon

Decathlon zette een klanteninteractiecenter op om klantenrelaties te stimuleren. Hierdoor kan het winkelpersoneel aandacht besteden aan de klanten in de winkel, terwijl andere klanten online of telefonisch deskundig advies krijgen. Online assistentie stelt klanten in staat Decathlon te bereiken waar en wanneer ze maar willen.

3. Voice Assist

Uw Virtual Assistant verhoogt de productiviteit, verbetert de klantervaring en verbreedt het algemene serviceniveau.

  • Automatiseer inkomende oproepen 24/7 op een klantvriendelijke manier
  • Schakel de oproepen onmiddellijk door naar de juiste afdeling
  • Volg de status van oproepen efficiënt op
  • Personaliseer uw assistent om specifieke situaties te beheren

Start met uw persoonlijke digitale assistent

Proximus team

Proximus houdt u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT-professionals

Andere artikels van Proximus team